Toon posts:

Wel vebinding, geen internet!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij kan wel verbinding maken met diverse providers, echter krijgt deze de melding dat de zoekpagina niet geopend kan worden, DNS niet goed is :?
Ik heb Eplorer geupdate naar v5.5 en alle instellingen staan gewoon op standaard. Het betreft hier windows 98 SE en een Diamond analoge modem. Welke (8> of :7 kan mij helpen

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Laatst toevallig gehad met 2 klanten na driverupdates van hun modems, er werd iets beschadigd, alles nagekeken, ook hostsfile niets hielp. Kon nog wel pingen maar ook niet op nummer browsen http:\\192.168.0.1 of dergelijke (is maar voorbeeld) werkte ook niet.

Op de 1 of andere manier was tcp/ip beschadigd en niet te herstellen. Win98 eroverheen installen hielp ook niet.

Format was enige oplossing.

Verwijderd

Hmm doet een icq of zo iets dergelijks het nou wel

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
weet je zeker dat je je DNS servers dan hebt ingevuld bij je inbelverbinding?

als het goed is heb je bij je provider twee IP's gekregen (zoals 195.135.24.33 en 195.135.24.34) die je moet invullen bij je DNS server
probeer eens met de browser naar http://213.239.154.17 te gaan en kijk of dat werkt.

Verwijderd

[topic=179463]

been there done that :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
deze (8> heeft een vrij rigoreuze oplossing. :)

Gooi in netwerkinstellingen alles eruit en installeer alles overnieuw.

IS even werk maar werkt meestal wel.. :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• frim
  • Niet online
krijg jij ook die error?

ik had het zelfde probleem ook es met dat dll'tje, toen werkte kabel niet meer, heb de computer opnieuw geinstalleerd en toen deed-ie het weer

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:53

Tourniquet

Hiya, fellas!

kan je wel pingen? Probeer dat eerst eens, zowel naar een ip-adres als naar een URL. Als dat niet lukt moet je het probleem zoeken in de netwerkonderdelen of in een virusscanner/firewall die dwarsligt. Kijk voor de gein ook eens bij de lijst met geinstalleerde software of daar ook het programma Webhancer bij staat, dit zorgt de laatste tijd ook vaak voor geen-data problemen omdat het de Windows sockets aanpast.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• frim
  • Niet online
of zoiets als "ZoneAlarm", een zeer gevaarlijk virus :)
als je dat hebt, gelijk je pc opnieuw formatteren, als je het uninstalled doet internet het zowiezo niet meer

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
k denk idd dat format het enige hulpmiddel is

ik heb het gehad bij w2k, en waarom...geen id

protocollen opnieuw installeren lukte niet, maar ik vraag me af voor hoever win ze opnieuw installeert als je de wist en opnieuw terugzet, pakt ie dan echt de frisse terug, of zet ie die die je "gewist" hebt terug?

maar ik heb dus ook geformatteerd, en nu weer 98 erop, werkt weer als een tiet :D

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Dezelfde melding (Kan de zoekpagina niet openen) krijg ik op het moment dat de router down gaat (dus het ip wat ik bij TCPIP onder gateway heb ingevuld).

Misschien dat je hier wat aan hebt.

• zwahiel
  • Laatst online: 14-08 15:01

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Vraagje als je de DNS instellingen hebt ingevuld heb je dan ook het domein en de rest van de zooi (die boven de dns-server nummers staan) ook ingevuld?

Als je die vergeet, kun je het ook wel schudden!

Zwahiel

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Pagina: 1