Brugman project (vloer/keuken/badkmr). Waarom handtekening?

Pagina: 1
Acties:
  • 9.956 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-06 16:04
Hi all,

De planning is dat vrouw, kids en ik (4 stuks in totaal) richting het einde van het jaar gaan verhuizen naar onze nieuwe woning. Daarbij willen wij heel graag de volledige badkamer, toilet begane grond, vloer begane grond en keuken vernieuwen.

Nou hebben we m.b.t. een keuken al wat rondgesnuffeld en ook een offerte ontvangen. Vandaag hadden we echter een "combi-afspraak" bij Brugman om over een totaal project te praten. Lang verhaal kort: we hebben vandaag alles samengesteld zoals wij het wel zouden willen hebben. Totaalprijs: €48.000. Vrijwel direct (met een mooi verhaal hoe toch gewaardeerd wordt dat wij "een hoop mensen aan het werk zouden zetten") af kunnen dingen naar €40.000.

Aangezien ik/wij nog nooit met een dergelijk bijltje hebben gehakt wil ik jullie advies vragen. Klinken de volgende bedragen reëel of zitten we er nu gigantisch boven (of misschien zelfs onder 8)7 ?)

Badkamer (ruimte: 3x2m):
"Inloopdouche" met deur
Standaard zwevend toilet
1 Wastafel met dubbele kraan (1m)
1 Bad van 1.80m (vooral t.b.v. de kids)
Designradiator

Materiaalkosten: €10.046
Montagekosten: (exclusief slopen/afvoeren): €10.850

Keuken ("standaard" L-Opstelling)
Inductiekookplaat
Qooker
Combi Oven

Totaalprijs: €11.013 (exclusief Koelkast+Vaatwasser want die zijn "nieuw" dus > blijven)

Vloer:
60m2 PVC Vloer + vloerverwarming

Materiaalkosten: €2.280 (aan de offerte te zien puur voor het PVC materiaal. Vloerverwarming wordt in de montagekosten meegenomen)
Montagekosten: €5.811

Zoals eerder gezegd: Totaalplaatje staat nu op €40.000

Ik weet niet of er meer details nodig zijn om een indruk te wekken. Mijn algemene vraag is: klinkt dit reëel voor een "gewoon goede" badkamer/keuken/vloer? In de totaalprijs is dus alle montage etc. meegenomen. Ik twijfel of nou eventueel leidingwerk hier bij inbegrepen zit maar volgens mij is dat antwoord standaard "nee". Dus eventueel wat leidingwerk zal er nog bijkomen, hoewel de indeling/opstelling voor zowel keuken als badkamer grotendeels hetzelfde blijft.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Heb je getekend?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 17:09
Als je direct al 8k eraf krijgt dan zal 40k wel de standaard prijs zijn denk ik zo. Echte korting heb je dus nog niet lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat denk je dat slopen en afvoeren kost of ga je dat zelf doen ?

Iperf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:39
ik mis de tegels in het verhaal.
Aanpassing leidingwerk is zonder een bezoek aan de locatie niet te berekenen. Dus ga er maar vanuit dat dat er niet inzit. Gaat er niks aan oude tegelwerk verloren door nieuwe leidingen?
hak en breekwerk, locatie verdeler vloerverwarming, etc???

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vegetoot
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-06 10:01
Basekid schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:31:
Als je direct al 8k eraf krijgt dan zal 40k wel de standaard prijs zijn denk ik zo. Echte korting heb je dus nog niet lijkt me.
So true, als een verkoper je snel meer dan een fractie korting geeft, wist 'ie voor je de (spreekwoordelijke) winkel binnenkwam al dat 'ie dat kwijt kon zonder dat 't 'm iets zou kosten.

Verder heb ik nog geen idee van wát je geleverd krijgt. De laatste Brugmankeuken die ik gezien heb, had het krullend 'fineerplastic' van de laden binnen een half jaar rond de elektrische pitten zitten. Toegegeven, oude meuk, maar mijn ervaring is wel dat Brugman op de basis (de kastjes, deurtjes, en in de badkamer misschien ook dergelijke dingen) bespaart. Het lijkt alsof je voor weinig geld een featurerijke aankoop doet, maar in feite koop je ellende met een paar features die op de offerte staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Tens schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:34:
ik mis de tegels in het verhaal.
Aanpassing leidingwerk is zonder een bezoek aan de locatie niet te berekenen. Dus ga er maar vanuit dat dat er niet inzit. Gaat er niks aan oude tegelwerk verloren door nieuwe leidingen?
hak en breekwerk, locatie verdeler vloerverwarming, etc???
Tegels (badkamer) zitten er volledig bij inbegrepen.
Hak en breekwerk zit hier niet bij. Dus hak en breekwerk en het afvoeren ervan staat hier los van.
Jazeker.
EDIT: Om verdere verwaaring te voorkomen:
  1. Ja, meneer Brugman heeft een mooie SCHETS (lees: tekening) gemaakt van onze mogelijk toekomstige badkamer
  2. Nee, meneer of mevrouw EricNL heeft nergens een handtekening (of paraaf, of digitale opname van een "akoord" of wat dan ook) gezet!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xPxczxH.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door EricNL op 03-06-2020 20:08 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Brugman is sowieso geen goedkope tent en de catalogusprijs waarmee ze rekenen bestaat uit woekerprijzen die helemaal niemand betaalt.

Iedereen krijgt daar een forse korting op. Jij krijgt ook meteen 20% maar ik schat zo in dat er nog wel een keer hetzelfde af kan.

Je zal alleen geen gespecificeerde offerte hebben gekregen waardoor het vergelijken van prijzen met online aanbieders niet mogelijk is.

Bedrijven die zo in transparant zijn over prijzen daar loop ik met een grote boog omheen. Dan liever een lokale aannemer met goede reputatie.

[ Voor 35% gewijzigd door Sethro op 03-06-2020 19:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Waarom vraag je het hier dan nog? Je zit er nu al aan vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricNL
downtime schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:59:
[...]

Volgens mij heb ik nergens een handtekening onder gezet en volgens mij heeft niemand van Brugman mij vandaag, of 1,5e week geleden, verteld dat ik bij een tekening ergens aan vast zit. Tevens heb ik niet om een tekening gevraagd. Wij hebben verteld wat onze wensen zijn en hoe wij het zien en die knakker is zelf wat gaan tekenen. Nou ben ik geen juridisch expert, maar het lijkt me sterk dat we in 2020 geen winkel meer naar binnen kunnen lopen zonder direct ergens aan "vast" te zitten.

Dat de heren van Brugman onwijs liepen te pushen of ik wel even direct mijn handtekening wilde zetten onder de tekening heb ik uiteraard geweigerd.

[ Voor 39% gewijzigd door EricNL op 03-06-2020 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

EricNL schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:00:
[...]

Volgens mij heb ik nergens een handtekening onder gezet
@Anoniem: 1302638 vroeg of je getekend had. Jij zei Ja. Dan neem ik aan dat je een handtekening gezet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 18:35
Je zegt "Jazeker" op de vraag of je getekend hebt. En vervolgens laat je een tekening zien. De vraag 'heb je getekend?' was bedoeld als 'Heb je je handtekening gezet?'...

Maar voor de duidelijkheid: je hebt dus geen handtekening gezet, onder wat dan ook?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:40
@EricNL Handtekening gezet != een tekening laten maken.

Oftewel, heb je een handtekening gezet voor de opdracht?

Wat men tegelijkertijd met mij al zegt :)

[ Voor 18% gewijzigd door CurlyMo op 03-06-2020 20:04 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Hahn schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:03:
Je zegt "Jazeker" op de vraag of je getekend hebt. En vervolgens laat je een tekening zien. De vraag 'heb je getekend?' was bedoeld als 'Heb je je handtekening gezet?'...

Maar voor de duidelijkheid: je hebt dus geen handtekening gezet, onder wat dan ook?
500% heb ik geen enkele handtekening gezet. Op helemaal niks niet. Ik had mijn post zojuist aangepast: ze liepen onwijs te pushen voor mijn handtekening, maar die heb ik NIET gezet.

En met handtekening bedoel ik in dit geval: geen handtekening, geen paraaf, nog geen initialen. Ook niet bij het maken van een afspreek 1,5e week geleden. We zijn daar binnen geweest om inspiratie op te doen, zijn daar vandaag nagenoeg een hele werkdag geweest om onze wensen uit te spreken en uit te laten tekenen en vrolijk weg gegaan zonder ook maar 1 pen/potlood/tablet/whatever in mijn handen te hebben gehad.

