Hey iedereen!
Ik heb mezelf een Macbook Pro 2011 gekocht voor een zeer mooie prijs, al had deze (wist ik op voorhand) wel een defecte AMD GPU.
Ik heb ondertussen heel het wereldwijde web bekeken (of zo voelt het toch aan
) en ik kom uit op 2 zaken:
Ik vind ook softwarematige oplossingen om deze te disablen, maar dan is het bij een software update en een PRAM/NVRAM reset wel terug weg. Wat zijn jullie ondervindingen?
Alvast bedankt!
Lorenzo
Ik heb mezelf een Macbook Pro 2011 gekocht voor een zeer mooie prijs, al had deze (wist ik op voorhand) wel een defecte AMD GPU.
Ik heb ondertussen heel het wereldwijde web bekeken (of zo voelt het toch aan
- Dosdude1 heeft een DeMux oplossing waarbij je het moederbord flasht waardoor die de AMD GPU niet meer aanspreekt en alleen de ingebouwde intel CPU blijft gebruiken. Helderheid kan niet meer aangepast worden ==> ze hebben daar een fix voor maar ze zijn in "backorder"
- CMIZapper heeft de Tiresias (the GPUkiller) die je moet solderen op het moederbord en waarbij nog 2 draadjes gesoldeerd moeten worden om de helderheid van het toetsenbord en scherm nog te kunnen aanpassen.
Ik vind ook softwarematige oplossingen om deze te disablen, maar dan is het bij een software update en een PRAM/NVRAM reset wel terug weg. Wat zijn jullie ondervindingen?
Alvast bedankt!
Lorenzo