Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Upgrade huidige setup of nieuw systeem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rizado
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 20-07-2020
Ik probeer te bepalen of er meer value zit in een upgrade of in het bouwen van een nieuw systeem.
Het kan zijn dat ik een element onderstaand mis - alle bestellingen die ik in de date range kon terugvinden.
De peripherals & kast zijn al vervangen in de meantime, m.u.v. de schermen. In het geval van een volledig nieuwe pc ben ik ook benieuwd wat mijn huidige setup (zonder monitoren, maar met kast) waard zou zijn.

Mijn huidige setup:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-6600 Boxed€ 279,51€ 279,51
1MoederbordenMSI Z170A GAMING M3€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 154,05€ 154,05
1Interne harde schijvenSeagate FireCuda (3,5"), 2TB€ 110,72€ 110,72
1BehuizingenSharkoon BW9000-V (Closed) Zwart€ 0,-€ 0,-
2MonitorenAsus VG248QE Zwart€ 199,-€ 199,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3200 CL14€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 850 Pro 256GB (retail)€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 743,28

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn main bezigheden zijn RTS-games (van Starcraft I & II tot Rise of Nations tot Hearts of Iron) enerzijds. Anderzijds run ik programma's als Hold'Em Resources Calculater & ICMizer voor het doen van simulaties. 16GB doet dat tot dusver 'ok'. Einde van het jaar zou ik wel dolgraag Cyberpunk op een beetje redelijke graphics willen spelen!

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor een volledig nieuwe setup zou ik niet meer dan E1500 willen uitgeven. In het geval van een upgrade ben ik flexibel, maar uiteraard minder dan E1500.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Bruikbare elementen zoals de 'AFBS38 Seag 2TB ST2000DX002 SSHD 7200 SA3' zou ik wel mee willen nemen, alles afhankelijk van wat aangeraden wordt.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In order of importance zou ik zeggen: RAM > CPU > SSD > GPU.
Ik denk 32GB RAM nodig te hebben en een SSD van minimaal 500GB.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta in principe over voor ieder merk, daar ik niet merkgebonden ben. Ik lees veelal dat de AMD Ryzen series er beter uitkomt, maar hier laat ik me graag over adviseren. Daarnaast zie ik dat er voor de SSD's een aanrader wordt gedaan met de Kingston A2000.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn huidige kast is een beetje saai. Het hoeft niet, maar als je uit je hoofd een mooie kast of een goed idee hebt voor 'het oog' laat ik me graag adviseren. De prijs hiervan mag los worden gezien van het budget van E1500.

Ga je overklokken?
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van overklokken, dus hier kan ik stellen dat ik er geen gebruik van maak naar verwachting.

Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral opzoek naar een eerlijk oordeel ten opzichte van mijn huidige setup wat jij zou doen. Zou jij voor de upgrade gaan, omdat je vindt dat er nog genoeg bruikbaar materiaal in zit? Of zou je gaan voor de volledig nieuwe setup, omdat dat meer bang for buck oplevert? In het geval van het laatste, wat zou mijn huidige setup in doorverkoop nog waard zijn?

Thanks!
Rizado

[Voor 31% gewijzigd door Rizado op 04-06-2020 15:44]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Nu online
Zou je je huidige build even in inventaris kunnen zetten, en dan op "genereer RML " klikken? Dit vergelijkt een stuk makkelijker.

• Rizado
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 20-07-2020
Thanks, die truc had ik nog niet gevonden.

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Nu online
Kijk, dat leest een stuk makkelijker.
Wat is er mis met je computer?
Start hij te langzaam op?
Werken sommige spelletjes niet (noem welke,, en stottert, of enkel in lage graphics)?
Willen bepaalde programma's niet vloeiend?
Of is het een: Mijn pc is 5 jaar, dus ik koop een nieuwe/verbeter onderdelen en geef deze aan mijn neefje / verkoop hem.

32 GB RAM is voor 99% van de situaties nergens voor nodig. Maar dat weten we pas wanneer je zegt wat er mis is.

• GarBaGe
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 16-06 21:35

Ryzen5 2600X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True