4-voudig stopcontact in enkele inbouw pot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 15:25
Ik heb in mijn keuken een hoekje waar ik nespresso, waterkoker, melkklopper en een lampje van stroom wil voorzien.

Tot op heden deed ik dat door naast de normale dubbele wcd (inbouw met aarde) een 4-voudig opbouwdoos aan de keukenkast te schroeven, en deze met een stekker weer in de wcd te doen. Dat vind ik een lelijke oplossing.

Nu vraag ik mij dus af of er iets bestaat om op de enkelvoudige inbouwpot een 4-voudige wcd te monteren. Dat zal dan sowieso een opbouw variant worden, dat is geen probleem.

Ik kan natuurlijk met de nodige creativiteit een standaard 4-voudige opbouw over de pot heen schroeven en de bedrading er in trekken, maar ik heb het gevoel dat dat geen 'officiele' oplossing is. Van die 'verdeelstekkers' wil ik ook niet aan beginnen.

Heeft iemand hier een betere oplossing voor?

[ Voor 3% gewijzigd door WeetIkHetNou op 03-06-2020 12:57 ]

Beste antwoord (via WeetIkHetNou op 03-06-2020 22:15)

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 16:20
Vunderink heeft wel een opbouwplaat, die lijkt uitsparingen te hebben om 'm op een standaard muurplaat te zetten:

https://www.sandervunderi...geplaat-v-543181-199.html

mooi is anders. Ik zou inderdaad voor de oplossing van @wizai gaan. Gaten er naast boren/slijpen, en dan een nette inbouwoplossing maken. Is wat meer werk, maar ziet er wel véél netter uit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Kun je de huidige wcd niet uitbreiden naar 4 stuks, of verniel je daarmee het tegelwerk / de muur?
Een paar jaar geleden hebben wij 2 gaten ernaast geboord en hier 2 wcd's in gebouwd.

Anjunabeats

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• T_knoop
Vunderink heeft wel een opbouwplaat, die lijkt uitsparingen te hebben om 'm op een standaard muurplaat te zetten:

mooi is anders. Ik zou inderdaad voor de oplossing van @wizai gaan. Gaten er naast boren/slijpen, en dan een nette inbouwoplossing maken. Is wat meer werk, maar ziet er wel véél netter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Deze dus, zoek ff op Google voor de beste prijs:
ABL Sursum Opbouw - Wandcontactdoos 1694-010 Crème

Vergeet niet de montageplaat erbij te bestellen, deze heeft een achterinvoer en past op een inbouw en lasdoos 😉

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

keur0000 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:08:
Deze dus, zoek ff op Google voor de beste prijs:
[...]
Ja want voor €1,09 voor de plaat en €6,49 voor de WCD bij Vunderink is het ook echt de moeite om te gaan lopen googelen voor een toko die het voor 50 cent goedkoper kan leveren. :')

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Harrie_ schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:13:
[...]

Ja want voor €1,09 voor de plaat en €6,49 voor de WCD bij Vunderink is het ook echt de moeite om te gaan lopen googelen voor een toko die het voor 50 cent goedkoper kan leveren. :')
Heb je nou echt niks zinnigs op de vraag toe te voegen? Afzeiken van anderen gebeurt hier op dit forum al genoeg helaasen voegt niks toe.
De vraag en daarna het antwoord, waar men deze aanschaft is aan de poster.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

@keur0000 het is maar net wat je wel of niet zinnig vindt. Vunderink is een bekende en gerenommeerde partij hier op het forum. Om dan TS te adviseren om het exacte artikel wat men bij Vunderink verkoopt voor minder dan een tientje op een ander goedkoper te gaan zoeken dat vind ik dan weer niet zinnig...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Gatzaag 82mm, 4 inbouwdozen, 4 inbouw wcd's + 4-voudig raampje en wat stuc?

Maar als je er al getegeld hebt... mmm.

[ Voor 105% gewijzigd door kabeltjekabel op 03-06-2020 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
T_knoop schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:07:

Goede tip! Is dit dan een oplossing die hier ook voor bedoeld is? Er lijkt ook wel een trekontlasting voor een snoer aan te zitten namelijk.

Mbt veel andere reacties: de keuken is al 14jr oud en in die tijd is er over de originele tegels heen getegeld. Daar achter is de stuc ontzettend bros. Extra gaten boren zie ik dus niet zitten met het risico dat ik meer stuk maak dan de bedoeling is. Ik probeer juist deze keuken nog met minimale middelen een beetje te rekken :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:23

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Hij zegt expliciet in de TS dat hij daar niet aan wil beginnen. Waarom dan toch weer mee aan komen zetten..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 13:11

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

En daarbij past die ook niet in een wandcontactdoos en alleen maar in een andere cube zoals aangegeven op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:14

Qwerty-273

Meukposter

+ dat die powercube extra ribbeltjes heeft waardoor hij niet uit de doos in een stopcontact past.
die kan je er natuurlijk makkelijk zelf afhalen maar toch
Vanwege wetgeving in Nederland, België en Duitsland is de stekker van de PowerCube Original voorzien van een RIB, zodat deze niet rechtstreeks in het stopcontact kan worden gestoken.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
WeetIkHetNou schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:15:
[...]

