Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wifi op Apple toestellen valt weg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Naafets88
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 29-05 10:51
Goedemorgen allen,

Mijn vrouw en zoon klagen al enige tijd over het wegvallen van wifi op hun toestellen (Connectie is er, maar niks kan nog laden). Ik heb zelf nu tijdelijk een Iphone en merk dit ook wel op aangezien dit elke 10-15 minuten gebeurd. Echter met mijn laptop, Oneplus8 pro, tv, ... heb ik dit niet.

Nu even uitleg hoe alles geconnecteerd zit:
- Internetrouter van Proximus in de woonkamer voor inkomend signaal + wifi
- Wifi booster voor mijn decoder aan te sluiten van de TV
- Alle andere toestellen zijn geconnecteerd via wifi (Smart TV, Xbox, Gsm's, laptops, ...)

Ondertussen heb ik meerdere keren contact gehad met Proximus maar voor hun is het een raadsel wat het probleem is?

Morgen komen ze nu nogmaals van Proximus langs, maar ik vrees ervoor.

Heeft er iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en oplossing?
Koop ik mij een aparte degelijke router voor alle wifi connecties? Zoja Mesh? En Wifi 5 of 6 (Futureproof maken)

Alvast bedankt voor de tips / hulp (Ik wil graag een oplossing voor de vrouw en zoon)

Alle reacties

• Dr Pro
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:10
Al een keer 'netwerk vergeten' geprobeerd op je iDevices?
Kan je een nieuw SSID maken en dat eens proberen?

• DvG_020
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 07-06 14:49
Al eens een iPhone opnieuw ingesteld en kijken wat het dan doet?

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:54

lier

MikroTik nerd

Zou je je WiFi settings met ons willen delen (SSID en wachtwoord zijn niet relevant)?

Let op dat:
  • je vaste kanalen kiest
  • WPA2 AES als enige kiest
  • 2,4GHz op 20MHz bandbreedte
  • zendvermogen zo laag mogelijk ingesteld staat

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Naafets88
Dr Pro schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:23:
Al een keer 'netwerk vergeten' geprobeerd op je iDevices?
Kan je een nieuw SSID maken en dat eens proberen?
Reeds gedaan en geen geluk gehad

• Naafets88
lier schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:33:
Zou je je WiFi settings met ons willen delen (SSID en wachtwoord zijn niet relevant)?

Let op dat:
  • je vaste kanalen kiest
  • WPA2 AES als enige kiest
  • 2,4GHz op 20MHz bandbreedte
  • zendvermogen zo laag mogelijk ingesteld staat
Kanalen zijn reeds meermaals aangepast door Proximus zelf, maar geen geluk. 2.4Ghz is de enigste in huis aangezien Proximus de 5Ghz band uitgeschakeld heeft.

De rest heb ik nog niet gecontroleerd, gebruik ook maar de standaard routers van Proximus zelf, zoals onderstaande en setting op kanalen na staan standaard

https://www.proximus.be/e...ipment/wi-fi-booster.html

• ijske
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:45
ben je zeker dat proximus de 5ghz heeft uitgezet ?

het zou kunnen dat proximus een bepaalde update heeft doorgevoerd waarbij de aparte SSID's zijn weggehaald, en samen zijn gezet naar 1 SSID

an sich zijn zowel de proximus bbox3 en de echte wifi booster zeer goeie apparaten (beide 4x4 5ghz)
achterliggend is die wifi booster eigenlijk wel gewoon een luxe wifi repeater standaard...
het zou natuurlijk kunnen dat die wifi booster op 2.4ghz gekoppeld is (vaak hangen die dingen gekoppeld aan een mac adres, niet aan een SSID)
hoe kan je dat uitzoeken ? terug aparte SSID's opzetten in je bbox en je wifi booster / repeater opnieuw koppelen

als je kan ,zou je een vaste kabel moeten aanleggen tussen de bbox3 en de wifi booster (en dan de knop van de wifibooster op "accespoint" modus zetten)

wat kan je nog checken : log is in in je bbox3 (192.168.1.1 , paswoorden staan op je bbox3) en dan zoeken naar de DSL Sync waardes .. vast wel kenners hier die kunnen zeggen wat bv de gepaste SNR & weerstand enzo op een DSL lijn moeten zijn

[Voor 40% gewijzigd door ijske op 04-06-2020 21:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Naafets88
Vandaag is er een technieker langsgeweest van Proximus en herkende het probleem meteen van bij andere klanten.

De issue zou zijn dat de B-box + wifi booster te dicht bij elkaar staan (+- 5 meter van elkaar in een open ruimte). Dus allebei zenden ze wifi-signalen uit met dezelfde naam. Android toestellen en dergelijke hebben hier niet zoveel last van, maar blijkbaar Apple toestellen wel.

Dus de Apple toestellen versprongen voortdurend tussen de verschillende routers en werden hier 'gek' door waardoor ze de internetconnectie verloren. (PS: dit is uitgelegd op een manier waarop ik het begrijp, de technieker heeft andere termen gebruikt).

Nu heeft hij de Wifi-booster gezet op station waarbij hij enkel signalen ontvangt om via UTP te sturen naar mijn decoder. Na een uur testen voorlopig geen wegval meer op de IOS apparaten.

Enigste nadeel is dat ik nu op sommige locaties veel minder signaal heb. Dus misschien toch maar kijken voor een zware router aan te schaffen of een Mesh systeem voor alles te kunnen coveren.

(PS: ik heb een aparte router staan voor VPN - Netflix die bekabeld is.). Bestaat er een router waarbij ik het gewone internet kan instellen en een apart signaal met VPN alleen? bv 2.4ghz standaard en 5Ghz VPN?

Bedankt voor de tips btw
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True