[ Voor 27% gewijzigd door EricNL op 03-06-2020 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:49
downtime schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:59:
[...]

EricNL schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:00:
[...]

Volgens mij heb ik nergens een handtekening onder gezet en volgens mij heeft niemand van Brugman mij vandaag, of 1,5e week geleden, verteld dat ik bij een tekening ergens aan vast zit. […]
8)7
Maar aangezien je een tekening post: de vraag was getekend? Niet tekening?

Edit:
EricNL schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:04:
[...]

500% heb ik geen enkele handtekening gezet. Op helemaal niks niet. Ik had mijn post zojuist aangepast: ze liepen onwijs te pushen voor mijn handtekening, maar die heb ik NIET gezet.
Ahh!

[ Voor 16% gewijzigd door cryptapix op 03-06-2020 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 18:35
[...]

Pas ook nog even je 'Jazeker' aan dan, want dat is waar de verwarring ontstond ;) Er werd naar je handtekening gevraagd, niet naar een tekening.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
[...]

fijn, dan heb je dus nog kans om bij één of meer anderen te shoppen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• EricNL
Hahn schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:05:
[...]

Pas ook nog even je 'Jazeker' aan dan, want dat is waar de verwarring ontstond ;) Er werd naar je handtekening gevraagd, niet naar een tekening.
|:( |:( |:(

Excuses!!

Is er een tekening (lees: schets) MET POTLOOD/PEN/WHATEVER gemaakt: Jazeker!
Heb jij ook een HANDTEKENING/PARAAF/INITIALEN/WHATEVER ergens onder gezet: No way Jose!
Hahn schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:05:
[...]

Thanks, heb m'n post even bijgewerkt om verdere verwarring te voorkomen.

[ Voor 26% gewijzigd door EricNL op 03-06-2020 20:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:49
Om ook nog even inhoudelijk te reageren: gevoelsmatig klinkt het als een forse prijs aangezien je het hebt over oa “standaard” keuken met weinig apparatuur. Maar zonder specificaties van de gebruikte materialen/merken/etc. valt er weinig over te zeggen.

[ Voor 18% gewijzigd door cryptapix op 03-06-2020 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 11:33

Saven

Administrator

Keuken lijkt me nog enigszins aan de hoge kant. Daar kun je ook een 'merk'keuken voor krijgen met mid end apparatuur. De rest heb ik de ballen verstand van :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
De badkamer klinkt echt belachelijk hoog, meer dan 20.000euro voor een badkamer van 2x3.

Ook de keuken lijkt aan de hoge kant maar daar heb je toch echt de specs voor nodig om dat goed te kunnen bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Misschien ben ik niet helemaal op de hoogte meer van prijzen, maar ik vind vooral die badkamer vrij duur.

€ 10.000 voor een sanitair?

~ € 500,- voor een dubbele wastafel
~ € 300,- voor twee wastafelkranen
~ € 400,- voor een bad
~ € 300,- voor een badkraan
~ € 600,- voor een toiletset
~ € 300,- voor een handdoekradiator
~ € 250,- voor een doucheset
~ € 1000,- voor douchedeuren
~ € 4000,- voor tegels

Zit je zo rond de € 7500,-

Ook de arbeid zou ik eerder tussen de € 5000,- tot € 7500,- schatten.

Referentie was https://www.saniweb.nl en niet de meest basic spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

CurlyMo schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:13:
Misschien ben ik niet helemaal op de hoogte meer van prijzen, maar ik vind vooral die badkamer vrij duur.

Vrij duur maar het zou kunnen voor topkwaliteit en luxe merken. Maar voor doorsnee spul kan het voor duizenden minder.
Dat onderschat je juist weer. Arbeidsloon is erg hoog momenteel al zal het onder druk van de crisis misschien wel gaan dalen. 7500 lijkt mij haast de ondergrens als het kwalitatief netjes en "wit" moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 04:42
forzav schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:10:
De badkamer klinkt echt belachelijk hoog, meer dan 20.000euro voor een badkamer van 2x3.

Ook de keuken lijkt aan de hoge kant maar daar heb je toch echt de specs voor nodig om dat goed te kunnen bepalen.
Belachelijk niet, is het veel geld ja. Ik heb ze nog wel duurder verkocht maar het ligt voornamelijk aan de gekozen materialen.
Ligbad van Cleopatra met een volledig systeem tikt al snel de 10K aan. Niet gelijk roepen dat het belachelijk is als je geen flauw idee hebt wat de gebruikte materialen zijn.
Dat gezegd hebbende, wat voor materialen zijn er gebruikt ? Merken en types ? Of is het standaard "Ben" materiaal ?

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
@Freubel Het is vooral een uitnodiging aan @EricNL om zelf eens te kijken naar de verschillende onderdelen sanitair te kijken wat hij realistische prijzen vind voor zijn wensen.

Een medio luxe keuken in L-vorm met niet al te basic apparatuur bij Bruynzeel zou ons € 6000,- kosten incl. installatie. Uiteindelijk hebben we onze prioriteit elders gelegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gezien alle verhalen over Brugman, hun prijzen en werkwijze qua verkoop en aftersales (dramatisch), het door TS zelf ervaren pushen en whatever zou ik er eigenlijk al bij voorbaat klaar mee zijn.
Links laten liggen en naar een lokale keuken / sanitairboer gaan. Ga je ongetwijfeld een veel beter gevoel bij krijgen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Ik weet niet of het handig is dat ik alle individuele dingen hier zal posten, maar misschien verheldert dit e.e.a. Daarnaast heb ik op de offerte natuurlijk niet de individuele prijs per onderdeel staan.

Badkamer:
Alle slangen/douchesets/kranen van het merk "Ben"
Er werd verteld dat de doucheset zoals wij die willen best prijzig is. Dit gaat om een Ben Accross set
Toilet = "Huismerk". Hoe dan ook: dit is de WC die wij nu zelfs hebben en die ik letterlijk overal zie.
Verder een hele zooi met lijm/voeg/toebehoren.

Keuken:
Hoewel dit voor iedereen verschillend is denk ik dat wij een "standaard" keuken uitkiezen.
L-Vorm
Qooker heet waterkraan (3liter boiler)
Inductieplaat = WLS3777NE
Combi Oven = W7ME450
Afzuigkap = AKR559-3IX

Vloer:
60m2 PVC Vloer. Heb hier geen productcode o.i.d. bij staan. Prijs van de sticker van het voorbeeld was €38 p/m2 ("Actie"prijs. Normaliter €42p/m2). Totaalprijs: €2.280
60m2 Ingefreesde vloerverwarming van €55.50p/m2. Totaalprijs: €3.330
Kleine meerprijs á €420 i.v.m. visgraat motief wat wij er in willen.
Inslijpen hoofdverwarming á €1.841
Energie besparende pompschakelaar(s) (5 stuks zo te zien) €125
Isolatie en randfolie: €95
Totaal: €8.091

Overigens: voor nagenoeg exact dezelfde keuken hebben we ook een offerte liggen van Keukenkampioen. Deze keuken is voor 99% hetzelfde (met uitzondering van 1 keuken) en die offerte is €9.900 (want: "vriendenprijs" i.v.m. kennis bij Keukenkampioen).
The Eagle schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:21:
Gezien alle verhalen over Brugman, hun prijzen en werkwijze qua verkoop en aftersales (dramatisch), het door TS zelf ervaren pushen en whatever zou ik er eigenlijk al bij voorbaat klaar mee zijn.
Links laten liggen en naar een lokale keuken / sanitairboer gaan. Ga je ongetwijfeld een veel beter gevoel bij krijgen.
Dit klinkt als een goede tip en hier zit ik zelf ook heel erg over na te denken. Het enige wat ik wel als een heel groot pluspunt zie aan dit project bij 1 bedrijf (lees: Brugman) te doen is: 1 aanspreekpunt. Zoals gezegd: ik heb geen idee wat er straks op ons afkomt. Ik weet dat een keuken+badkamer+vloer+toilet best een behoorlijke ingreep is, maar ik zie mijzelf niet een persoon die straks 24/7 aan de telefoon moet gaan zijn om alle diverse bedrijven en "mannetjes" aan te moeten sturen. Wellicht moet ik een aannemer in de hand slaan, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat er dan op me af komt qua werkzaamheden en bijbehorende kosten.

