Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• wproest
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 18-06-2020
Vandaag voor het eerste een budget game pc gebouwd voor mijn zoontje (ik ben een leek). Bij het opstarten gaat wel de led verlichting op het moederbord (Asus PRIME A320M-K moederbord) branden, de fans draaien niet.

Wanneer ik de voeding van de grafische kaart (Gigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G Videokaart) loskoppel, en de pc zonder videokaart opstart draaien de fans wel.

Ik begrijp uit een ander forum dat de (AMD Ryzen 5 2600 processor) geen grafische beelden ondersteund, op het scherm van mijn pc staat inderdaad dat er geen signaal gevonden wordt.

Zelf dacht ik dat ik misschien een bios update moest doen voordat de grafische kaart werkt. Maar zonder beeld kan ik geen bios update doen.

Is er iemand die ervoor kan zorgen dat mijn zoontje weer trots op me kan zijn :-) Kan iemand me op weg helpen naar een oplossing?

Alle reacties

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:31
Ik zou beginnen met goeie foto's plaatsen.
Zoek ook eens op je eigen titel "geen beeld nieuwe build" of zoiets.
Forum posts zoals deze komen dagelijks langs, daar kun je al heel veel (alle) informatie vinden.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 19:20
Sowieso hoef je geen bios update te doen voor de GPU, hooguit een dirver te installeren.
De ryzen zou al vanaf stock op je mobo moeten werken.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 18:09
Welk merk en type voeding en geheugen heb je?

• wproest
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 18-06-2020
Cooler Master MWE 450 White - V2 PSU / PC voeding
G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3000Mhz Geheugenmodule
Kingston A400 480GB SSD

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 18:09
Oké, laten we beginnen met het eerste punt van @Bad Brains, de foto's.

• Tjeerd84
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17:23
@wproest Lijkt erop dat je de extra 6-pins power connector niet op de videokaart hebt aangesloten.
Zo'n 2x3 blokje vanuit de voeding naar de hoek rechtsvoor aan de videokaart.

Edit: oeps, beter lezen. Die heb je juist losgekoppeld om te testen.

Je kunt het moederbord tijdelijk minimaal buiten de kast opbouwen, dus zo weinig mogelijk aangesloten. Als dat niet werkt, dan daar foto's van maken. Wellicht sluit je iets niet goed aan.

[Voor 42% gewijzigd door Tjeerd84 op 04-06-2020 07:06]

• Baloes
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 15:03
Ik zou even een foto maken (en plaatsen :) ) zodat we kunnen zien of alle stekkers aangesloten en op de juiste plek zitten. Heb je ook de 4 pins aansluiting van de CPU aangesloten (links boven op je mobo) Je hebt natuurlijk wel de HDMI kabel naar de monitor aangesloten op de videokaart (klassiekertje) ?

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Heb je niet toevallig een 8-pins PCI-E stekker in de CPU EPS connector gestoken? Volgens mij passen deze fysiek op elkaar maar zit de plus en min wel net omgedraaid...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15-06 18:05
Misschien overbodig, maar de monitor was tijdens het testen wel aangesloten op de grafische kaart? En toen er zonder grafische kaart getest werd is de kabel van de monitor verplaatst naar het moederbord en gaf toen "geen signaal"?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True