Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

GPU voor triple 1080p setup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Madhouse1979
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 12:38
Ik zit met het volgende. Ik heb een GTX 1080 met een 144hz 1ms 1080p triple monitor setup voor race (sim) games. Ik had hiervoor een 34 inch 1440p Ultrawide en daar haalde ik wel tussen de 120 en 130 fps. Met mijn triple setup haal zo rond de 80 fps.

Nu zit ik een beetje in tweestrijd met mijzelf. Moet ik een nieuwe GPU kopen of het gewoon zo houden?

Met de komst van F1 2020 zou ray tracing ook supported zijn. Een RTX aan schaffen is dus wel aantrekkelijk.

Dan nu de vraag aan jullie, zou je een andere GPU aanschaffen? Zo ja, welke? Of gewoon even wachten tot de 3xxx serie?

Ik hoor graag jullie meningen. Bedankt alvast ;)

Ik zoek een?
Eventueel een nieuwe GPU

Wat is je budget?
Rond de 800 euro maar liever iets minder

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeur. Wat RGB zou leuk zijn

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
MSI X470 moederbord, Ryzen 5 3600X, 16GB DDR. Ik heb een kast met window en hier past maximaal een 32cm kaart in.

Check out >>> www.simraceblog.nl (NL) / www.simrace.blog (EN)

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 12:52
Dus hij doet het nog wel, maar dat nieuwe spel wat in juli uitkomt kan een betere GPU gebruiken.
Ik zou wachten tot september / oktober (afhankelijk van website varieert release date), wanneer de nieuwe 3xxx kaarten arriveren. Zelfs als je die niet pakt, zal de 2080 super in prijs dalen. (ik neem aan dat je dan geen 2070 super meer wilt).

Dat betekend dat je 2 maanden met "slechte" graphics moet spelen...

[Voor 18% gewijzigd door 99ruud99 op 03-06-2020 21:09]

• Fusi0nking
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 22-06 13:53
Ik zou gewoon nog even wachten.
De 3xxx serie komt waarschijnlijk binnen een paar maand uit als we naar de lekken/rumors etc kijken(en qua tijd zal het ook wel logisch zijn)
Ik denk dat de upgrade van een gtx 1080 naar een ‘rtx 3080’ je echt een groot verschil gaat merken, ja met een rtx 2080s ook wel ‘wat’ maar om €700-800 neer te leggen voor rtx en +-30% meer performance(als ik naar de benchmarks kijk) denk ik dat je veel beter kan wachten en over een paar maand het zelfde bedrag neer legt voor rtx en waarschijnlijk een boost van zoon 50% in performance.

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22-06 20:09
Als je nu een GTX 1080 zou ik idd ook even wachten op de volgende generatie, die in september / augustus wordt verwacht. Dan kan je een veel mooiere upgrade maken dan nu. Hopelijk hebben we dan ook weer concurrentie van AMD met RDNA2.

• Madhouse1979
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 12:38
Dank jullie wel voor het antwoord. Alle 3 de meningen zijn gelukkig redelijk het zelfde, dat stemt me gerust :D

Ik hoop dat de RTX 3080 (als dat de naam wordt) dan rond de 800 euro uit komt. Maar ik vrees dat het hoger gaat worden. Een RTX 2080 Super zou dan wellicht ook tot de opties behoren mits de prijs dan flink zakt.

Concurrentie van AMD zou de markt wel goed doen, voor nu is Nvidia alleen heerser in dit segment.

Check out >>> www.simraceblog.nl (NL) / www.simrace.blog (EN)

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True