[ Voor 26% gewijzigd door EricNL op 03-06-2020 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Pushen bij Brugman? Neee joh?
Wij hebben letterlijk gevraagd waar de bananensplit camera stond omdat we dachten dat ze ons in de maling namen zo'n slechte show stonden ze op te voeren ;(

Zonder te weten welk materiaal ze gebruiken is het lastig inschatten of een badkamer/toilet/keuken duur of goedkoop is :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
EricNL schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:26:
Ik weet niet of het handig is dat ik alle individuele dingen hier zal posten, maar misschien verheldert dit e.e.a. Daarnaast heb ik op de offerte natuurlijk niet de individuele prijs per onderdeel staan.

Badkamer:
Er werd verteld dat de doucheset zoals wij die willen best prijzig is. Dit gaat om een Ben Accross set
Toilet = "Huismerk". Hoe dan ook: dit is de WC die wij nu zelfs hebben en die ik letterlijk overal zie.
Het merk Ben is zover ik weet van De Mandemakers Groep. Ook van de keukens :) Daar mag je zelf een oordeel aan koppelen. Ga met die kennis zelf een shoppen naar sanitair en kijk dan wat je realistisch vind qua bedragen.

Arbeid is veel lastiger. Misschien kan je zelf een middelgroot installatiebedrijf kan vinden dat het voor minder doet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freubel

Badkamer:

Keuken:
Hoewel dit voor iedereen verschillend is denk ik dat wij een "standaard" keuken uitkiezen.
L-Vorm
Qooker heet waterkraan (3liter boiler)
Inductieplaat = WLS3777NE
Combi Oven = W7ME450
Afzuigkap = AKR559-3IX

Vloer:
60m2 PVC Vloer. Heb hier geen productcode o.i.d. bij staan. Prijs van de sticker van het voorbeeld was €38 p/m2 ("Actie"prijs. Normaliter €42p/m2). Totaalprijs: €2.280
Kleine meerprijs á €420 i.v.m. visgraat motief wat wij er in willen.
Energie besparende pompschakelaar(s) (5 stuks zo te zien) €125
Isolatie en randfolie: €95
Totaal: €8.091

Overigens: voor nagenoeg exact dezelfde keuken hebben we ook een offerte liggen van Keukenkampioen. Deze keuken is voor 99% hetzelfde (met uitzondering van 1 keuken) en die offerte is €9.900 (want: "vriendenprijs" i.v.m. kennis bij Keukenkampioen).

[...]
Ik denk even niet mee met de keuken en PVC vloer, keukens ben ik al lang geleden mee gestopt en houd me alleen maar bezig met badkamers :)
Wat het Ben verhaal betreft, gelijkwaardig aan Wiesbaden en of soortgelijke gelijke Chinese producten. Niet persé slecht maar zeker niet het geld waard wat je hier nu vermeld.
Voor het zelfde geld koop je wel producten van een A merk.
Heb je een complete offerte ontvangen betreffende de badkamer en installatie van de badkamer ?
Ik wil er gerust even naar kijken anders, al zit ik wel in Amsterdam qua winkeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Freubel schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:34:
[...]

Ik denk even niet mee met de keuken en PVC vloer, keukens ben ik al lang geleden mee gestopt en houd me alleen maar bezig met badkamers :)
Wat het Ben verhaal betreft, gelijkwaardig aan Wiesbaden en of soortgelijke gelijke Chinese producten. Niet persé slecht maar zeker niet het geld waard wat je hier nu vermeld.
Voor het zelfde geld koop je wel producten van een A merk.
Heb je een complete offerte ontvangen betreffende de badkamer en installatie van de badkamer ?
Ik wil er gerust even naar kijken anders, al zit ik wel in Amsterdam qua winkeltje.
Duidelijk, bedankt! Jazeker, ik heb 3 losse offertes gekregen:
1 voor de vloer
1 voor de keuken
1 voor de badkamer

Offerte voor de badkamer is opgesplitst in materiaal en montage kosten.
Offerte voor de keuken is gewoon 1 bedrag, wat inclusief de montage is.
Offerte voor de vloer is opgesplitst in materiaal (PVC-Vloer) en montagekosten (inclusief vloerverwarming etc.)

"Even" naar Amsterdam is me nu iets te veel van het goede (lees: 140km). Mocht het nodig zijn wil ik best e.e.a. delen. Ik weet alleen niet hoe netjes en/of verstandig het is om een persoonlijke offerte zo even klakkeloos bij te voegen.
Één ding weet ik wel zeker: aangezien de 2 mannen van Brugman nogal aan het pushen waren of ik even vlug-vlug alvast m'n krabbel hier en daar wilde zetten, wat ik natuurlijk geweigerd heb, heb ik wel een afspraak gemaakt om morgen om 10.00 terug te komen. Ik weet in ieder geval zeker dat ik ook morgen om 10.00 (of welk tijdstip dan ook) niets ga tekenen. Er is hoe dan ook nog helemaal niets rond m.b.t. verkoop/koop woningen, dus die twijfel hebben jullie in ieder geval weggenomen.

Mag ik het simpel concluderen als: het klinkt niet als gigantisch te duur, maar goedkoper/beter kan het absoluut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
EricNL schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:39:
[...]

Één ding weet ik wel zeker: aangezien de 2 mannen van Brugman nogal aan het pushen waren of ik even vlug-vlug alvast m'n krabbel hier en daar wilde zetten, wat ik natuurlijk geweigerd heb, heb ik wel een afspraak gemaakt om morgen om 10.00 terug te komen.

Mag ik het simpel concluderen als: het klinkt niet als gigantisch te duur, maar goedkoper/beter kan het absoluut?
Dat ene zou voor mij al genoeg zijn om gelijk naar buiten te lopen en niet meer terug te gaan.
Wat betreft je badkamer offerte materialen - zeker té duur voor het geoffreerde. Montage geen idee aangezien ik geen flauw idee heb wat er moet gebeuren.
Sterkte morgen ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
EricNL schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:46:
[...]

Tegels (badkamer) zitten er volledig bij inbegrepen.
Hak en breekwerk zit hier niet bij. Dus hak en breekwerk en het afvoeren ervan staat hier los van.
En aanleggen nieuwe electra en afvoer?

En muren stucen?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Waarom koop je een nieuwe woning waar je alles direct uit laat slopen? Of bedoel je tweedehands woning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-designz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:25
Nou in mijn ogen klinkt het zeker wel duur hoor. Pak bijvoorbeeld je keuken. daar heb je whirlpool apparatuur voor gekozen (dat is dus geen topspul) en op internet vind je al je apparatuur samen voor pakweg 1800 a 1900 euro.

Blijft er 8000 euro over voor kastjes aanrechtblad wastbak kraan etc. Ik weet niet hoe groot je L opstelling is of wat je allemaal aan kasten en zo hebt maar ik vind het duur klinken. Ter vergelijk, wij hebben (wel 4 jaar geleden dus het zal allemaal iets duurder zijn nu maar toch). onze keuken gekocht voor ongeveer 15 a 16k waarbij we een parallel opstelling hebben met aan de ene kant aanrechtblad van 3,5m lang, andere kant 4 hoge kasten. Qua apparatuur hebben we van Miele:

- Combimagnetron
- Combi stoomoven
- Inductieplaat
- Afzuigkap
- Vaatwasser

en van Liebherr
- Koelkast (1,8m hoog)
- Vriezer (1,8m hoog).

Het beste advies wat ik je kan geven is wat wij destijds ook gedaan hebben. Kies de apparatuur die je wil hebben, zoek daarbij de internetprijzen op. Gooi daar 10% an 15% bovenop en dat is wat je richtprijs zou zijn in de winkel.

Prijzen van kastwerk is lastig maar dat zou je bij meerdere zaken kunnen vergelijken.

Badkamers weet ik niet heel veel van, maar ik weet wel dat als ik 20k neer zou leggen voor een badkamer van 2 bij 3 meter er gouden kranen in zouden moeten zitten.

Brugman is volgens mij onderdeel van Mandemakers en daarmee weet je eigenlijk al zeker dat van iedere eerste prijs die ze roepen er 40% af moet kunnen dus daar zou ik dan ook op richten.

