Afgelopen weekeinde waren we aan het picknicken aan een beekje in Zwitserland. Mijn kinden vonden bij het spelen dit.. ja hoe zal ik het noemen.. ding:
:strip_exif()/f/image/AY6mc1gJQDAq4Kfx9pNHpirC.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb al een natuurhistorisch museum gevraagd of ze kunnen helpen bij het identificeren danwel interesse hebben om het te bekijken, maar die molens draaien langzaam: daarvan heb ik nog geen antwoord. Ikzelf heb er verder geen verstand van, en wil jullie vragen me te helpen bij het identificeren van dit ding.
Het voelt aan als een steen, maar ziet er overduidelijk uit als een schedel. Maar het is geen bot en het is ook niet hol. Het heeft echt het gewicht van een vergelijkbaar grote steen.
Enige kenmerken:
:strip_exif()/f/image/AY6mc1gJQDAq4Kfx9pNHpirC.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb al een natuurhistorisch museum gevraagd of ze kunnen helpen bij het identificeren danwel interesse hebben om het te bekijken, maar die molens draaien langzaam: daarvan heb ik nog geen antwoord. Ikzelf heb er verder geen verstand van, en wil jullie vragen me te helpen bij het identificeren van dit ding.
Het voelt aan als een steen, maar ziet er overduidelijk uit als een schedel. Maar het is geen bot en het is ook niet hol. Het heeft echt het gewicht van een vergelijkbaar grote steen.
Enige kenmerken:
- De doorsnee is ongeveer 5 cm
- De ene oogkas is groter dan de andere; het ziet eruit dat de schedel bij het verstenen een beetje geplet is.
- De tanden hebben een duidelijk andere kleur en zijn breed en stomp. Herkouwer?
- De schedel heeft keurig alle benodigde gaten: 2 oren, 2 ogen en 1 gat voor het ruggenmerg
- Op de vindplaats waren geen andere vergelijkbare 'stenen' vindbaar: geen wervels of andere dingen van de rest van het skelet.
- Op de vindplaats ligt behalve gewone stenen, kiezels en modder ook wat bouwafval: kapotte dakpannen.
- De vindplaats wordt vrij druk bezocht door picknickers.
Siditamentis astuentis pactum.