Moederbord fabrikant die de beste kwaliteit levert.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radioth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-06 17:37
Hoi hoi,

Ga binnenkort een nieuwe pc samenstellen op het B550 platform.

Nu heb ik nog een X58 platform met een i7-950 op een Asus P6T Deluxe V2 moederbord, heb dus meer dan 10 jaar gedaan met deze setup zonder problemen!

Had graag terug zolang gedaan met mijn B550 systeem dat ik nu ga samenstellen dus had ik graag wat meningen geweten welke moederbord fabrikant op dit moment zowat de beste kwaliteit moederborden levert om terug 10 jaar mee te gaan. (natuurlijk zonder garanties weet ik ook ;))

Prijs op zich maakt mijn niet zoveel uit als het maar kwaliteit is!

Ikzelf zit nu te twijfelen tussen Asus en Gigabyte.

Graag jullie meningen, alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:27

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

radioth schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:41:
Hoi hoi,

Ga binnenkort een nieuwe pc samenstellen op het B550 platform.

Nu heb ik nog een X58 platform met een i7-950 op een Asus P6T Deluxe V2 moederbord, heb dus meer dan 10 jaar gedaan met deze setup zonder problemen!

Had graag terug zolang gedaan met mijn B550 systeem dat ik nu ga samenstellen dus had ik graag wat meningen geweten welke moederbord fabrikant op dit moment zowat de beste kwaliteit moederborden levert om terug 10 jaar mee te gaan. (natuurlijk zonder garanties weet ik ook ;))

Prijs op zich maakt mijn niet zoveel uit als het maar kwaliteit is!

Ikzelf zit nu te twijfelen tussen Asus en Gigabyte.

Graag jullie meningen, alvast bedankt.
My two cents (anekdotisch bewijs, beware!):

Asus heb ik altijd gezien als een kwaliteitsfabrikant (en velen doen dat nog steeds hoor). Maar na enkele dramatische ervaringen met laptops die keer op keer op keer stukgingen, en waar tijdens de reparaties ook steeds nieuwe defecten werden gecreëerd (ik kreeg ze soms beschadigd of nog erger defect terug dan dat ze heen gingen) mijd ik ze als de pest. En dit was geen geïsoleerd geval, ik heb in totaal 3 laptops van ze gehad met meerdere sequenties van defecten in combinatie met waardeloze aftersales. Heeft me weken van mijn leven gekost alles in orde te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:57
Beide hebben moederborden geleverd die geweldig zijn, maar als je het zeker wilt weten wacht je eerst de reviews af.
Als voorbeeld: normaal heeft MSI goede borden, maar de eerste reek x570 borden van MSI waren niet goed.
Dat hebben ze nu verbeterd met de x570 tomahawk.
Dus, als je zeker wilt zijn, koop een bord dat al paar maanden op markt is. (op die 10 jaar scheelt een amandje extra ook niet) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:34
ik vind gigabyte persoonlijk niet zo goed. ik heb al paar keer gehad dat boot times erg langzaam was. ook na een bios update. ook krijg ik wel eens bij het opstarten absurd hoge temps. en na een 2e reboot weer opgelost.

slechte ervaring mee. ik zou asus pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:00
Asus juist drama ervaring mee gehad. Is alweer wat jaren terug, maar echt BSODs op willekeurige momenten. Gigabyte tegenovergestelde, heb hier nog een mobo liggen van 2010 en die draait nog als een zonnetje.

Dus erg tegenstrijdige info hier. Denk dat je best op reviews af moet gaan en niet een model kopen dat pas net op de markt is. Geldt eigenlijk ook voor andere producten.

[ Voor 15% gewijzigd door Erik070 op 04-06-2020 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Kijk per bord. Elke fabrikant heeft borden die goed of slecht zijn.
Dit is ook de ervaring die ik heb met alle merken en borden die ik gehad heb of voor iemand gebouwd heb. Zelf bouw ik niet heel erge high-end machines en dan vind ik Pro lijn van Asrock erg goed. Niet mega duur vol features en het werkt gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-06 18:45

De Nelis

en anders maar niet...

De beste kwaliteit, tja het verschilt nog wel eens per generatie welke fabrikant dit levert. Ik heb slechte en goede ervaringen met zowel Asus, Gigayte, MSI.

Het is vooral reviews lezen, ervaringen van anderen etc. Je kunt niet zeggen wie nu echt de beste kwaliteit levert.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Pagina: 1