Succes met je zoektocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-07 15:15
CurlyMo schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:13:

~ € 500,- voor een dubbele wastafel
~ € 300,- voor twee wastafelkranen
~ € 400,- voor een bad
~ € 300,- voor een badkraan
~ € 600,- voor een toiletset
~ € 300,- voor een handdoekradiator
~ € 250,- voor een doucheset
~ € 1000,- voor douchedeuren
~ € 4000,- voor tegels

Zit je zo rond de € 7500,-

Referentie was https://www.saniweb.nl en niet de meest basic spullen.
Wat je niet basic noemt; hotbath inbouwkranen kosten 300EU per stuk, en een doucheset voor 250 ? bij de praxis ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Len020 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:56:
[...]

Wat je niet basic noemt; hotbath inbouwkranen kosten 300EU per stuk, en een doucheset voor 250 ? bij de praxis ja.
Ik heb toch al aangegeven dat ik niet het goedkoopste van het goedkoopste heb geselecteerd, maar net een stapje hoger ben gaan zitten. Oftewel, geen inbouwkraan, maar opbouw. Qua referentie heb ik verder gewoon spullen van saniweb gepakt. Doucheset was van Grohe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Freubel schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:44:
[...]

Dat ene zou voor mij al genoeg zijn om gelijk naar buiten te lopen en niet meer terug te gaan.
Wat betreft je badkamer offerte materialen - zeker té duur voor het geoffreerde. Montage geen idee aangezien ik geen flauw idee heb wat er moet gebeuren.
Precies, ik zou ook ver weg blijven van dit soort winkels en praktijken. Precies door de vragen die je nu moet stellen, betaal ik niet te veel? Toevallig een budget van 35 ~ 40K afgegeven tijdens het gesprek?

Prima dat een ondernemer een boterham moet verdienen maar als er geen transparantie in prijs gegeven kan worden en er met korting gesmeten word, haak ik af. Altijd zal het gevoel blijven dat je teveel betaald hebt en dat de prijs niet marktconform is maar afhankelijk van onderhandelingsskills. Een nette ondernemer geeft je inzicht in prijs (rekening houdend met zijn eigen marges) en geeft je de mogelijkheid keuzes te maken op basis van je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-07 15:15
CurlyMo schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:05:
[...]

Ik heb toch al aangegeven dat ik niet het goedkoopste van het goedkoopste heb geselecteerd, maar net een stapje hoger ben gaan zitten. Oftewel, geen inbouwkraan, maar opbouw. Qua referentie heb ik verder gewoon spullen van saniweb gepakt. Doucheset was van Grohe.
nou die douchet is wel zo'n beetje niveau woningbouw.

verder zou ik wegblijven bij ketekens als Burgman en de overige mandemakers bende.

Merken als 'Ben' zou ik ook nooit in huis willen. Je kan merkspullen als Sfinx en V&B ook krijgen voor nagenoeg dezelfde prijs. Bij Brugman hangt een V&B pot voor de 'adviesprijs' á 800EU en een Ben pot ernaast voor 400. Dan lijkt die Ben pot een goeie deal maar die V&B kost online ook 400.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HectorMalot
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:12
Mijn tips:

* je weet ondertussen wat je wilt. Ga met een schets of tekening nog 3 offertes halen. Geef aan het begin van het gesprek aan dat je Max 2 uur hebt, het is een bekende tactiek van verkopers om je langer vast te houden zodat je minder tijd hebt om andere zaken te bezoeken. Als je goed weet wat je wilt laat je dan ook niet met andere apparatuur afschepen, dat maakt het vergelijken van offertes alleen maar lastiger.
* let even op met de mandemakers groep. Verschillende merken - 1 CRM systeem, dus die kunnen zien welke offertes en kortingen je al hebt staan en andere aanbiedingen zullen daarmee in lijn zijn.
* Jij hebt geen haast, zij wel: over een paar weken is het eerste half jaar voorbij. Deze verkopers hebben commissies en kwartaaltargets. tekenen op de laatste dag van juni is de een na beste dag om een goede korting te krijgen na 31 december.
* je kunt heel ver gaan in onderhandelingen. Probeer tenminste bij een van je offertebesprekingen over die sociale barrière heen te stappen.
* de grote ketens besteden de installatie bijna altijd uit. Aanrader om met tenminste 1 kleinere lokale partij te spreken. Daar doen ze het vaker zelf en hoeft er minder geld voor tussenpartijen over te blijven.
* een laatste alternatief is om te kijken wat het zelf kopen plus laten installeren zou kosten. Echter: installeren sanitair vs keuken vs vloer gaat waarschijnlijk verschillende partijen zijn.

Tot slot: als het je 4-8k€ waard is om van het gedoe af te zijn dan is dat ook mogelijk. Het onderste uit de kan halen kost energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-06 08:32

Dit vindt ik ook wel heel erg prijzig. We zijn toevallig momenteel zelf aan het verbouwen en hebben op de begane grond (50m2) vloerverwarming laten installeren (inslijpen, 4 groepen, hoofdverwarming) en waren hiervoor 1400 euro kwijt. Werkzaamheden die uitgevoerd zijn:

- Infrezen vloerverwarming
- Installeren en aansluiten 4 groepen pomp (oke, we kregen een 5 groepen voor dezelfde prijs omdat ze geen pomp voor 4 groepen hadden liggen)

Zelf moeten doen:
- Aan en afvoer buizen leggen naar de plek waar de pomp kwam
Hiervoor 2 leidingen (flexibele Uponor leiding) van de zolder (C.V.) naar begane grond moeten leggen. Materiaalkosten: nog geen 100 euro

- Dichtsmeren van de ingeslepen gleuven
Dagje werk, materiaalkosten 160 euro.

- Slijpsel naar milieustraat brengen (we komen er momenteel toch vaak genoeg)

Totaal: 1660 euro inclusief BTW (ja, dit was wit en met factuur)

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen797 op 04-06-2020 09:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Je weet pas als het duur is, als je iets mee hebt om te vergelijken.
Ga dus (mijn advies) bij minimaal twee andere partijen langs om een zelfde opstelling door hun te laten plaatsen. Ik noem bewust even "een zelfde opstelling", omdat bij een andere partij je wellicht wat andere ideeën krijgt, maar je daardoor de prijs niet meer goed met elkaar kan vergelijken.

Wat daarnaast ook een optie is, is dat je bij Ikea (ja, Ikea) de boel bij elkaar samen stelt en kijkt welke prijs daarbij uit komt. En ga dan eens met die prijs / offerte eens langs de keukenboer. Vaak zie je dan dat ze best nog wat verder willen zakken dan dat ze nu doen.

Daarnaast weest Brugman dat ze "standaard" te hoog zitten met hun prijzen. Waarom anders direct na het eerste gesprek al 20% korting geven? Die 20% is gewoon ingecalculeerd. Het echte onderhandelen gaat nu pas beginnen...
Maar pas op: Ze gaan straks komen met de smoes dat ze hun filiaalmanager moeten bellen (standaard smoes die ze toepassen). Ze gaan dan achter gewoon even een bakje koffie drinken / peukje roken en komen dan terug met het verhaal dat hij echt z'n best voor je heeft gedaan, de manager moeilijk deed, bla bla bla. Maar, dat hij nog een korting voor je heeft onder één voorwaarde: Nu tekenen dat je akkoord gaat. Het aanbod vervalt als je de winkel uit stapt...

Nou geloof mij: als ze je vandaag die korting kunnen geven, dan kunnen ze je die morgen of volgende week ook nog wel geven!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spartex
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 16:15
BastaRhymez schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:49:Daarnaast weest Brugman dat ze "standaard" te hoog zitten met hun prijzen. Waarom anders direct na het eerste gesprek al 20% korting geven? Die 20% is gewoon ingecalculeerd. Het echte onderhandelen gaat nu pas beginnen...
Maar pas op: Ze gaan straks komen met de smoes dat ze hun filiaalmanager moeten bellen (standaard smoes die ze toepassen). Ze gaan dan achter gewoon even een bakje koffie drinken / peukje roken en komen dan terug met het verhaal dat hij echt z'n best voor je heeft gedaan, de manager moeilijk deed, bla bla bla. Maar, dat hij nog een korting voor je heeft onder één voorwaarde: Nu tekenen dat je akkoord gaat. Het aanbod vervalt als je de winkel uit stapt...

