Raid verkleinen om linux te installeren...Help!

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
Config: AbitKT7A-Raid, op onboard raid controller 2 x 20GB IDE, geconfigureerd als raid 0 (performance).

Mijn vraag is of ik onder windows met partition magic de partities kan verkleinen en of de linux installer hier vervolgens mee uit de voeten kan.

Verwijderd

Moet kunnen. Een raid logical disk wordt gezien als een normale disk. Dus kan PM er mee overweg.
En zolang de partitietabel "valid" blijft zal de linux installer er geen moeite mee hebben.

Succes.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

De IDE-raid chipset op dat abit mobo wordt WEL ondersteund, ECHTER de RAID mogelijkheden worden NIET ondersteund in Linux... Linux blijft de raid array als 2 losse schijven zien.. niet als 1 raid array!

Je kan dus wel gewoon al je schijven benaderen, maar niet in raid mode..

Geen idee of de driver al is aangepast in de laatste 2.2 of 2.4 maar in 2.2.18 werkte dit dus niet.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
Het lijt me inderdaad dat Linux er geen moeite meet heeft en ook windows zal naderhand gewoon booten. Indien ik de stripeset laat bestaan dan zal het enige probleem zijn dat Linux na installatie de rest van de harde schijfruimte niet herkent??? Toch???

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
PM 6 ondersteunt geen RAID (trial on error) maar Linux ziet een eventuele extra harddisk als enige dus opletten dat je altijd een boot disk maakt indien je Linux op die (nieuwe) schijf installeert.

Verwijderd

Zoals Creepy al opmerkte, RAID werkt niet onder linux met de meeste IDE RAID controllers. Linux ziet je RAID array niet tenzij je driver dit ondersteunt. Kijk eens op http://www.linux-ide.org of de driver voor je controller inmiddels wel RAID ondersteunt. Van Highpoint weet ik dat deze maand er drivers uitkomen die dat gaan ondersteunen.
Pagina: 1