Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Offertes zonnepalenen check

Pagina: 1
Acties:

• Hortz
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20:26
Ik lees hier al een tijdje aandachtig mee en ben onlangs begonnen offertes op te vragen.
Nu krijg ik wat dingen terug en zit nu met wat is een handige keuze.

Dak situatie (huis staat in het noorden van het land, omgeving Leeuwarden)
Geen schaduw, ruimte voor 13-14 panelen (~5,5 bij 6 meter, met een zonneboiler in het midden).
Dak zit recht op het zuiden met een hoek van 30-40 graden.
Jaarverbruik zit nu op ~4000 kwh, maar wil binnenkort ook over op inductie koken in plaats van gas dus het zal nog stijgen.

Meterkast heeft voldoende ruimte.

Het kabel traject kan makkelijk binnen.
Op zolder is voldoende ruimte voor een omvormer.
Verder is er een ruimte voor de kabel van zolder -> onder de vloer en dan naar de meterkast

Offerte 1 (bedrijf 1):
13x Q-Cells Q.Peak DUO-BLK-G6 335WP
Growatt 4200TL-XE incl. monitoring
Montage, bevestiging + AC traject 1 fase

4355 Wp, kost incl. 5449.51

Offerte 2 (bedrijf 2):
13x REC Alpha White 370 REC370AAWhite
Goodwe 4200-NS-D
Montage, bevestiging + AC traject

4810 Wp, kost incl 6611,23

Offerte 3 (bedrijf 2):
13x LG Neon 340 Full Black LG340N1K-V5
Goodwe 4200-NS-D

4420 Wp, kost incl 6184,52

Offerte 4 (bedrijf 2):
13x S-Energy 320 Percium All Black SC320M-20D
Goodwe 4200-NS-D

4160 Wp, kost incl 5094,19

Bedrijf 1 (schijnbaar wel grotere speler in het noorden) heb ik verder behalve een offerte mail niks gehoord/gezien.
Bedrijf 2 is langs geweest en heeft alles bekeken. Zij promoten vooral met geen kosten achteraf en dat de prijs op de offerte het is. En vooral de lange garantie die ze bieden.
Bij bedrijf 2 heb ik het beste gevoel, maar komt ook omdat zij iemand langstuurde.

Ondertussen lijkt mij bedrijf 1 de beste offerte (bekendere panelen dan offerte 4 en dan de prijs verhouding van offerte 1 ten opzichte van 3).
Voor kosten achteraf ben ik niet heel bang omdat het een vrji simpel dak is + kabel route is makkelijk te doen.

Verder lijken mij offerte 2 + 3 vrij duur

Zit ik nu fout met mijn gedachte of?

• busscherski
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
Ik begrijp dat alle prijzen excl BTW zijn?

REC zie ik weinig voorbij komen op dit forum. Op die manier krijg je zoveel mogelijk Wp op je dak.
Met die REC's heb je de komende jaren denk ik net iets meer opwek dan verbruik. De andere panelen zullen je jaarverbruik wellicht net niet halen.
De kortste tvt heb je uiteraard met de S-energys (ook prima panelen volgens mij) of Q cells (ook prima)

Bedenk zelf maar wat je wilt maar in verhouding met de andere aanbiedingen vind in de REC's niet belachelijk duur.

Je zou ook zelf een setje in je winkelmandje kunnen gooien in een webshop. Dan kom je ook wel uit op iets met een vaste prijs die wat lager is. Maar dan komt er geen verkoper langs.

SolaX X1 5.0: 4650 Wp Qcells ZZW45º, APS QS1: 1760 Wp YMX NWW 8º, APS QS1: 1535 Wp YMX plat, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True