Nou geloof mij: als ze je vandaag die korting kunnen geven, dan kunnen ze je die morgen of volgende week ook nog wel geven!
Aantal weken geleden tijdens onze oriëntatie voor een badkamer liepen wij ook de brugman binnen, een uur later vond precies dit toneelstukje plaats. Ik was er echter al van op de hoogte en terwijl ik in die stoel zat te wachten vroeg ik mijzelf af... krijgen zij nou een soort van opleiding hiervoor? Met een generale repetitie in Carré, waarbij ze net als die “got talent tv shows” een cijfer krijgen voor de overtuiging die ze neerleggen? :')

@ericNL Ik zelf ben hard weggelopen bij Brugman, veel te duur voor kwalitatief laag sanitair. Laat Freubel is naar je offerte kijken, hij dacht erg prettig met ons mee en heeft ons uitermate goed geholpen (transparante werkwijze). Loop nog wat andere zaken binnen om te vergelijken en maak dan je definitieve keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
EricNL schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:25:

Aangezien ik/wij nog nooit met een dergelijk bijltje hebben gehakt wil ik jullie advies vragen. Klinken de volgende bedragen reëel of zitten we er nu gigantisch boven (of misschien zelfs onder 8)7 ?)

Badkamer (ruimte: 3x2m):
"Inloopdouche" met deur
Standaard zwevend toilet
1 Wastafel met dubbele kraan (1m)
1 Bad van 1.80m (vooral t.b.v. de kids)
Designradiator

Materiaalkosten: €10.046
Montagekosten: (exclusief slopen/afvoeren): €10.850

Inductiekookplaat
Qooker
Combi Oven

Totaalprijs: €11.013 (exclusief Koelkast+Vaatwasser want die zijn "nieuw" dus > blijven)

Vloer:
60m2 PVC Vloer + vloerverwarming

Materiaalkosten: €2.280 (aan de offerte te zien puur voor het PVC materiaal. Vloerverwarming wordt in de montagekosten meegenomen)
Montagekosten: €5.811

Zoals eerder gezegd: Totaalplaatje staat nu op €40.000

Ik weet niet of er meer details nodig zijn om een indruk te wekken. Mijn algemene vraag is: klinkt dit reëel voor een "gewoon goede" badkamer/keuken/vloer? In de totaalprijs is dus alle montage etc. meegenomen. Ik twijfel of nou eventueel leidingwerk hier bij inbegrepen zit maar volgens mij is dat antwoord standaard "nee". Dus eventueel wat leidingwerk zal er nog bijkomen, hoewel de indeling/opstelling voor zowel keuken als badkamer grotendeels hetzelfde blijft.
Badkamer vind ik wat aan de hoge kant. Voor badkamer + toilet + mechanische ventilatie + waterontharder was ik excl slopen/afvoeren 17k kwijt. Verschil zit voornamelijk in materiaalprijs, qua arbeid was ik ook circa 10k kwijt (toilet is echt zo gefixt, misschien 1 dag werk à € 500).
Designradiatoren zijn duur, daar durven ze soms wel 2k voor te vragen. En je hebt er geen jota aan. Veel mensen denken dat die dingen zijn gemaakt om handdoeken op te drogen maar dat zijn ze niet! Geen enkele radiator overigens. Hang een natte handdoek op een radiator en je reduceert de capaciteit enorm en je hebt grote kans dat je de laklaak beschadigd doordat de warmte niet weg kan met roest als gevolg. Vervang dat ding door een normale radiator en je bespaart zo 1-1,5k. Ook badkamermeubels lijken soms van goud te zijn als je kijkt naar de prijzen die ze er voor vragen. Soms is een 'simpele plank' aan de muur ook voldoende

Prijs van de keuken is redelijk, ik was 11.285 kwijt. Waarvan bijna 1k aan afwerking zoals stuccen / plafond opnieuw met gipsplaten afwerken. Wij hadden geen quooker maar een hotto (niet op besparen, blijf bij de quooker!) en ook geen koelkast / vaatwasser.

Voor de vloer (75m²) waren wij 4,5k kwijt inclusief leggen. Vloerverwarming + meterkast nog eens 4,5k.

Al met al is mijn oordeel: "niet eens heel gek", zeker niet voor een toko wat onderdeel is van de mandemakersgroep, een toko waar ik het liefst héél ver weg blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Len020 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:27:
[...]

nou die douchet is wel zo'n beetje niveau woningbouw.

verder zou ik wegblijven bij ketekens als Burgman en de overige mandemakers bende.

Merken als 'Ben' zou ik ook nooit in huis willen. Je kan merkspullen als Sfinx en V&B ook krijgen voor nagenoeg dezelfde prijs. Bij Brugman hangt een V&B pot voor de 'adviesprijs' á 800EU en een Ben pot ernaast voor 400. Dan lijkt die Ben pot een goeie deal maar die V&B kost online ook 400.
Badkamerspullen bestel ik via de installateur/loodgieter die het spul ook komt plaatsen. Hij weet over het algemeen de juiste spullen tegen de juiste prijs te bestellen. Natuurlijk pakt hij daar ook een beetje marge op, maar een stuk minder dan zo'n verkoper bij <<insert random winkelformule van Mandemakers>> of de bekende bouwmarkten die gewoon B-keus verkopen tegen A-prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:05
Ik ben ook bij Brugman geweest voor ons project. Leuke tent, maar ga alsjeblieft op zoek naar een ander. Het feit dat ze zo aan het pushen zijn om je handtekening was bij mij hetzelfde. Ze willen je handtekening omdat je dan aan de opdracht vast zit. Er onder uit? Prima, maar dat kost je een aardig deel van de opdracht.

Voor onze badkamer (2 meter bij 3 meter) kwam Brugman uit op €15k. Wij hebben daarna de badkamer laten uitbouwen tot 2 meter x +/- 5 meter. Ik ben bij een lokaal loodgietersbedrijf, tegelzetter en een lokale tegelboer inclusief alles (exclusief de uitbouw, maar inclusief slopen, afvoeren, leidingen verleggen) in totaal €8k kwijt. Wij hebben uiteindelijk €7k betaald voor sanitair bij Sanitairwinkel.nl, maar wij hebben dan ook wel een aantal luxe opties gekozen.

Uiteindelijk waren wij dus even veel geld kwijt dan bij Brugman, maar je moet er wel rekening mee houden dat wij een grotere badkamer hebben gekregen en daardoor dus meer tegels, grotere douche (duurder), groter bad (duurder) en een grotere wastafel (duurder) hebben gekozen. Daarnaast kregen wij bij Brugman bij alles wat wij graag wouden hebben te horen dat dit 'niet in het budget past'. We hebben nu een duur merk sanitair (Sealskin, Grohe en Villeroy en Boch), terwijl Brugman met hun euroknallers aan kwam zetten.

Overigens zie ik hier over €4k tot €5k voor tegels, maar dan ben je echt niet bij een goede lokale tegelgroothandel geweest. Wij hebben tegels gezien bij een sanitairwinkel hier in de buurt. Die kostte daar €65 per m2. Precies dezelfde (werkelijk 100%, zelfde merk, zelfde kwaliteitscategorie) tegels hebben wij bij de lokale tegelgroothandel voor €22,50 per m2 gekocht. Wij waren uiteindelijk €1200 kwijt voor de tegels. Voor de mensen die interesse hebben, ik kan De Groot-handel in Cuijk aanbevelen!

Omdat wij geen handtekening wouden zetten, stuurde ze de offerte wel per mail. Ondanks 2 keer na bellen uiteraard nooit ontvangen. Vreemde tent.

[ Voor 19% gewijzigd door AlxRoelofs op 04-06-2020 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
mijn ervaring met brugman is al wat langer geleden, maar nog nooit zo'n vervelend bedrijf meegemaakt. alle trucs werden uit de kast getrokken om je toch maar te laten tekenen, en de "schets" kreeg ik niet mee, "want daar zat bedrijfsinformatie in" ....
uiteindelijk bij een discounter wat materiaal gekocht, en een kleine lokale klusjesman eea laten monteren. kostte de helft.

bij de oplevering van mijn nieuwbouw appartement 5 jaar geleden werd de keuken vanuit de bouw geleverd, maar gemonteerd door een onder-onderaannemer. die beklaagde zich bij mij dat hij zo slecht betaald kreeg, voor de montage van die keuken ( 4 hoge kasten, 6 onderkasten, montage alle apparatuur waaronder vrijhangende afzuigkap, 1½ dag werk ) betaalde de keukenboer hem €300 - fixed price - en daarvoor moest hij zelf kleinmateriaal leveren en al het afval afvoeren. voor hem 10 anderen.
dus die "gratis" montage is ook zo duur niet voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orange_Dirk
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
2 jaar geleden zelf ook Bij Brugman geweest voor de badkamer om eens te kijken. Komt gelijk iemand bovenop je plakken. Uiteindelijk wel tekening laten maken en offerte. Heel toneelstuk dat toevallig de regiomanager er was en ze wel iets met de prijs konden doen. Deur uitgestapt en nooit meer teruggekomen.

