Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

IMac of IMac Pro ?

Pagina: 1
Acties:

• ramrodwillem
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 09:51
Hallo,

Ik ben in de markt voor een andere IMac 27″, mijn vraag is eigenlijk, is een IMac met deze specs

PROCESSOR 3.6GHZ 8-CORE INTEL CORE I9
MEMORY 72GB 2666MHZ DDR4 MEMORY
STORAGE 512GB SSD
GRAPHICS RADEON PRO 580X W/ 8GB GDDR5n

nou een stuk trager tav foto en video bewerking in vergelijk met het instap model van de IMac Pro ? Het gaat in beide gevallen om een 2e hands , de Pro is 16 maanden oud de andere 6 maanden oud .Prijs verschil is €700 in het voordeel van de "gewone" IMac" .

Machines gaan gebruikt worden voor FCP , Adobe , Luminar. Veel video en beeld bewerking

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 12:45
Wat heb je zelf al gevonden?

Welke specs heeft de Imac pro die je op het oog hebt?

• ramrodwillem
Het gaat om de IMacPro instap model met 3,2‑GHz 8‑core Intel Xeon W-processor
Turbo Boost tot 4,2 GHz
32 GB 2666‑MHz
1 TB SSD-opslag¹
Radeon Pro Vega 56 met 8 GB HBM2-geheugen

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• ramrodwillem
Dat is een mooi overzicht tav de processor thx , ik heb zelf het idee dat bij de gewone IMac de videokaart de bottleneck is , klopt die aanname ?

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• ramrodwillem
Ah dat is wel een heel duidelijk verschil tussen die 2 , thx

• MartijnMartijn
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-06 22:29
De kans dat er binnen nu en een maand een nieuwe iMac (Pro) wordt aangekondigd is erg groot. Hierbij is het mogelijk dat er ook een nieuw design komt. Ik zou nog heel even wachten als dit mogelijk is.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True