PS4 blijft hangen in veilige modus. Start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunne
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-08-2020
Goededag,

Niet zeker of ik hier in het juiste fora zit, maar in elk geval. Ik heb een probleem met mijn PS4. Vanochtend was ik aan het gamen tot de stroom plots uitviel. Na dit hersteld te hebben wou ik de PS4 weer opstarten, maar dit lukte echter niet meer..

Hij gaat hier direct in de veilige modus en gaat de systeemopslagstatus checken. Wanneer hij hier tot 14% is vraagt hij of ik de DS Controller wil verbinden met de USB kabel. Vervolgens doe ik dit en geeft hij aan dat ik verbinding moet maken met een USB opslagapparaat waarop een updatebestand staat voor herinstallatie van versie 7.51 of later.

En hier is waar ik vastloop. Ik heb het updatebestand van de playstationsite gedownload op een usb. Maar deze lijkt hij niet te herkennen of te kunnen verbinden.

Is mn PS4 gewoon dood? Of mis ik iets? Wat is er uberhaupt gaande/gebeurd?

Ik hoor het graag!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunne
Ohja, wannneer hij dan aangeeft dat hij geen verbinding kan maken met de usb opslagapparaat geeeft hij ook de code SU-41333-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:30
Oei, dat je apparaat een reinstallatie nodig heeft geeft aan dat er iets goed mis is met de data op de harde schijf.
Herkent hij:
a) volledig niet dat er een usb in zit
b) de mappen van de usb niet
c) de installatie-software die op de usb staat niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:56

De Nelis

en anders maar niet...

Heb je de instructies voor het maken van een USB stick met update van deze pagina gevolgd? Hij moet echt in een specifieke map staan anders werkt het inderdaad niet.

https://www.playstation.c...em-software-in-safe-mode/

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:30
Heb je ook de juiste versie gepakt, want op reddit lost dit de foutmelding op:
https://www.reddit.com/r/...or_code_su413334/ee2wd64/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoadRunne
De Nelis schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:14:
Heb je de instructies voor het maken van een USB stick met update van deze pagina gevolgd? Hij moet echt in een specifieke map staan anders werkt het inderdaad niet.

Oh kijk dit ik kan ik vanavond dan nog wel even proberen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunne
99ruud99 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:13:
Oei, dat je apparaat een reinstallatie nodig heeft geeft aan dat er iets goed mis is met de data op de harde schijf.
Herkent hij:
a) volledig niet dat er een usb in zit
b) de mappen van de usb niet
c) de installatie-software die op de usb staat niet ?
Ik heb niks ontdekt dat hij de USB ontdekt. Ik druk ververvolgens op verder en vervolgens zegt ie dat er niks is. Kan komen natuurkijk doordat er ook andere bestanden staan op de USB. Maar geen idee wat hij zou moeten doen hier of ik zeld wat moet selecteren ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunne
De Nelis schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:14:

Dit heb ik volledig geprobeerd. Echter blijft hij de usb niet herkennen. Heb de juiste mapnamen. USB verder leeg en juist geformatteerd.

Heb dus helaas moeten kiezen voor de hardere oplossing en heb de PS4 moet initialiseren. Nadat ik dit de eerste keer gedaan had en de PS4 weer op zn plekje zette in de kast had ik de hoofdkabel blijkbaar er niet helemaal goed inzitten en dus trok ik die er per ongeluk weer uit.

Vervolgens gebeurde hetzelfde als eerst met de foutmelding waar ik dit topic mee begon. Het feit dat dit gebeurd is geen goed teken vrees ik? Intialiseer hem gewoon weer opnieuw, maarde PS4 zit mogelijk op het einde van zijn Latijn? Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:24
De harde schijf is relatief eenvoudig te vervangen, als je bang bent dat die gaar is dan kan je dat iig ook proberen.

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixelliquid
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05 20:49
Hi allemaal, hier praktisch hetzelfde verhaal - behalve dat mijn zoon online aan het gamen was toen de PS de geest gaf. Ik was er zelf niet bij dus weet niet exact wat er gebeurde. Maar wij zitten in een veilige modus loop waarbij er alleen een systeem opslag status wordt gecontroleerd tot 30%, dan wordt gevraagd om controller. Enige optie dan is het updaten van het systeem via USB – waarbij eerst de USB niet werd herkend, toen wel maar het update bestand niet werd herkend, toen dat het updatebestand niet kan worden gebruikt...
De USB is FAT32 geformatteerd, bevat 1 map PS4 met daarin 1 map UPDATE met daarin PS4UPDATE.PUP

Ellende is dat PS daarna steeds herstart. Er zijn geen andere opties die normaal gezien wel in de veilige modus bereikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lady_Cera
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-03 06:59
Hii, ik heb eigenlijk hetzelfde probleem, en zit in een Veilige modus-loop.

Nu blijft alleen nog optie 7 over die ik kan uitvoeren, de volledige PS4 opnieuw initialiseren probeer ik dan, en wanneer ik dat doe blijft hij op 99% hangen en doet hij niks meer.