Zelf op het gemak mijn spullen uitgezocht door in de luxere winkels te gaan kijken en vervolgens een stuk of tien internetwinkels een excellijst gestuurd met de spullen die ik wilde van spiegel tot toiletbril en alles daar tussen in en de goedkoopste uitgezocht. Wastafel met onderkast heb ik los gekocht omdat ik die van beton wilde en een mooi adres daar voor kende. Ik wis dik 10k kwijt voor mijn spullen maar alleen de regendouche was al € 900. Kwam doordat ik alles in RVS wilde. Als je goedkoopspul kiest kun je ook onder de helft klaar zijn.

Installatie 10k als daar alles in zit klinkt niet gek. Dat is gewoon ontzettend duur waarbij de grootte van je badkamer niet eens zo veel uitmaakt.

Keuken en vloer staat nog op de planning hier . Voor de keuken zou ik zelf nooit naar een Mandemakers gelieerde winkel gaan. Maar dat is puur het gevoel dat welke deal ik ook maak ik me altijd opgelicht voel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
voor degene die denkt naar een concurrent te gaan:
De Mandemakers Groep uit Waalwijk.

Dit familiebedrijf bezit meer dan 250 keukenwinkels en is eigenaar van 15 verschillende winkelformules, waaronder Mandemakers, Brugman, Keuken Kampioen, Keuken Concurrent, Keukenloods, Grando, Tulp en woonwinkel Piet Klerkx. Deze bedrijven zijn tezamen goed voor een jaaromzet van circa 1,5 miljard euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:12
Veel geld, ja dat is het zeker. Maar duur, vind ik niet perse.

De hoge kosten zit hem vooral in de man/vrouw uren.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• EricNL
Freubel schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:44:
[...]

Spartex schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:10:
[...]

Aantal weken geleden tijdens onze oriëntatie voor een badkamer liepen wij ook de brugman binnen, een uur later vond precies dit toneelstukje plaats. Ik was er echter al van op de hoogte en terwijl ik in die stoel zat te wachten vroeg ik mijzelf af... krijgen zij nou een soort van opleiding hiervoor? Met een generale repetitie in Carré, waarbij ze net als die “got talent tv shows” een cijfer krijgen voor de overtuiging die ze neerleggen? :')

@ericNL Ik zelf ben hard weggelopen bij Brugman, veel te duur voor kwalitatief laag sanitair. Laat Freubel is naar je offerte kijken, hij dacht erg prettig met ons mee en heeft ons uitermate goed geholpen (transparante werkwijze). Loop nog wat andere zaken binnen om te vergelijken en maak dan je definitieve keuze.
AlxRoelofs schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:03:
Ik ben ook bij Brugman geweest voor ons project. Leuke tent, maar ga alsjeblieft op zoek naar een ander. Het feit dat ze zo aan het pushen zijn om je handtekening was bij mij hetzelfde. Ze willen je handtekening omdat je dan aan de opdracht vast zit. Er onder uit? Prima, maar dat kost je een aardig deel van de opdracht.
Bedankt voor jullie tips en eigen ervaringen. Ik ben vanochtend om 10:00 terug gegaan naar Brugman omdat we gister, na een ruim 5 uur durende sessie (badkamer+keuken+vloer) echt weg moesten i.v.m. kinderen ophalen, redelijk snel af moesten ronden. Ik vond dat niet netjes, dus was vanochtend om 10.00 terug om de laatste dingetjes te bespreken.

Laat ik dit zeggen: mijn broek is afgezakt. Ik heb hier iets mee gemaakt wat ik nog nooit eerder mee heb gemaakt (hoewel ik weinig ervaring heb met zulke projecten). De 5 uur durende afspraak van gister was met 2 verschillende personen: 1 voor de badkamer en 1 voor de keuken+vloer. Laat ik hem even oneerbiedig de "Keukenmeneer" noemen. Dat was ook de filiaalmanager. Het gesprek gisteren startte met koffie, en nog voordat mijn koffie op was kregen we al de vraag "of we bereid zijn een overeenkomst/offerte te tekenen". Desnoods "onder voorbehoud van xxx". Natuurlijk was mijn antwoord toen: "Jazeker zijn wij bereid". Dat dat bij deze 2 heren de verwachting schepte dat ik ook daadwerkelijk gisteren/vandaag ging tekenen lijkt mij hun eigen probleem.

Nou goed, vanochtend nog even zitten babbelen, tot ik ze wel even heel netjes maar direct ging vertellen dat ik ook vandaag nog niks ga tekenen. Ik heb notabene niet eens getekend om mijn eigen woning te koop te zetten, laat staan voor de verkoop van onze nieuwe woning. Meneer de Filiaalmanager a.k.a. de Keukenmeneer is werkelijk waar rood aangelopen en schoot volledig uit z'n slof. Want zogenaamd had ik allerlei toezeggingen gedaan. De badkamermeneer bleef overigens netjes en vertelde "teleurgesteld" te zijn maar wilde wel heel graag praten over "wanneer dan wel?". De Keukenmeneer heeft mij toch zeker 5 keer letterlijk verteld: "Nou ho even, ik ben de filiaalmanager hier".

Dit is zeker 10-15 minuten doorgegaan waarop ik zelf netjes heb gezegd dat ik zeer geirriteerd begin te raken over het verloop van het gesprek. Zelfs toen ik zei dat wij eigenlijk nog steeds voornemens waren om "op den duur" exact deze offerte te gaan tekenen kon de Filiaalmanager niet kalmeren. Advies van mijn ouders, schoonouders en vrienden werd door hem ook bestempeld als "Ho even, hoezo deze 3e partij(en)". Toen ik tot slot nog vertelde dat prijsonderhandelingen in deze wereld "een spelletje" waren schopte ik toch echt tegen z'n verkeerde been.

TLDR: De Brugmannetjes zijn wat mij betreft helemaal gestoord. Hoewel ik nooit zo hard van het "Klant = Koning" principe ben, zijn wij volgens mij nog steeds de gene die beslissen of onze €40k naar Brugman gaat. Het feit dat zij zo hard liepen te pushen om een handtekening en er zeer geirriteerd van raakten bevestigd dat ik de juiste keuze heb gemaakt om nergens een handtekening te zetten.

Ik heb een mooie offerte en tekening van ze en ga NEVER NOOIT meer terug naar Brugman. Zoals gezegd: mijn broek is afgezakt, mijn klomp is gebroken, <insert relevante gezegde>. BAH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-07 20:18
Kortom, er is in dit topic geen woord gelogen over Brugman.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43
Je leest wel vaker zulke ervaringen.. dus je had jezelf een hoop tijd kunnen besparen ;)

Ben er zelf ook destijds geweest voor tips maar het was vrij recht toe recht aan allemaal.. voor oriënteren is het prima idd, maar zo werkt die club. Eerst zitten, tekenen met koffie en direct afsluiten.. als je moeilijk nee kan zeggen trap je erin. Zullen er vast genoeg zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gede
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-07 16:11
De keuken en de badkamer klinken aan de hoge kant wat betreft materiaalkosten. Ik weet natuurlijk niet voor welke kwaliteit je gaat.
3 jaar geleden heb ik zelf een nieuwe Ikea keuken in ons huis gezet. (uitgebreide U opstelling) Alles inclusief (keuken, apparatuur, tegels, nieuwe leidingen) was dat ong. €6000. Binnenkort staat de badkamer op de planning. De begroting daarvoor is €5000. Dat is inclusief nieuw bad, douche, wastafel, tegels, etc.

Alle montage doe ik zelf, dus van montagekosten door derden heb ik weinig verstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Duitsland een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je voor een goede prijs een mooie keuken en badkamer wil kopen zal je zelf veel meer research moeten doen. Dit soort winkels en adviseurs interesseert het helemaal niks hoe tevreden jij na aankoop bent. En bij een mooie keuken en badkamer zit de duivel in de details.

Voorbeelden keuken:
- Lage plint -> duurder
- 2 even hoge lades boven lage plint -> duurder
- Spoelbak onderliggend of inliggend
- 70cm diepe kasten ipv 60cm -> duurder
- Vingerafdrukvrij mat zwart -> duurder

Een L-vormige keuken leveren met standaard kasten kan iedereen. Dan kun je de prijs vergelijken met Ikea.

