Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• shd
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 11-06 14:16
Mijn vraag

Binnen ons bedrijf rollen wij meerdere gebruikte MacBooks uit. Aangezien we diverse nationaliteiten hebben binnen het bedrijf en ook meerdere talen wil ik graag een meertalig image op deze Macbooks zetten.

bij de configuratie van een nieuwe MacBook is dit zo. helaas is het zo dat als je de MacBook opnieuw installeert dat de betreffende taal dan niet in de pre configuratie te veranderen is.

Is het mogelijk dat bij de oorspronkelijke configuratie meer dan 1 taal geselecteerd wordt (net zoals bij windows 10 multi language? )

Relevante software en hardware die ik gebruik

een nieuwe installatie van Mac OS. Helaas kan deze maar in 1 taal.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Veel op internet gezocht, maar niet gevonden.

ik hoor graag of iemand hier een oplossing voor heeft?

Mark

Alle reacties

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 03:03

Snake

Los Angeles, CA, USA

1. Recipe for disaster. Nu moet je support iedere taal spreken. Beter te focussen op 1 taal.
    Bijvoorbeeld

(Windows, maar goed, zelfde probleem om Mac): gebruiker belt helpdesk en begint dat voor te lezen?
  2. https://support.apple.com...your-mac-uses-mh26684/mac . Je kan het naderhand doen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Snake schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:06:
Recipe for disaster. Nu moet je support iedere taal spreken. Beter te focussen op 1 taal.
Bijvoorbeeld
[Afbeelding]
(Windows, maar goed, zelfde probleem om Mac): gebruiker belt helpdesk en begint dat voor te lezen?
Daar kun je de helpdesk gewoon op inrichten. Press 1 for English, druk 2 voor Nederlands, presse 3 pour Francais, drucken sie 4 fur Deutsch, etc.

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 03:03

Snake

Los Angeles, CA, USA

downtime schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:10:
[...]

Daar kun je de helpdesk gewoon op inrichten. Press 1 for English, druk 2 voor Nederlands, presse 3 pour Francais, drucken sie 4 fur Deutsch, etc.
Dat kan zeker, maar de kost is belachelijk hoog.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
shd schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:00:
een nieuwe installatie van Mac OS. Helaas kan deze maar in 1 taal.
En daarna kan de gebruiker naar Systeemvoorkeuren -> Taal en Regio

Daar kan de gewenste taal toegevoegd worden door linksonder op het +-teken te klikken. De gewenste taal moet vervolgens in het rijtje bovenaan gezet worden. Even uitloggen en weer inloggen en je hebt de nieuwe taal tot je beschikking.

Daar kun je toch ook images van maken wanneer je die instelling hebt gedaan? Dan kun je voor een aantal standaard talen de images maken en dan ben je klaar.

Ook tijdens het installeren van een nieuw macOS kun je kiezen welke taal je voorkeur heeft. Rechts bovenin beeld staat dan een vlaggetje. Klik daar op en verander de taal van installatie.

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:40

Geronimous

Moderator Spielerij
Wat @sypie zegt, de taal is makkelijk aan te passen, ook na installatie...

https://support.apple.com/nl-nl/guide/mac-help/mh26684/mac

[Voor 28% gewijzigd door Geronimous op 06-06-2020 00:04]

• shd
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 11-06 14:16
Klopt, dat kan, maar ik wil graag de out of the box experience meertalig bieden.

1x keer heb ik gezien bij een Refurbished device (door apple)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True