En hoe weet je of de harde schijf kapot is, of het probleem is?
Had stiekem de hoop als ik de harde schijf eruit trok en weer opnieuw in deed er wat anders ging gebeuren🤓
Heb geen harde schijf liggen die in de PS4 past 😂

Iemand misschien een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rstruve
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-10-2022
Ik had dit ook maar heb het opgelost
USB x Fat geformatteerd 16GB
Update.pup gedownload met Internet Explorer ipv chrome of Edge
Toen ging het goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rstruve
  • Laatst online: 26-10-2022
Als de harde schijf kapot is geef de PlayStation dit meestal aan
Als die in safe mode komt is het meestal een software probleem
Als die helemaal niks meer doet is het een stroom probleem
Als die aangaat en meteen weer uit kan het een HDMI problemen zijn of een stroom probleem

Software herstel
1 download PS4UPDATE.PUP via PlayStation.com doe dit met Internet Explorer of Firefox niet met Google Chrome
2 Formateer een USB stick X Fat en haal het vinkje bij snel formatteren even weg duurt wat langer
3 maak op de USB stick een map aan met de naam PS4 let op dat dit in hoofdletters STAAT
4 maak in de map PS4 een map aan met de naam UPDATE ook weer met hoofdletters
5 zet het gedownloade bestand PS4UPDATE.PUP in de map UPDATE
6 zet de PlayStation aan en houd de aan knop ingedrukt tot je een piepje hoort
7 kies hiervoor optie zeven initialiseren een updaten
8 doe de USB-stick in de poort en ga verder hij zal het nu moeten gaan doen

Ik zou het wel leuk vinden als iemand deze informatie gebruikt en mij dat laat weten via

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psp4mom
  • Laatst online: 15-02-2021
Hallo
Ik ken er helemaal niets van dus jullie zullen eenvoudige taal moeten gebruiken :)
Psp van mijn zoontje werkt plots niet meer. Veilige modus en je ja opnieuw opstarten door op psp knop,te drukken. Maar hij maakt geen contact...
Oh help
Waar kan ik zo stick vinden waarover jullie bezig zijn?
1000x bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• primorva
  • Laatst online: 21-01-2021
Hallo iedereen.

Ik heb hetzelfde probleem met veilige modus.
Ik krijg ook de melding dat er een onherstelbare fout is opgetreden. Ik heb geprobeerd om de software met een USB-stick op te lossen maar na het downloaden en installeren krijg ik weer de melding van de onherstelbare fout.

Wat kan ik nog doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jhesse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-05 15:10
Had hier ook last van, meerdere malen geprobeerd opnieuw te installeren, Reddit afgespeurd maar niets mocht baten. Voor 50 euro nieuwe hardeschijf gehaald bij MM en alles liep weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• primorva
  • Laatst online: 21-01-2021
Kan ik een externe harde schijf gebruiken daarvoor? Of moet dat specifiek een zijn voor PS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psp4mom
  • Laatst online: 15-02-2021
Hallo
Zat die usb bij de psp bij aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieks
  • Laatst online: 06-02 16:38
@Psp4mom

Is het een PSP of een Playstation 4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 10:52

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

hier hetzelfde probleem. Is dit een sony software probleem misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikita74
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-02-2021
Hier hetzelfde probleem, we worden er gek van. Ik krijg hem wel weer aan de praat door op te starten in veilige modus en de database te reconstrueren en daar kon ik het updatebestand ook downloaden.
Heb er nu een externe harde schijf van 2 tb aanhangen, maar heb hem per ongeluk ingesteld als extra opslag. Moet ff uitzoeken hoe ik alles kan overzetten en dan wil ik hem ook intialiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel19731973
  • Laatst online: 17-03-2021
Wij zitten hier ook meebidt probleem sinds vandaag ...... alles gedaan wat hierboven beschreven is maar opmeet moment dat hij de update van mijn usb stick af wil halen geeft hij deze fout melding aan.

CE-34788-0

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DK-uSwyPrh7VxpiG7r84SYUEFGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fFafeGvi0AmGDDDbNhIVeAEK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepro
  • Laatst online: 24-02-2021
zelfde probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
als jullie de ps4 geupdate hebben naar firmware 8.03 dan is dat waarschijnlijke het probleem, heb zelf naar de update ook veel problemen met mijn ps4pro, connectie problemen met controllers en internet niet willen afsluiten en ook die probleem met de usb software krijg de zelfde foutcode.

google maar eens op ps4 8.03 firmware problems dan kan je zien op reddit en op instalatie fimpjes op youtube en daar de comments ervan dat er heel veel mensen problemen hebben.

dit is alleen denk niet de juiste plaats om het te posten, is beter om het in het ps4 draadje te doen bij hardware en spielerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob1256
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 31-03-2021
hey iedereen,

heb hetzelfde als jullie, ik start de ps op, dan checkt het de “system storage”, blijft die hangen op 10 procent, vraagt die naar een update, installeer ik de update, en kom ik daarna terug uit op de “system storage check”.
Ik begrijp dat de enige optie initialize ps4 is maar zou graag nog de data van deze harde schijf op een andere wille zetten maar hoe doe ik dat als mijn ps niet fatsoenlijk wil opstarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frisiancase
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21-04 10:28
Opgelost.

Had ook melding CE-34788-0 na het plaatsen van een nieuwe SSD (Samsung 870 1TB QVO) met het update 8.03 bestand via USB.

Maar in plaats van het update bestand moet "Bestand voor het opnieuw installeren van PS4" op de USB. Deze staat onder het update bestand https://www.playstation.c...ware/ps4/system-software/

Wel via good old Internet Explorer downloaded direct op de USB in de update map.

Daarmee kun je de update uitvoeren volgens stap 7 in de veilige modus.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcov076
  • Laatst online: 27-06-2021
Pagina: 1