Dergelijke partijen als Brugman zijn ook niet geïnteresseerd in de moeilijke aspecten.

Bij een keuken:
- Verleggen elektra, afvoer en water
- Inductieplaat op 3 fase?

Bij een badkamer moet een aannemer meestal het volgende doen voordat de badkamerzaak mag komen:
- Aanleg van afvoer, water en elektra
- Stucen
- Verlaagd plafond met spotjes

Tegels heb je voor €10 per vierkante meter, maar ook voor €100 per vierkante meter.

Laat je niet voor de gek houden door mensen die zeggen dat ze voor €6000 een keuken hebben geregeld. Twee dagen installatie kost al €900. Mijn L-vormige keuken van 2 x 4m met Siemens apparatuur en composiet blad en Quooker was
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
incl installatie, maar zonder verleggen van elektra en water. En ik was niet goedkoper uit geweest bij Ikea. Mijn badkamer was in totaal van kaal hok tot badkamer
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
en ik heb geen bijzondere luxe.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@EricNL Welkom bij DMG :+

@Tens de 1,5 miljard die zij omzetten, zijn dus afkomstig van mensen die wél onder de "vrijblijvende offerte" een krabbel hebben gezet. Ze geven aan dat er ontbindende voorwaarden zijn, maar vergeten even te vertellen dat die vaak wel 30%, 50% of meer zijn van de offerteprijs.

6 jaar geleden ben ik er toen ook (bijna) ingetrapt. Wij hadden een optie op onze eerste koopwoning, dus bij een DMG langs geweest. Mooie keuken samen laten stellen en het verhaal meegemaakt zoals ik in mijn vorige post beschreef. Toen er dus wél ingetrapt en een krabbel onder de "vrijblijvende offerte" gezet met de mondelinge toezegging dat we konden annuleren als we ergens wat anders tegen kwamen. Dom genoeg niet de kleine lettertjes van ze gelezen.
Lang verhaal kort, uiteindelijk elders een andere (hogere kwaliteit) keuken gezien dus de dag na de offerte terug gegaan naar DMG. Daar werden we toen even op de kleine lettertjes gewezen, dat ons dit 30% van de offerte (zonder korting!) zou kosten om te annuleren. Want ja, daar heb je voor getekend.
Ik stond even met mijn bek vol tanden en ben toen omgedraaid en weggelopen (stond even niet voor mijzelf in). Paar mailtjes gestuurd en via de mail ook op de kleine lettertjes gewezen. Tja, dat ik die niet had gelezen konden zij niks aan doen. Zij konden moeilijk alle klanten hierop wijzen ( :+ ).

Uiteindelijk hebben we van de optie op de woning afgezien, omdat er nog wat andere zaken speelden. Hiermee konden we (gelukkig) kosteloos ontbinden, omdat de offerte op het adres / bouwnummer stond en wij die woning niet zouden nemen. Heeft toen alsnog wat moeite gekost om er kosteloos vanaf te komen, want toen kwamen de brieven dat het niet hun probleem was dat wij de woning niet gingen komen en dat wij toch echt een overeenkomst met hun handen voor de keuken 8)7 . Toen op hun eigen voorwaarden gewezen dat dit toch echt wel kosteloos ontbonden kon worden. Kregen we alsnog een rekening gestuurd met de uren die zij gespendeerd hadden aan ons te woord te staan en het ontwerp te maken :+
Toen wij een zelfde rekening (aangetekend) retour stuurden met hoeveel tijd ze van ons "verspild" hadden en valse aantijgingen bleef het daarna angstvallig stil.

Nee, mij zie je nooit meer terug in een DMG. Hooguit om ze een keer flink over de zeik te helpen door ze aan het werk te zetten en daarna fluitend weg te lopen en te zeggen dat ze gek zijn geworden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
BastaRhymez schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:32:
Nee, mij zie je nooit meer terug in een DMG. Hooguit om ze een keer flink over de zeik te helpen door ze aan het werk te zetten en daarna fluitend weg te lopen en te zeggen dat ze gek zijn geworden _/-\o_
Hahaha. Aangezien mijn bloed ook redelijk aan het koken was heb ik in de auto terug naar huis ook bedacht om ze volgende week nog even te bellen om vriendelijk te bedanken voor de mooie offerte en tekening, maar dat is misschien toch ook wel kinderachtig :+

Ik ga er nu ook gewoon vol voor: ik ga elke tegel/sanitair/keuken-"boer" hier aanspreken en kijken hoever ik kan komen. Uiteindelijk is ons dagje bij Brugman wel geslaagd, want we hebben wel een hoop inspiratie opgedaan en vooral geleerd hoe we niet behandeld willen worden. Jammer zeg voor meneer Brugman ;w

[ Voor 11% gewijzigd door EricNL op 04-06-2020 14:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Dat zijn stevige prijzen. Ik ben zelf geen grote onderhandelaar (sterker nog, ik heb een hekel aan onderhandelen over de prijs bij dit soort dingen). Ter indicatie wat ik betaald heb voor een badkamer + keuken.

Badkamer van pakweg 3x4 meter: 17k. Wat hebben ze daarvoor gedaaan?
  • Volledig verwijderen van de oude badkamer (2 lagen tegels)
  • Leidingen opnieuw infrezen
  • Opnieuw betegelen van de gehele badkamer: vloer, muren tot aan het plafond
  • Installatie van: inbouw wc, wastafel met mengkraan, spiegel, XL ligbad, douche, douchewand
De keuken heb ik bij IKEA gekocht en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de service. Grootste nadeel is dat je zelf even moet bellen om de afvalcontainer op te laten halen. (Dat heb ik iets te vroeg gedaan waardoor ik zelf een paar keer naar de vuilstort moest om de dozen van de kastjes weg te gooien. Oeps.)

De keuken is een u-vorm, kosten:
  • 5k aan kasten en apparatuur (combi oven/magnetron, koel/vries combi, vaatwasser, gas kookplaat, wasemkap, 1.5 spoelbak, mengkraan)
  • 4k installatie kosten (slopen van de oude keuken, muren stucen, keuken plaatsen)
  • 2300 keukenblad (dit kan veel goedkoper als je voor hout of plastic kiest)
De website van IKEA heeft een prima keuken designer die behoorlijk goed in de buurt komt van de uiteindelijke prijs die je betaalt, dus je kunt thuis al lekker los gaan met het ontwerpen :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
EricNL schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:25:
Inductiekookplaat
Qooker
Combi Oven

Ik pak even selectief dit stukje, aangezien ik zelf bij een interieurbouwer werk
Bij een keuken ligt het er heel erg aan wat voor materialen er gebruikt worden, Brugman kan dit heel goedkoop inkopen

Heb je bijvoorbeeld fronten van standaard melamine, of heb je Decolegno of Fenix Arpa, maakt nogal wat uit voor de vierkante meter prijs
Neem je een natuurstenen blad, zal dit natuurlijk ook velen malen duurder zijn dan een HPL blad
Ook de apparatuur maakt een enorm verschil

Tekenen voor opdracht is wel heel gebruikelijk, vaak wordt er dan een eerste aanbetaling gedaan zodat de materialen besteld kunnen worden ;)

