Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke hardware-security keys zijn er nog meer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tijs Hofmans
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 15:00
Hoi!

Ik ben namens de redactie bezig met het opzetten van een vergelijkende review voor Tweakers over security keys. Het leek ons goed daar eens wat meer aandacht aan te besteden, zoals over welke modellen er bestaan en wat ze kunnen, en hoe ze zich onderling onderscheiden.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met wat inspiratie. Ik heb nu namelijk een paar keys aangevraagd maar ik weet niet of ik sleutels of andere dingen over het hoofd heb gezien.

De review gaat voornamelijk om FIDO2-sleutels, aangezien dat de nieuwste en meest nuttige standaard is. Ik heb deze aangevraagd:Ik ben daarnaast in contact met Google voor de Titan Key, en ik heb zelf een Yubikey 5 NFC.

Zijn er nog andere keys die ik hier persé in moet meenemen? En zijn er aspecten waarvan jullie denken dat ik daar echt naar moet kijken, buiten de standaardvragen die ik nu heb?

• kodak
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 22:12

kodak

FP ProMod
CT had daar vorige maand nog een artikel over. Die hadden ook Feitian.
Er is ook een FIDOalliance met een database van gecertificeerde FIDO2 producten.

[Voor 35% gewijzigd door kodak op 06-06-2020 18:36]

• Zjemm
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20-06 14:22
Leuk ben er wel benieuwd naar

Ik heb destijds de solokey USB-A en een solo tab usb-c via kickstarter gekocht. maar die nfc functie kreeg ik niet werkend.

er zou een nieuwe hardware revisie uitkomen om deze te vervangen maar het blijft al een heel tijd stil daaromtrent
mocht je ze nodig hebben voor een review, laat maar weten

opensecure.nl

• Sebazzz
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13:24
Kijken jullie alleen naar FIDO2 functionaliteit, of ook naar aanvullende functionaliteit? Bijvoorbeeld met mijn Yubikey doe ik via GPG ook mijn git commits ondertekenen, en ik heb ook mijn SSH key erop staan waardoor ik alsof het een autosleutel is op SSH servers kan inloggen.

[Website en online portfolio] [Return: realtime retrospective tool] [PokerTime planning poker]

• vDorst
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
Als je alleen FIDO2 zoekt tevens met HOTP dan is mogelijk HyperSecu HyperFIDO Pro Mini voor € 10,- een optie.
Ik heb er 2 gekocht, het moet wel de PRO zijn anders is het geen FIDO2.
Het is een rebranded Feitian K8.
Feitian heeft sowieso veel smartcard spullen.

Ledger Nano S en mogelijk andere varianten kan je ook als Fido key gebruiken.
Tevens het voordeel dat je ziet waarvoor je toestemming geeft. YouTube: YouTube

Ik gebruikt tegenwoordig ook FIDO2 om in te loggen op me server met openSSH.

Volgens mij kan je ook je telefoon gebruiken als sleutel. https://fidoalliance.org/...now-a-fido2-security-key/

[Voor 39% gewijzigd door vDorst op 19-06-2020 15:27. Reden: Alleen HyperSecu HyperFIDO Pro zijn FIDO2!]

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15:07
Ik heb zelf een Yubikey, maar vind een passwordless authenticator based oplossing eigenlijk fijner en heb ook het idee dat het allemaal nog net wat veiliger is.

Is het niet handig om ook wat softwareachtige oplossingen mee te nemen in je verhaal?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True