Verwarring thuisnetwerk nieuwe woning.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deantje91
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 20:54
Beste,

Ik ben pas verhuisd en heb een aantal vragen met betrekking tot het thuisnetwerk hier.

Ik gebruik zelf een draadloze router i.c.m. de connectbox van Ziggo welke in bridgemodus staat.

Echter loop ik hier tegen wat dingetjes aan.

De AOP zit in de meterkast, hierna lopen er 2 utp kabels door de muur, eentje komt uit in de utp wandcontactdoos (dubbele) in de woonkamer, hier heb ik mijn router op aangesloten, deze werkt ook gewoon prima.

Op de bovenverdieping zit er ook een utp wandcontactdoos (enkele).
Ik ga ervan uit dat deze verbonden is d.m.v. de 2e UTP kabel in de meterkast.
Echter werkt dit natuurlijk niet omdat mijn modem in bridgemodus staat i.v.m. mijn eigen router.

Hoe zorg ik er nu voor dat ik de wandcontactdoos op de bovenverdieping kan verbinden met mijn router? Dien ik dan een UTP kabel op mijn router aan te sluiten en deze te verbinden met de 2e aansluiting op de utp wandcontactdoos in de woonkamer?

Of zit ik nu helemaal verkeerd?

Ben niet helemaal thuis in netwerken dus excuses voor de waarschijnlijk 'domme' vraag.

Ik hoor graag van jullie!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:08

Santford

FP PowerMod
Is het een optie om de router naar de meterkast te verplaatsen en, indien meerdere netwerkpoorten gewenst zijn, een switch in de woonkamer te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Santford schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 01:38:
Is het een optie om de router naar de meterkast te verplaatsen en, indien meerdere netwerkpoorten gewenst zijn, een switch in de woonkamer te plaatsen?
Dat is geen optie, dat is de oplossing (y)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deantje91
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 20:54
Santford schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 01:38:
Bedankt voor jullie reactie.

Dit is een mogelijkheid en heb ik geprobeerd maar het Wifi signaal is dan dermate slecht dat het eigenlijk niet helemaal optimaal is.
Maar ik begrijp dat ik daar eigenlijk dus niet onderuit kom?

Meerdere netwerkpoorten zijn overigens niet nodig, de enkele UTP in de wandcontactdoos op de bovenverdieping is voldoende voor mijn PC.
Het gaat me dus puur om het aansluiten van mijn router op de utp wandcontactdoos op de bovenverdieping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk is er van die dubbele in de woonkamer er maar 1 aangesloten. Hoe zit het in de meterkast ? Wat kan maar dan heb je wel maar een 100Mb verbinding is op de kabel naar de woonkamer 2 aansluitingen te maken dan kan je vervolgens je plan uitvoeren. Let op wel dus met maar 100 Mb.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 13:17
Extra kabel trekken van meterkast naar woonkamer. Hier zit al een dubbele WCD dus die kun je mooi gebruiken. Deze koppel je in de meterkast dan aan de kabel die naar boven gaat.

Of router naar de meterkast verplaatsen en bij de woonkamer een extra accespoint aansluiten eventueel met switch als je ook kabel wilt gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 23:27
Minste werk ?
Ziggo router niet in bridge zetten, wifi hiervan uitschakelen en je router in de woonkamer als AP instellen.
Kabel naarboven kan dan weer in je connectbox, probleem opgelost.
Anders wordt het kabel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:38
Wat ik zou doen? router in kast, en een AP in woonkamer hangen :)

*wat kosz zegt dus :P

[ Voor 16% gewijzigd door 99ruud99 op 04-06-2020 11:21 ]

Pagina: 1