Zo'n gekrabbeld schetsje zegt dus ook helemaal niets, ben ik blij dat ik gewoon renders stuur van hetgene wat er geplaatst gaat worden, heb je tenminste een realistisch beeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaboom1555
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-07 16:57
Wij hadden sanitair en tegels bij Sanidump gekocht, want de lokale loodgieter uit de buurt had daar een contract mee. Deze lokale loodgieter heeft alles geplaatst en geinstalleerd. Kranen van Hothbath, regendouche van Grohe. Redelijk standaard badmeubel met spiegelkast en lamp. Verder toilet van geberit, randloze pot. Redelijk standaard handdoekradiator. Wel een glaswand op maat laten maken, dat was redelijk prijzig. Wij waren iets van 14K kwijt, de badkamer was casco opgeleverd vanuit de bouw. De loodgieter regelde dus nog de dekvloer, gipsplaten, leidingen, gestucte wand, verlaagd gestuct plafond met 4 dimbare spots. Hopelijk geeft het een beetje een beeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFTG99x9Ep8b95Q-u4AjwPAT_CM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dnhfdAww97TqUEQz5LzWQ5nO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ezHHP6kVVXLTF3JV0o68_XG8_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jcgrD6XUwXGSZpXLwLLUFJlv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 15:16
kaboom1555 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:43:
Wij hadden sanitair en tegels bij Sanidump gekocht, want de lokale loodgieter uit de buurt had daar een contract mee. Deze lokale loodgieter heeft alles geplaatst en geinstalleerd. Kranen van Hothbath, regendouche van Grohe. Redelijk standaard badmeubel met spiegelkast en lamp. Verder toilet van geberit, randloze pot. Redelijk standaard handdoekradiator. Wel een glaswand op maat laten maken, dat was redelijk prijzig. Wij waren iets van 14K kwijt, de badkamer was casco opgeleverd vanuit de bouw. De loodgieter regelde dus nog de dekvloer, gipsplaten, leidingen, gestucte wand, verlaagd gestuct plafond met 4 dimbare spots. Hopelijk geeft het een beetje een beeld.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er netjes uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Het huis dat we twee jaar geleden gekocht hebben heeft ook alles (badkamer en keuken) van Brugman. Dat is aan alles af te zien. Thermostaat van de douche nu twee keer moeten vervangen in 2 jaar. WC, bad en kranen zijn allemaal helemaal vervaagd en mat geworden. Chroom op kranen dat op delen gewoon compleet weg is. Drain van de douche is verkeerd geïnstalleerd waardoor de beton-siré al een tijd lek blijkt te zijn. D.w.z. vocht onder de vloer. Slangen steken uit de muur met een hoop kit i.p.v. nette aansluitpunten te maken voor je waterleidingen. Handdoekradiator toont flinke roest en bladdert bij de water aanvoer en afvoer. Boel is max. 7 jaar oud.

Een tijd terug zelf ook eens bij Brugman geweest, maar ze niet eens de kans gegeven om tot een offerte laten komen. Daarvoor was het contact te onprettig. Badkamer moet nu jammer genoeg volledig gerenoveerd worden en vandaag daarvoor een afspraak gehad bij een lokale Baderie vestiging. Wat een heerlijke ervaring was dat. Uitgebreid de tijd, geen enkel aan- en/of opdringen, alleen kwaliteitsspul van Grohe, Geberit e.d. In ieder geval géén enkel "Ben" te vinden. Arbeid ergens anders laten doen als dat goedkoper zou zijn was ook geen enkel probleem. Bij uitvoering door hun een deel van het sanitair elders kopen ook niet, mochten zij het niet kunnen leveren. In alle gevallen dachten ze graag met ons mee.

Badkamer is qua maten en vorm vergelijkbaar, dus zodra ik een offerte heb, dan zal ik die globaal delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
CurlyMo schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:24:
[...]
Een tijd terug zelf ook eens bij Brugman geweest, maar ze niet eens de kans gegeven om tot een offerte laten komen. Daarvoor was het contact te onprettig.

Badkamer is qua maten en vorm vergelijkbaar, dus zodra ik een offerte heb, dan zal ik die globaal delen.
Dat is mijn ervaring nu ook. Ik ben toevallig vanmiddag nog bij een lokaal bedrijf hier geweest (wat volgens mij ook gewoon een keten is, maar i.i.g. niet DMG): Logus. Natuurlijk even mijn verhaal gedaan over Brugman maar nog voordat ik iets kon zeggen kreeg ik al de vraag: "Wat was de reden dat je bij de Mandemakers groep ging kijken?". Vrijwel direct daarna volgde: "Ja, dat hoor je vaker. Dat is hun "opleiding"".

Direct een afspraak gemaakt bij Logus om volgende week eens met hun te praten. Alles zag er duur uit, (tegels á €95 p/m2 etc.) maar zij zullen hopelijk snel aanvoelen of wij een badkamer willen van €50k of €20k (liever wat minder natuurlijk).

Mocht je het willen delen: ik ben benieuwd naar je offerte en/of maten/indeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:26
EricNL schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:41:
Dit is zeker 10-15 minuten doorgegaan waarop ik zelf netjes heb gezegd dat ik zeer geirriteerd begin te raken over het verloop van het gesprek. Zelfs toen ik zei dat wij eigenlijk nog steeds voornemens waren om "op den duur" exact deze offerte te gaan tekenen kon de Filiaalmanager niet kalmeren. Advies van mijn ouders, schoonouders en vrienden werd door hem ook bestempeld als "Ho even, hoezo deze 3e partij(en)". Toen ik tot slot nog vertelde dat prijsonderhandelingen in deze wereld "een spelletje" waren schopte ik toch echt tegen z'n verkeerde been.
Goh, dat was ook zo'n beetje mijn ervaring toen ik ging kijken voor onze eerste badkamer verbouwing. Pushen als een stel idioten. Inspelen op gevoel van schuld (tijd investering). Pre-sales heet dat bij volwassenen, anders zat die verkoper toch uit zijn/haar neus te vreten, dus die verliest niks.

Ik heb toen een waardevolle les ECHT geleerd - als er iets is "alleen vandaag", weglopen. Al het vertrouwen is weg, dat is gewoon een nare verkooptruc die een net bedrijf niet zal gebruiken.

Ze kwamen nog met gegarandeerd laagste prijs en zo, wat makkelijk praten is als je hun eigen spul neemt en ze dus exact weten wat het ergens kost (o.a. sanidump).
De prijzen die je noemt lijken me wel reëel voor goed spul bij een goede zaak. Geen idee waar je zit, maar regio Drechtsteden weet ik anders nog wel een bedrijf waar ik al naar tevredenheid meerdere zaken heb laten doen.
Succes met de zoektocht, en beschouw dit maar als een zeer waardevolle les!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:45
Hoe dan ook, ELKE tent waar men loopt te pushen om een handtekening... dan haak ik direct af!

En tsja... Ook wij hebben een (korte) ervaring gehad bij Brugman :X

Gezien wij zo'n 6 jaar geleden er niet uitkwamen met de door de aannemer aangewezen keukenboer van onze nieuwbouwwoning, zijn we wat gaan rondshoppen. Bij aankomst direct aangegeven waarom we kwamen en waarvoor (een vrijblijvende offerte voor plaatsing keuken) en dat was geen enkel probleem.

Toen ze klaar waren met de schets kwam de offerte al vrij snel en men deed er alles aan om ons te overtuigen om toch maar direct te tekenen. Zo erg dat zelfs dat mijn vrouw boos werd en opstond voor vertrek. Toen wilde ze de offerte nog meegeven en gaven we er maar gewoon over mochten nadenken maar dat deze prijs slechts tot die dag 17:00 uur geldig was. Die offerte heb ik dus ook niet meegenomen.

Wij zijn uiteindelijk geslaagd bij ASWA Keukens in Helmond (geen aandelen in o.i.d.). Daar was het contact van A tot Z gewoon prima. Men nam de tijd voor ons, dacht mee met hoe onze wensen/eisen in het budget paste en we mochten op ons gemak erover nadenken. Gezien we al enkele andere prijzen hadden en deze prima was heb ik direct getekend. Begin dit jaar nogmaals langs geweest voor een uitbreiding van onze keuken, wederom eenzelfde ervaring en prima prijs/kwaliteit(!).

Ik wil gewoon een prima prijs/kwaliteit en geen verkooppraatjes. Die zaken zijn weliswaar moeilijker te vinden maar ze bestaan toch echt :)

Mijn inziens: Met een grote bocht om bedrijven heen die dergelijke verkoop praktijken hanteren. Bizar dat een dergelijke firma met zulke praktijken nog altijd bestaat :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:45
Dat dus. Ik zou al die toko's van Mandemakers (waar Brugman) sowieso links laten liggen. Ze kunnen elkaars offertes inkijken meen ik dus bij de zogenaamde concurrent heb je dan hetzelfde verhaal.

Pas ook op met Grando. Dat is franchise dus wellicht kan het verschillen per filiaal. Maar bij Grando Alexandrium zijn wij ook al eens ongelooflijk gepushed terwijl we gelijk aan hadden gegeven nog niet voor het huis te hebben getekend.

Er zijn genoeg eerlijke zaken, al dan niet lokaal. Wij zijn uiteindelijk bij Keur Keukens (onderdeel van de DB groep) uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07 13:58
Modbreak:Zullen we alle winkel- en keuken ervaringen in het betreffende topic houden? Ik had deze niet direct gesloten vanwege de uitgebreide TS, maar het lijkt nu wel heel erg op een parallel topic aan Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3 en Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1, vandaar dat op deze een slotje gaat.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.