Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Afgelopen weekeinde waren we aan het picknicken aan een beekje in Zwitserland. Mijn kinden vonden bij het spelen dit.. ja hoe zal ik het noemen.. ding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCQQ30tp1uo6o5SzzczMSEAuWBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AY6mc1gJQDAq4Kfx9pNHpirC.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb al een natuurhistorisch museum gevraagd of ze kunnen helpen bij het identificeren danwel interesse hebben om het te bekijken, maar die molens draaien langzaam: daarvan heb ik nog geen antwoord. Ikzelf heb er verder geen verstand van, en wil jullie vragen me te helpen bij het identificeren van dit ding.

Het voelt aan als een steen, maar ziet er overduidelijk uit als een schedel. Maar het is geen bot en het is ook niet hol. Het heeft echt het gewicht van een vergelijkbaar grote steen.

Enige kenmerken:
  • De doorsnee is ongeveer 5 cm
  • De ene oogkas is groter dan de andere; het ziet eruit dat de schedel bij het verstenen een beetje geplet is.
  • De tanden hebben een duidelijk andere kleur en zijn breed en stomp. Herkouwer?
  • De schedel heeft keurig alle benodigde gaten: 2 oren, 2 ogen en 1 gat voor het ruggenmerg
  • Op de vindplaats waren geen andere vergelijkbare 'stenen' vindbaar: geen wervels of andere dingen van de rest van het skelet.
  • Op de vindplaats ligt behalve gewone stenen, kiezels en modder ook wat bouwafval: kapotte dakpannen.
  • De vindplaats wordt vrij druk bezocht door picknickers.
Voor zover ik weet duurt verstenen een hele tijd. Als dit ding echt versteend is, moet het dus oud zijn. Hoe kan het dat dit op een druk bezochte plaats niet eerder werd gevonden? Heeft een grappenmaker dit ding neergelegd? Aan de andere kant lijkt mij dit ding te 'echt' om nagemaakt te kunnen zijn. Ik zie hier geen bekend dier in. Iemand anders wel?

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:53

Kheos

FP ProMod
Varienaja schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:32:
Afgelopen weekeinde waren we aan het picknicken aan een beekje in Zwitserland. Mijn kinden vonden bij het spelen dit.. ja hoe zal ik het noemen.. ding:

[Afbeelding]

Ik heb al een natuurhistorisch museum gevraagd of ze kunnen helpen bij het identificeren danwel interesse hebben om het te bekijken, maar die molens draaien langzaam: daarvan heb ik nog geen antwoord. Ikzelf heb er verder geen verstand van, en wil jullie vragen me te helpen bij het identificeren van dit ding.

Het voelt aan als een steen, maar ziet er overduidelijk uit als een schedel. Maar het is geen bot en het is ook niet hol. Het heeft echt het gewicht van een vergelijkbaar grote steen.

Enige kenmerken:
  • De doorsnee is ongeveer 5 cm
  • De ene oogkas is groter dan de andere; het ziet eruit dat de schedel bij het verstenen een beetje geplet is.
  • De tanden hebben een duidelijk andere kleur en zijn breed en stomp. Herkouwer?
  • De schedel heeft keurig alle benodigde gaten: 2 oren, 2 ogen en 1 gat voor het ruggenmerg
  • Op de vindplaats waren geen andere vergelijkbare 'stenen' vindbaar: geen wervels of andere dingen van de rest van het skelet.
  • Op de vindplaats ligt vooral bouwafval: veel kapotte dakpannen.
  • De vindplaats wordt vrij druk bezocht door picknickers.
Voor zover ik weet duurt verstenen een hele tijd. Als dit ding echt versteend is, moet het dus oud zijn. Hoe kan het dat dit op een druk bezochte plaats niet eerder werd gevonden? Heeft een grappenmaker dit ding neergelegd? Aan de andere kant lijkt mij dit ding te 'echt' om nagemaakt te kunnen zijn. Ik zie hier geen bekend dier in. Iemand anders wel?
toon volledige bericht
maar... het is dus een steen? en heeft dus geen afzonderlijk bewegende onderkaak? En het is niet hol? Hoe kan dat dan een schedel zijn? :?
Hoe is dit dan niet gewoon iemand met een steen, een dremel en wat tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-06 23:29
Geen idee, maar ben benieuwd wat het is :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:41

