Notificaties op iOS tweaken in combo met Garmin horloge

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverbeke
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ik ben momenteel Android gebruiker en overweeg een overstap naar iOS. Specifiek wat betreft notificaties wil ik een aantal dingen tweaken maar het is mij niet duidelijk in hoeverre dat mogelijk is op iOS, helppagina's van Apple en dokter Google helpen mij niet vooruit.

Concreet: Ik heb een Garmin horloge dat meldingen kan weergeven. Een issue is dat het op iOS "alles of niks" is terwijl ik enkel van specifieke apps meldingen wil ontvangen (telefoon en mail). Garmin support zegt dat dit mogelijk is door in de notificatie settings per app waarvan je géén notificaties wil krijgen op je horloge "toon in geschiedenis" uit te zetten. (https://support.garmin.com/nl-BE/?faq=TLeDN92ZU0AgN4df6HakwA) Het is mij echter niet echt duidelijk wat de consequenties hiervan zijn.

Ik wil op de iPhone geen geluid of getril hebben van gelijk welke app, enkel notificaties op het scherm. Enkel telefoon oproepen (en bvb. Teams / Whatsapp oproepen) mogen geluid maken. Is dit uberhaupt mogelijk in combinatie met meldingen (enkel mail) op het Garmin horloge? Op Android krijg ik dit eenvoudig ingesteld met de "niet storen modus".

[ Voor 19% gewijzigd door vverbeke op 03-06-2020 14:59 . Reden: te snel op verstuur geklikt ]

Beste antwoord (via vverbeke op 21-02-2021 09:10)

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:35
Volgens mij moet het wel kunnen.
Ik krijg bijvoorbeeld op m’n telefoon wel de nos headlines en niet op m’n Garmin.
Whatsapp krijg ik op beide binnen
Het enige wat ik gedaan heb is in de notificatie instellingen meldingen in het berichten centrum niet activeren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnt
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 15:38
Ik had hetzelfde voorwerk moeten doen als jij, ben overgestapt van Android naar iOS en heb een Garmin Fenix 5. Ik kom jouw post tegen daar ik idd 'alles of niets' tegenkom met de meldingen. Ik was op zoek naar alleen telefoonmeldingen. De app toont wel bij 'Spmartphone meldingen' een optie "kies de meldingen die u up uw toestel ontvangt ....".
Jouw link geeft iets over geschiedenis, dat zie ik niet meer terug binnen iOS, die geschiendenis is niet uit te zetten.
Kortom, voor zover ik weet is het alles of niets en lijkt er een fout in de app te zitten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:35
Volgens mij moet het wel kunnen.
Ik krijg bijvoorbeeld op m’n telefoon wel de nos headlines en niet op m’n Garmin.
Whatsapp krijg ik op beide binnen
Het enige wat ik gedaan heb is in de notificatie instellingen meldingen in het berichten centrum niet activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 08:25
Hier een "Apple fanboy" met een reactie die misschien niet perse heel veel toevoegd, maar: Als je toch de overstap maakt naar Apple (Welkom bij de familie!), ben ik persoonlijk van mening dat een overstap naar de AppleWatch meer dan de moeite waard is. Er zitten veel voordelen aan het ecosysteem, ApplePay, Siri, Woning intergratie etc... (naast de mogelijk nadelen aan het ecosysteem natuurlijk).

Misschien is het een idee om je Garmin watch te verkopen en een AppleWatch aan te schaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatGel
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-01-2023
@ Sitelabs :
Misschien is het een idee om je Garmin watch te verkopen en een AppleWatch aan te schaffen.
Ik ben in 2019 overgestapt van een Windows 10 laptop naar MacBook Pro en van Android (OnePlus 7 T Pro )naar iPhone 12 Pro Max,maar hoe goed en leuk ik het ook vind bij Apple , ik zal nooit mijn Fenix 6 X Pro ruilen voor een AppleWatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverbeke
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ik heb de overstap naar iOS intussen gemaakt. Filteren welke meldingen op de Vivoactive kan inderdaad door meldingen in het berichtencentrum al dan niet uit te schakelen. Dat berichtencentrum gebruik ik toch amper, dus het maakt niet zoveel uit dat heel wat meldingen daar niet in komen te staan.

Een ander probleem dat ik sinds de overstap heb is dat de Vivoactive af en toe zijn bluetooth connectie met de iPhone verliest en zelf niet terug connecteert. Even aantikken in de bluetooth instellingen is voldoende, maar dit zou toch niet mogen voorvallen.

[ Voor 10% gewijzigd door vverbeke op 23-02-2021 09:43 ]

Pagina: 1