Aansluiten Onkyo HT-R380 receiver op nieuwe 4K TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian81
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-06 16:08
Heb sinds kort een nieuwe samsung qled 4k tv (tizen) , alleen een beetje een dilemma qua aansluiten.
Onkyo geeft geen 4k door naar tv (beetje verouderd model receiver Onyo HT-R380)

Heb hem nu aangeloten via optisch vanaf tv --> onkyo , maar optisch ondersteunt geen DTS-master en nog een paar standaarden niet.
Nu geeft mijn receiver bij mijn kpn receiver netjes aan dat hij Dolby Digital doet maar via kodi doet hij dit niet.

Had al geprobeerd om hem via HDMI Arc aan te sluiten maar dan doen de native apps(netflix,videoland) op de tv het niet , geen geluid.

Iemand een idee hoe ik hem netjes via ARC aansluit zodat hij alle standaarden weer ondersteunt en de native apps op de tv ook weer van de standaarden zijn voorzien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 13:26
Heb je op de TV ook de goede geluidsuitgang geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:41

FeaR

In GoT we trust

Tyrian81 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:04:
Iemand een idee hoe ik hem netjes via ARC aansluit zodat hij alle standaarden weer ondersteunt...
Als je met "alle standaarden" doelt op DTS HD Master Audio en Dolby TrueHD dan ga ik je teleurstellen, dat gaat je niet lukken. Voor HD Audio heb je eARC nodig en dat ondersteunt de Onkyo HT-R380 niet. In principe maakt het met ARC of S/PDIF niet uit wat je gebruikt, je gaat maximaal DTS 5.1 dan wel Dolby Digital 5.1 krijgen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian81
Ah bedankt voor de reacties, was er al bang voor :)

Tijd om ouwe beestje de deur uit te doen dan maar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian81
Dus als ik TV (Arc) naar Onkyo ARC doe dan zou ik wel weer DTS Master, DTS hebben ?

Alle apparaten aangesloten op tv en niet op de receiver...
KPN ontvanger in tv i.v.m 4k
Kodi android in tv i.v.m 4k

Geeft hij bij deze kastjes op ARC dan ook signaal door ?
Had gelezen dat HDMI betere kwaliteit doorgeeft dan optical

In ieder geval weer HDMI cec neem ik aan , zo dattie automatisch aan uit gaat (mis ik wel met optical, staat nu standaard altijd aan)

[ Voor 24% gewijzigd door Tyrian81 op 24-06-2020 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:41

FeaR

In GoT we trust

Tyrian81 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:45:
Dus als ik TV (Arc) naar Onkyo ARC doe dan zou ik wel weer DTS Master, DTS hebben ?
Zie wat ik hier zei: FeaR in "Aansluiten Onkyo HT-R380 receiver op nieuwe 4K TV"

Oftewel, nee. HDMI ARC gaat niet hoger dat gewoon Dolby Digital en DTS. Geen HD Audio als DTS HD Master dan wel Dolby TrueHD. ATMOS kan je over ARC krijgen indien deze in de Dolby Digital track gebakken zit. Pas met eARC kan je naar de hogere bandbreedtes. Waarbij bovenstaande puur theorie is. Met S/PDIF Out (en ARC) kan je DTS versturen maar genoeg TV's die geen DTS 5.1 via die weg ondersteunen.
Had gelezen dat HDMI betere kwaliteit doorgeeft dan optical
HDMI kan een hogere bitrate aan en doet beeld en geluid waar optisch alleen geluid doet. Maar Dolby Digital over HDMI of over optisch maakt qua kwaliteit niet uit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1