Standeman

Prutser 1e klasse

Gezien de omschrijving van de vindplaats zou ik gokken dat het iets is als een buste / standbeeld / gargouile (die dingen die aan kerken hangen) dat tussen het puin beland is.

[ Voor 11% gewijzigd door Standeman op 04-06-2020 17:06 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:00
Ik moest aan Sir Daniel Fortesque denken van PlayStation 1 game van vroeger

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-06 20:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Standeman schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:05:
Gezien de omschrijving van de vindplaats zou ik gokken dat het iets is als een buste / standbeeld / gargouile (die dingen die aan kerken hangen) dat tussen het puin beland is.
Dit deel ik, als je beetje rond kijkt naar verschillende beelden ervan:

https://www.ebay.co.uk/it...umorous-Fun-/113901066669

https://theviewsthroughmylens.wordpress.com/tag/gargoyle/

Dat zijn redelijk 'lijkende' versies ook met tanden, neem een zwak stukje steen, genoeg tijd/water/wind/etc, kan je prima zoiets krijgen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik zou denken dat het gewoon een steen is, en dat dit door je hersens gewoon geparsed wordt als een potentieel gezicht/schedel.

A la de toast jezus en wolken jezus :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:34
Kijk of je ergens een microscoop of sterk vergrootglas kan regelen. Met het blote oog is het vaak niet te zien, maar bewerkingen met gereedschap zijn onder een microscoop direct zichtbaar.

Bij het gebruik van vijlen, beitels en dremels heb je vaak op microscopisch nivo veel symmetrische lijnen (krassen) die in de natuur niet (snel) voorkomen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-06 22:06

steveman

Comfortabel ten onder

Lijkt me geen schedel, er missen allerlei openingen. Maar hij ziet er best wel cool uit eigenlijk :)
YakuzA schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:06:
Ik zou denken dat het gewoon een steen is, en dat dit door je hersens gewoon geparsed wordt als een potentieel gezicht/schedel.

Een pareidolie idd.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:41

Standeman

Prutser 1e klasse

YakuzA schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:06:

Met als hoogtepunt deze manifestatie :p

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:43
Ik stik 🤣🤣🤣

Je ziet ook direct jezus en later pas de achtergrond 🤯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:33

Dido

heforshe

Kheos schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:53:
maar... het is dus een steen? en heeft dus geen afzonderlijk bewegende onderkaak? En het is niet hol? Hoe kan dat dan een schedel zijn? :?
Hoe is dit dan niet gewoon iemand met een steen, een dremel en wat tijd?
Of het in dit geval een fossiel betreft kan ik niet aan de hand van de foto zien, maar hoeveel versteende schedels denk jij dat er hol gevonden worden met een bewegende kaak? Als het een fossiel is gaat het niet om een paar honderd jaar oude schedel waar wat zand op zit, maar een schedel waarvan de oorspronkelijke kalk mogelijk vervangen is door ander materiaal (dat is wat verstenen inhoudt).

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Een curator van het natuurhistorische museum in Basel vond dat het een steen was, die door toeval op een schedel lijkt. Ik vind het ongelooflijk, maar ja.. als een expert het zegt.. Volgens hem zijn de 'tanden' van een andere steensoort, die minder snel erodeert. En de gaten (ogen, oren, neus, ruggegraat) op de goede plekken zijn toeval.

Nou ja.. mij best. Dan hoeven we 'm ook niet af te geven. Mijn dochters vinden de steen erg leuk.

Siditamentis astuentis pactum.

Pagina: 1