Toon posts:

fop32 nix beter dan intel koeler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik dus een nieuwe plank + koeler gekocht..

ASUS TUA266 en FOP 32

nou.. alles in elkaar geknoeid... pc aan... beetje tweaken. koe erop... en runnen die handel.. loopt allemaal lekker stabiel.. snel.. en zo.. maar de temp is gewoon 30C stressed... met mijn intel koeler was de temp ook altijd rond de 30/31C...

is die FOP32 nix beter dan mijn intel koeler?? kan toch niet???

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
30 graden is ontzettend mooie temp toch? waarschijnlijk is je kast temp niet veel lager.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 13:23 schreef blissard het volgende:
30 graden is ontzettend mooie temp toch? waarschijnlijk is je kast temp niet veel lager.
tis hier op dit moment niet echt warm.. eerder koud.. mobo is 25C en kast is open..

30 is idd een mooie temp maar kan zo'n fop32 niet lager?

lawaai valt overigens best mee.. maar die fop38 is de straaljager of nie?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op dinsdag 07 augustus 2001 13:24 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

tis hier op dit moment niet echt warm.. eerder koud.. mobo is 25C en kast is open..

30 is idd een mooie temp maar kan zo'n fop32 niet lager?

lawaai valt overigens best mee.. maar die fop38 is de straaljager of nie?
Als hij goed contackt maakt met de core zal je niet veel lager komen
30 graden is echt netjes dacht ik

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Dat klopt, als je nou eerst de verschillende recencies probeert te vinden voorkom je dit soort grappen :
FOP 32 is NIET beter dan de 'standaard' Intel Boxed koeler.

Je kunt veel van Intel zeggen, maar stom zijn ze daar niet......
:P

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Intel boxed cooler roeleert ! echt een super dingetje, voor deze temps hoef je je trouwens niet te schamem, het kost je wel een portie duiten.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
Je moet ook rekening houden met het verschil tussen de koelers bij hogere temperaturen. Ik kan me voorstellen dat de FOP32 op een Socket A processor wel degelijk koeler is dan de standaard Socket A koelers.

De hoeveelheid vermogen dat een koelblok met fan namelijk kan afvoeren is met name een functie van het temperatuurverschil tussen de buitenlucht en de temperatuur van het koelblok. Het verloop van deze temperatuur-functie is weer afhankelijk van de vorm, bouw en plaatsing van het koelblok.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 18:12 schreef Majestic het volgende:
Intel boxed cooler roeleert ! echt een super dingetje, voor deze temps hoef je je trouwens niet te schamem, het kost je wel een portie duiten.
De intel boxed cooler die vanaf 800 Mhz wordt geleverd is super. Maar wat voor er bij de 733 zit?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 18:25 schreef gve het volgende:
Maar wat voor er bij de 733 zit?
ff ding bovenop een cd gezet en pix geschoten:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.huizing3/Image008.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.huizing3/Image009.jpg

Verwijderd

Die Intel-cooler is inderdaad een hele goede cooler!!
Ik gebruik 'm nu ook (i.p.v. de GoldenOrb die er voorheen opzat) op een P3 1Ghz.

Bij mij is de temperatuur 31 graden.

Ik heb er ook een GlobalWin-cooler opgehad, maar die vond ik een t*ring herrie maken.
De Intel-cooler is een ook verademing wat geluidsniveau betreft, zelfs t.o.v. de GoldenOrb.

Verwijderd

Dan is dit waarschijnlijk dezelfde als op de >800 zit die bij www.tomshardware.com zo goed en stil uit de bus kwam.

Verwijderd

Topicstarter
koeler is idd goed.. maar met overclocken is de fop32 toch beter.. die houd de temp op 30C (zou wel niet lager kunnen??)

met intel koeler is de temp op 883@ 1.8V tegen de 36C (ook nog steeds lekker)

Verwijderd

hmm, ik had de standaard intel erop zitten, werd mijn proc (800eb op 900, 150mhz fsb) stressed zon 56 graden (mobo 33) kast is dicht en staat opgesloten.

Nu een golden orb erop en proc wordt stressed nog maar 41 graden. das toch winst dacht ik zo

Verwijderd

Topicstarter
als ik overclock is het met de fop32 op 5V een stuk koeler! (en nog stiller ook nog!)
Pagina: 1