Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Macbook Pro 2011 GPU probleem

Pagina: 1
Acties:

• lorenzovanmolle
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 07-06 21:39
Hey iedereen!

Ik heb mezelf een Macbook Pro 2011 gekocht voor een zeer mooie prijs, al had deze (wist ik op voorhand) wel een defecte AMD GPU.

Ik heb ondertussen heel het wereldwijde web bekeken (of zo voelt het toch aan :D ) en ik kom uit op 2 zaken:
  • Dosdude1 heeft een DeMux oplossing waarbij je het moederbord flasht waardoor die de AMD GPU niet meer aanspreekt en alleen de ingebouwde intel CPU blijft gebruiken. Helderheid kan niet meer aangepast worden ==> ze hebben daar een fix voor maar ze zijn in "backorder"
  • CMIZapper heeft de Tiresias (the GPUkiller) die je moet solderen op het moederbord en waarbij nog 2 draadjes gesoldeerd moeten worden om de helderheid van het toetsenbord en scherm nog te kunnen aanpassen.
Deze 2 oplossing zijn op hardware niveau, nu vraag ik me af of iemand 1 van deze 2 al heeft laten uitvoeren of zelf heeft uitgevoerd? Indien dat het geval is: wat zijn de ervaringen?

Ik vind ook softwarematige oplossingen om deze te disablen, maar dan is het bij een software update en een PRAM/NVRAM reset wel terug weg. Wat zijn jullie ondervindingen?

Alvast bedankt!
Lorenzo

• Roman
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:56

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik heb deze mod uitgevoerd op de mijne: https://realmacmods.com/macbook-2011-radeon-gpu-disable/

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• lorenzovanmolle
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 07-06 21:39
Enkel het software gedeelte gedaan of ook het hardware gedeelte (deels of alle)? En ben je er tevreden van? Hoelang gebruik je al de fix?

• Roman
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:56

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik heb ook de weerstand verwijdert. Maar ik draai noch Sierra op die machines omdat HS problemen geeft met de helderheid. Bei Sierra werkt alles prima. Ik zelf heb de 15" en de 17" en beide werken prima. Ik draai met de 15" ongeveer een jaar en sinds 6 maanden heb ik ook de 17" erbij.

Hier dan ook een aanleiding die ik geschreven heb, wel in het Duits: https://www.die-oswalds.d...rten-problem-und-loesung/

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True