[Reseller Hosting] Welke past het best(e) bij mijn situatie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerolifant
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-06 21:22
Beste mede-tweakers,

Ik heb een klein website ontwikkelingsbedrijfje en ben bezig om ook eigen hosting (door middel van reselling) te gaan faciliteren (omdat hier vraag naar is vanuit mijn klanten). Alle websites zijn gemaakt met WordPress en het gaat hier om websites met relatief lage bezoekersaantallen en van klein formaat. Mijn vraag is: welke van de drie onderstaande hosting bedrijven past (volgens jou/jullie) het beste bij mijn situatie?

Allereerst is het van belang dat ik niet opzoek ben naar (managed) VPS hosting. Het past naar mijn mening niet helemaal bij het type website wat ik ontwikkel (kleinschalig, gemoedelijk, niet voor grote winst/bedragen enz). En los daarvan heb ik de technische know-how hiervoor niet. Wat ik wél zoek is een relatief betaalbare reseller hosting partij waarbij (1) er zoveel mogelijk uptime is, (2) de support <<in verhouding tot de prijs>> goed/behulpzaam is, en (3) de wordpress sites snel laden (los van de optimalisatie met plugins etc etc.
p.s. de support hoeft NIET telefonisch te zijn in mijn situatie.

Ik ben uitgekomen op de volgende drie opties, en heb per geval opgesomd wat naar mijn mening de voor en nadelen zijn. Elke host heeft in deze situatie ongelimiteerde bandbreedte. Welke van de drie ik dan moet kiezen vind ik lastig..
1. Neostrada (20 euro)
  • + Geen limiet op ruimte (!)
  • + 100 x 1 GB RAM (dus 100GB ram?)
  • - supprt alleen ma t/m zaterdag, geen zondag
  • - backup tot 30 dagen
  • krijgt cijfer 3.8/5.0
2. Vimexx (20 euro)
  • + Goede ervaringen van medetweakers
  • + backup tot 60 dagen
  • + Support van ma t/m zo
  • +- 16GB geheugen
  • - 100GB ruimte (minder dan de andere opties)
  • krijgt cijfer 4.8/5.0 (veel hoger dan neostrada)
3. Versio (30 euro)
  • + Support van ma t/m zo
  • + backup tot 60 dagen
  • + Zelf tot noch toe geen problemen mee ondervonden
  • - Geen informatie over hoeveelheid geheugen
  • - Duurder dan de andere opties in de lijst
  • krijger cijfer 4.2/5.0 (dus de middenmotor)
Kortom: qua specs (om zo maar te zeggen) spreekt neostrada mij verreweg het meest aan, qua reviews/ervaringen van anderen spreekt vimexx mij het meest aan, en als tussenoptie is daar dan nog versio. Wat adviseren jullie?

P.s. als er een andere reseller is die ik over het hoofd heb gezien en die véél beter past dan hoor ik dat graag!
P.p.s. De richtlijn voor de WordPress websites is dat elke klant 5GB schijfruimte krijgt toegewezen (dat is voor het type site wat ik ontwikkel meer dan voldoende)

BEDANKT! _/-\o_ O+

Beste antwoord (via beerolifant op 06-06-2020 19:38)

• kuipje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:22
Versio en Neostrada zijn kort geleden overgenomen door TWS. Ik zou me nog maar eens gaan verdiepen in de praktijken van TWS, hier is genoeg over te vinden. Ze proberen hun reputatie te redden met de vele positieve reviews die massaal geplaatst worden maar of die van echte klanten komen vraag ik mij af. Vimexx is een ander verhaal, mijn advies is neem eerst een goedkoop pakketje af en controleer of het totaal plaatje voldoet.

Zelf zoek ik ook een vervangende reseller host maar de spoeling is echt dun na alle overnames maar een paar andere zijn:
Antagonist
Bhosted
Vimexx had je al gevonden.

Wellicht heeft iemand nog een goed advies! Succes met je zoektocht.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• kuipje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:22
Versio en Neostrada zijn kort geleden overgenomen door TWS. Ik zou me nog maar eens gaan verdiepen in de praktijken van TWS, hier is genoeg over te vinden. Ze proberen hun reputatie te redden met de vele positieve reviews die massaal geplaatst worden maar of die van echte klanten komen vraag ik mij af. Vimexx is een ander verhaal, mijn advies is neem eerst een goedkoop pakketje af en controleer of het totaal plaatje voldoet.

Zelf zoek ik ook een vervangende reseller host maar de spoeling is echt dun na alle overnames maar een paar andere zijn:
Antagonist
Bhosted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-06 16:42
Vimexx is een goede partij hier host ik ook mijn klanten op.

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Geen ervaring met reseller hosting maar de gewone hosting bij vimexx is goed.

Transip kan je ook even naar kijken daar hoor ik ook goede dingen over.

[ Voor 32% gewijzigd door Ernemmer op 03-06-2020 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucW
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03:03
Vimexx is inderdaad een goede partij, valt onder team.blue waar Transip ook onder valt.

https://www.webhosters.nl...-onderdeel-van-team-blue/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerolifant
kuipje schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:53:

Antagonist
Bhosted

Bedankt voor je uitvoerige reactie! Ik ben inmiddels inderdaad achter het bestaan van TWS gekomen en heb besloten dat ik sowieso niet bij een hostingbedrijf wil dat onderdeel is van TWS. Momenteel is Vimexx de partij die ik overweeg. Ik heb even gekeken naar de door jouw genoemde andere partijen en kwam tot het volgende:
4. Bhosted
  • + goede ervaringen
  • - Veel duurder dan de rest, voor 50GB webruimte 384 per jaar
  • - Limitaties op bandbreedte
  • - limitaties op mailboxen
  • krijgt cijfer 4.7/5.0
  • In mijn situatie heeft bhosted dus niet de voorkeur
5. Antagonist
  • + uitbreiden per blok, dus heel goed scaleable
  • + veel goede ervaringen
  • - Limitaties op bandbreedte
  • - Relatief duur, maar er staat ook wat tegenover (lijkt het)
  • krijgt cijfer 4.8/5.0
  • Toch wel een twijfelgevalletje met Vimexx voor mij
Nogmaals bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerolifant
deurklinkje schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:39:
Vimexx is een goede partij hier host ik ook mijn klanten op.
Ernemmer schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:47:
Geen ervaring met reseller hosting maar de gewone hosting bij vimexx is goed.

Transip kan je ook even naar kijken daar hoor ik ook goede dingen over.
LucW schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 07:02:
Vimexx is inderdaad een goede partij, valt onder team.blue waar Transip ook onder valt.

https://www.webhosters.nl...-onderdeel-van-team-blue/
Bedankt voor de reacties! Op basis van wat ik overal lees is Vimexx wel een degelijke optie, zeker in mijn situatie. Ik ga nog eens even een kijkje nemen bij transip (en andere partijen die onderdeel zijn van team.blue)!
Pagina: 1