Goede tip! Is dit dan een oplossing die hier ook voor bedoeld is? Er lijkt ook wel een trekontlasting voor een snoer aan te zitten namelijk.

Mbt veel andere reacties: de keuken is al 14jr oud en in die tijd is er over de originele tegels heen getegeld. Daar achter is de stuc ontzettend bros. Extra gaten boren zie ik dus niet zitten met het risico dat ik meer stuk maak dan de bedoeling is. Ik probeer juist deze keuken nog met minimale middelen een beetje te rekken :F
Heeft gewoon meerdere toepassingen. Je kunt er ook een snoer aan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T_knoop
Afhankelijk van hoe diep de huidige inbouwdoos zit kan het ook handig zijn om wat extra lange M3 schroeven bij te bestellen, mocht je die niet hebben. Dat scheelt mogelijk frustratie van schroeven op een half slagje draad vast moeten zetten.

Wat @kabeltjekabel verder zegt trouwens, dit past prima.

[ Voor 0% gewijzigd door T_knoop op 04-06-2020 07:59 . Reden: Typo (autocorrect...) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:59
Ik begrijp nooit waarom die stopcontacten in keukens altijd vol in het zicht zitten. Voor een mixer of ander apparaat dat je maar kort gebruikt, okee. Maar een waterkoker en koffiezetter zijn toch typisch apparaten die er altijd staan en nooit verplaatst hoeven te worden?

Aanrechtblad los, sleufje erin frezen, snoeren door het sleufje, aanrechtblad weer op z'n plek, stekkers en stopcontacten onder het aanrechtblad wegwerken. Eventueel dichtstoppen met doorzichtige kit.

Voordeel: ziet er _veel_ netter uit.

Nadeel: Mocht er toch een apparaat vervangen moeten worden, dan ben je aan de beurt. Dan moet het blad weer los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
PhilipsFan schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:01:
Ik begrijp nooit waarom die stopcontacten in keukens altijd vol in het zicht zitten. Voor een mixer of ander apparaat dat je maar kort gebruikt, okee. Maar een waterkoker en koffiezetter zijn toch typisch apparaten die er altijd staan en nooit verplaatst hoeven te worden?

Aanrechtblad los, sleufje erin frezen, snoeren door het sleufje, aanrechtblad weer op z'n plek, stekkers en stopcontacten onder het aanrechtblad wegwerken. Eventueel dichtstoppen met doorzichtige kit.

Nadeel: Mocht er toch een apparaat vervangen moeten worden, dan ben je aan de beurt. Dan moet het blad weer los.
Even je keukenblad los maken om je koffiezetapparaat te vervangen.
Dat zit normaal dichtgekit. Om dezelfde reden dat je ook geen sleuf in je keukenblad wil. Waterdichtheid.
Zo'n sleufje is leuk voor een TV meubel of bureau. Maar niks voor de keuken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-02 23:56

MrMonkE

★ EXTRA ★

RocketKoen schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:08:
[...]

Even je keukenblad los maken om je koffiezetapparaat te vervangen.
Dat zit normaal dichtgekit. Om dezelfde reden dat je ook geen sleuf in je keukenblad wil. Waterdichtheid.
Zo'n sleufje is leuk voor een TV meubel of bureau. Maar niks voor de keuken.
Ik gok dat daar regels voor zijn zodat water niet je electra in kan lopen vanaf je werkblad.
NEN ofzo of bouwbesluit.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kabeltjekabel

Het is nog geen 1 april hoor.

Echt totaal geschift idee.

Even voor de vooroordelen; u bent Belg :P ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:33
WeetIkHetNou schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:56:
Ik kan natuurlijk met de nodige creativiteit een standaard 4-voudige opbouw over de pot heen schroeven en de bedrading er in trekken, maar ik heb het gevoel dat dat geen 'officiele' oplossing is.
Behalve dat ik het persoonlijk ook niet echt mooi vind, zie ik hier eigenlijk geen probleem in? Ik denk dat dit officieel wel mag?

Een andere oplossing is een pop-up stopcontact inwerken als daar de plaats voor is? https://www.bol.com/nl/p/...ndaarde/9200000089426932/
Maar om toestellen permanent aan te sluiten, vind ik dit ook niet echt een goede oplossing.

Ik weet eigenlijk niet of je zoiets op het wetkblad mag en kan plaatsen: https://www.badkamerdepot...x15-1x8-1-cm-zilver-grijs
Volgens mij wel goedkoper te vinden.

editie: verschillende varianten, ook nog zoiets: https://www.designkranens...opcontacten-vst-3007.html

[ Voor 6% gewijzigd door D-Three op 03-06-2020 22:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 10:22
Heb je geen bovenkastjes waar je achter de lichtlijst een wandcontactdoos kunt monteren ?

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
Bedankt voor alle reacties. Ik heb de adaptorplaat en 4-voudige opbouw besteld, lijkt mij het beste compromis van kosten, looks en bruikbaarheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:11
Ik begrijp nooit waarom die stopcontacten in keukens altijd vol in het zicht zitten.
Zodat je snel de stekker kan bereiken als je direct de stroom eraf moet halen door een of andere gevaarlijke situatie?
Ik begrijp nooit waarom mensen tegenwoordig alles weggewerkt moeten hebben alsof je hele huis design moet zijn. Het is een keuken, om te koken weet je wel
Pagina: 1