Allen,
Het volgende is mij opgevallen en ik vind het niet door de beugel kunnen.
3 vrienden van mij hebben exact dezelfde tv gekocht (ze kennen elkaar niet echt en gaan niet met elkaar om), de Samsung Qled Q70R. En hebben dit bij de mediamarkt waar ze het scherm hebben gekocht laten Kalibreren.
Echter, hebben vrienden aan mij gevraagd om de schermen verder te fine tunen omdat thuis na eigen zeggen het plaatje er niet uit zag.
Het volgende is mij opgevallen dat ze schermen precies hetzelfde zijn afgesteld. Met alle waardes 1 op 1 hetzelfde zijn. Zelfs de colorspace uitdraai is precies hetzelfde die je "netjes" meekrijgt.
Ik heb sterk het vermoeden dat het kalibreren niet gedaan wordt en dat de waardes door gekopieerd worden naar alle tv's. Want de waardes zijn precies hetzelfde Lekker snel €100 verdienen zonder er echt waar voor je geld te krijgen. Er zit een duidelijk patroon in.
Kosten voor het Kalibreren zijn €100.00 en ziet er vervolgens niet uit.
Hieronder de waardes om te checken of dit bij jou tv hetzelfde ingesteld staat. Dit is volgens mij 1 op 1 van homecinemamagazine.nl gekopieerd. Dan wel van het 49 inch model
Althans bij die 3 schermen waar ik het over heb, hebben exact onderstaande instellingen in het kalibratie menu staan.
https://www.homecinemamag...rie-ultra-hd-qled-lcd-tv/
Beeldformaatinstelling: 16:9 standaard
Aanpassen aan scherm: Aan
Achtergrondverlichting: 26
Helderheid: 0
Contrast: 45
Scherpte: 0
Kleur: 25
Tint(G/R): 0
Clean Digital View: Laag*
Auto Motion Plus: *
Lokaal Dimmen: Standaard
Contrastverbetering: Uit
Kleurtint: Warm 2
Gamma: BT.1886 / 0
RGB-modus: Uit
Kleurruimte: Auto
Het volgende is mij opgevallen en ik vind het niet door de beugel kunnen.
3 vrienden van mij hebben exact dezelfde tv gekocht (ze kennen elkaar niet echt en gaan niet met elkaar om), de Samsung Qled Q70R. En hebben dit bij de mediamarkt waar ze het scherm hebben gekocht laten Kalibreren.
Echter, hebben vrienden aan mij gevraagd om de schermen verder te fine tunen omdat thuis na eigen zeggen het plaatje er niet uit zag.
Het volgende is mij opgevallen dat ze schermen precies hetzelfde zijn afgesteld. Met alle waardes 1 op 1 hetzelfde zijn. Zelfs de colorspace uitdraai is precies hetzelfde die je "netjes" meekrijgt.
Ik heb sterk het vermoeden dat het kalibreren niet gedaan wordt en dat de waardes door gekopieerd worden naar alle tv's. Want de waardes zijn precies hetzelfde Lekker snel €100 verdienen zonder er echt waar voor je geld te krijgen. Er zit een duidelijk patroon in.
Kosten voor het Kalibreren zijn €100.00 en ziet er vervolgens niet uit.
Hieronder de waardes om te checken of dit bij jou tv hetzelfde ingesteld staat. Dit is volgens mij 1 op 1 van homecinemamagazine.nl gekopieerd. Dan wel van het 49 inch model

Althans bij die 3 schermen waar ik het over heb, hebben exact onderstaande instellingen in het kalibratie menu staan.
https://www.homecinemamag...rie-ultra-hd-qled-lcd-tv/
Beeldformaatinstelling: 16:9 standaard
Aanpassen aan scherm: Aan
Achtergrondverlichting: 26
Helderheid: 0
Contrast: 45
Scherpte: 0
Kleur: 25
Tint(G/R): 0
Clean Digital View: Laag*
Auto Motion Plus: *
Lokaal Dimmen: Standaard
Contrastverbetering: Uit
Kleurtint: Warm 2
Gamma: BT.1886 / 0
RGB-modus: Uit
Kleurruimte: Auto
[Voor 8% gewijzigd door Audione0 op 04-06-2020 12:54]
Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt