Nieuwe game PC mid range

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElbowTrouble
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-09-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik wil overstappen van xbox om de pc exclusive games te spelen als post scriptum, arma 3, rising storm 2 en nog meer. Post scriptum wil ik dan op medium of high graphics spelen met 1080p of 1440p

Wat mag het systeem gaan kosten?
max 1000€ voor het hele pakket+ randapparaatuur, ik heb al een 4k monitor (ik hoef geen 4k) en headset. Minder zou ook zeker goed zijn, ik heb al iets gevonden voor rond de 700/800€ exclusief muis en keyboard

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ja, ik heb de: samsung lu28e570ds/en en de Plantronics RiG 500 Pro. Ik weet niet of de monitor compatibel is

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
dit is mijn eerste pc dus het hoeft niet een high end te zijn en ik ga er ook niet aan zitten sleutelen of zware dingen doen. Ik ga niet overclocken. Ik wil minimaal 16gb ram, meer mag altijd maar hier zou ik makkelijk post scriptum op moeten draaien. Meer mag altijd, ik wil graag voorbereid zijn op de toekomst maar als het niet nodig is natuurlijk niet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
voor de CPU heb ik toch liever AMD, toch omdat deze naar horen zeggen meer waarde heeft voor het geld. Verder heb ik geen eisen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee.

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
Ik wil natuurlijk een goed systeem die ieder spel moeiteloos kan spelen op medium en high graphics en dan vooral post scriptum en arma 3. Als het maar binnen mijn budget past en ik voorbereid ben voor de toekomst en er toch 3 a 4 jaar mee doorkan. Ik heb zelf het volgende gevonden:
Zoals jullie zien is er genoeg opslag. Ik heb hele slechte WiFi waar ik zit dus ik gebruik een ethernet kabel, ik hoop dat dit ook mogelijk is met de pc.

$85 Ryzen 5 1600 AF, includes CPU cooler

$65 B450 Motherboard

$60 16GB DDR4 RAM (2x8GB DIMMs)

$40 256GB M2 NVMe (main drive)

$45 2TB 7200 RPM HDD (mass storage)

$300 RX5700 8GB GDDR5 Graphics Card

$40 computer case (CM Q300 or Corsair Carbide)

$50 600w or higher power supply

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElbowTrouble
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik ga hem wss ook niet zelf bouwen, dus waarschijnlijk bij azerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:38
Hoi,
Als je de onderdelen toevoegt aan je wenslijst kan je onder je wenslijst op "genereer rml code" klikken. Post dat hier, dat vergelijkt wat makkelijker.

Je hebt nu wel heel algemeen gehouden.
Dat is hoe ze het bij MediaMarkt verkopen, omdat ze niet willen laten zien wat de kwaliteit is.

Dat is als zeggen "computerkast met aanknop"
Probeer eens de bbg te bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-07 16:06
Om op het punt van @99ruud99 verder te prikken.

Je zit nu wel met een aantal dingen betreft welke compenenten dit nou daadwerkelijk zijn.

Je kan dan het beste even naar alternate/azerty en zelf componenten samenstellen.

Ik zou ook geen 1600 AF nemen want die zijn nooit verkrijgbaar en voornamelijk slecht in gaming vergeleken met andere producten van AMD. Ik zou zeggen neem de 3300X of de 3600. dit zijn "entry level" CPU die goed werken voor de komende 2-3 jaar. je kan daarna ook nog upgraden naar een 3700x/3900x en zullen dan ook goedkoper zijn. of zelfs een nieuwere generatie.

Ook goed uitkijken met kant en klare pcs. dit zijn meeste computers die aan de hoge kosten zitten met componenten die 5 euro zijn maar verkopen voor 40 euro in het totaalplaatje.

Als je gaat samenstellen en je hebt niet teveel ruimte nodig neem dan een m.2 ssd met 1 tb zoals de intel 660p. die zijn niet duur en werken prima.

1000 euro budget is ook vrij goed. een rx5700 / rtx 2060 super is zeker aanraadbaar.

Dus CPU : ryzen 3300x/3600.
GPU : rx5700 / 2060 super
ram : 3200 MGZ 16 GB CL14/15
koeler : kan stock of een 30 euro aftermarket die minder lawaai maakt.
voeding : is niet goed te verkrijgen op het moment. kijk anders naar rm550 2019 versie.
kast : fractal design case is vrij goed in te bouwen. of mb511 van coolermaster
opslag : intel 660p.

dit zijn maar stomme voorbeelden maar omdat alternate/azerty andere voorraaden hebben en niet alles hebben wat je meteen bij tweakers kan vinden kan je het beste ook gewoon reviews zoeken.