Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:10
Ik heb een vreemd issue met mijn iPhone 8. Als ik bel/gebeld word via een WhatsApp audiogesprek, dan kan de tegenpartij mij slecht verstaan, het volume van mijn microfoon lijkt erg laag te staan. Ik heb dit met twee personen geprobeerd (iPhone en Android) en in beide gevallen is dit aan de orde.

In eerste instantie verdacht ik m'n microfoon, dus die gaatjes onderaan goed schoongemaakt en ook zonder hoesje geprobeerd te bellen. Bel/word ik echter gebeld gewoon via mobiele netwerk (GSM), dan ben ik gewoon normaal te verstaan 8)7

Heb WhatsApp al verwijderd van het toestel, reboot gedaan en opnieuw geïnstalleerd. Heeft helaas geen effect.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 20:21
ThinkPadd schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:56:
Ik heb een vreemd issue met mijn iPhone 8. Als ik bel/gebeld word via een WhatsApp audiogesprek, dan kan de tegenpartij mij slecht verstaan, het volume van mijn microfoon lijkt erg laag te staan. Ik heb dit met twee personen geprobeerd (iPhone en Android) en in beide gevallen is dit aan de orde.

In eerste instantie verdacht ik m'n microfoon, dus die gaatjes onderaan goed schoongemaakt en ook zonder hoesje geprobeerd te bellen. Bel/word ik echter gebeld gewoon via mobiele netwerk (GSM), dan ben ik gewoon normaal te verstaan 8)7

Heb WhatsApp al verwijderd van het toestel, reboot gedaan en opnieuw geïnstalleerd. Heeft helaas geen effect.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik zou eens contact opnemen met Apple Support, ze kunnen een diagnose op afstand uitvoeren van je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb net de test gedaan die hier beschreven staat: https://support.apple.com/nl-nl/HT203792 en dit ook op de iPhone 8 van m’n vriendin gedaan. Toestellen naast elkaar gehouden en volume zelfde niveau.

Bij de Dictafoon app slaat de volumeschaal op mijn toestel nauwelijks uit. Op haar toestel zie je het duidelijk in de grafiek als ik spreek! Met de video-opname test (voor- en achtercamera) merk ik geen verschil tussen de toestellen.

Het lijkt dus toch op een hardware defect :-( Schijnbaar gebruikt WhatsApp een andere microfoon voor audiogesprekken dan de ‘Telefoon’ app?

Toestel is gekocht op 14-12-2018, dus ik zit nog binnen de garantieperiode van 2 jaar. Ik heb hem online gekocht via Belsimpel. Maar vermoedelijk zullen zij hem opsturen naar een reparatiebedrijf. Hier ben ik zeer huiverig voor, die reparatiebedrijven lees je zeer slechte verhalen over (ze gooien het maar al te graag op waterschade of gebogen toestel om maar niet te hoeven repareren). Een eindeloos getouwtrek waarbij ik uiteindelijk aan het kortste eind trek zie ik niet zitten.

Ik zie dat Coolblue ook AASP is en ze hem ook ter plekke binnen twee uur kunnen repareren:
Heb je je iPhone bij een andere partij gekocht en is deze tussen de 1 en 2 jaar oud? Dan hebben wij je aankoopfactuur nodig om binnen de garantie te kunnen repareren. Vergeet deze dus niet bij de hand te hebben als je langskomt, of toe te voegen bij het opsturen.
https://reparatie.coolblue.nl/reparaties/smartphone/apple

Ik ga daar maar eens een afspraak maken. Heb goede ervaringen met Coolblue, hopelijk zorgen ze daar deze keer ook voor.

[ Voor 147% gewijzigd door ThinkPad op 04-06-2020 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Telefoon vorige week dinsdagavond ingeleverd bij Coolblue. Daar hebben ze mij diagnostic test laten starten vanuit de telefooninstellingen. Hier kwam niks uit. Men was het met mij eens dat het niet klopte dat geluidsniveau nauwelijks uitsloeg in de Dictafoon app.

Toestel is ingenomen, hij zou gerepareerd worden óf ik zou een nieuw toestel krijgen.

Afgelopen vrijdagmiddag mailtje dat hij klaar was, ik heb een volledig nieuw toestel ontvangen.

d:)b voor de reparatieservice van Coolblue dus! ("CoolblueRepareert").