Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vervanging van Mac mini late 2012.
Ik zoek een machine die ik zelf mag/kan open maken, onderdelen kan vevangen.
Ik zoek een machine die of klein/mooie is OF via een VEGA mount achterop de LG TV kan hangen.
HW: HTPC 24/7 aan dus gem. 23/24 idle (low idle power ~ 20 - 40 watt)
Use: VOD 4k@60Hz via HDMI op een LG TV.
Apps: Chrome, Firefox (Netflix, Disney+, Prime), VLC, Transmission, Steam (future), Wine (Starcraft 2).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Minder dan 800,- Concurrent is qua performance en power-consumption de NUC Hades Canyon (educated guess).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een "relatief sterke" iGPU of GPU.
Ik heb de neiging om soms met wine/starcraft 2 te spelen of een beetje op Steam rond te klikken.
Ik ben geen gamer en dus games van een paar jaar geleden vindt ik leuk en bijzonder genoeg (Settlers, Civ).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het wordt een HTPC SFF in de woonkamer, dus stil is belangrijk.
Als HTPC staat het 23/24 niks te doen dus idle power beetje laag is wel fijn.
Het liefste een kleine mooie kast of anders VEGA mount, minst ideaal is een kast op de grond.
Het is fijn om een grote HD (2TB en meer) erin te kunnen zetten voor de homedir (downloads, steam etc).
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Zoals dat ergens stond dat met RAM je rekening moet houden met Dual-Channel (?),
en dat in deze kast waarschijnlijk geen gewone DDR4 past maar dat ik DDR4 SO-DIMM moet gebruiken.
Heel veel dank aan br00ky, rlkz, dcm360, -The_Mask-, mrmrmr, WEBGAMING voor het tacklen van mijn newbie vragen over CPU's en Mobo's voor deze build.
Feedback Request on this build
Vervanging van Mac mini late 2012.
Ik zoek een machine die ik zelf mag/kan open maken, onderdelen kan vevangen.
Ik zoek een machine die of klein/mooie is OF via een VEGA mount achterop de LG TV kan hangen.
HW: HTPC 24/7 aan dus gem. 23/24 idle (low idle power ~ 20 - 40 watt)
Use: VOD 4k@60Hz via HDMI op een LG TV.
Apps: Chrome, Firefox (Netflix, Disney+, Prime), VLC, Transmission, Steam (future), Wine (Starcraft 2).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Minder dan 800,- Concurrent is qua performance en power-consumption de NUC Hades Canyon (educated guess).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een "relatief sterke" iGPU of GPU.
Ik heb de neiging om soms met wine/starcraft 2 te spelen of een beetje op Steam rond te klikken.
Ik ben geen gamer en dus games van een paar jaar geleden vindt ik leuk en bijzonder genoeg (Settlers, Civ).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het wordt een HTPC SFF in de woonkamer, dus stil is belangrijk.
Als HTPC staat het 23/24 niks te doen dus idle power beetje laag is wel fijn.
Het liefste een kleine mooie kast of anders VEGA mount, minst ideaal is een kast op de grond.
Het is fijn om een grote HD (2TB en meer) erin te kunnen zetten voor de homedir (downloads, steam etc).
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
- Zijn de componenten compatbile?
- Vergeet ik iets?
Zoals dat ergens stond dat met RAM je rekening moet houden met Dual-Channel (?),
en dat in deze kast waarschijnlijk geen gewone DDR4 past maar dat ik DDR4 SO-DIMM moet gebruiken.
Heel veel dank aan br00ky, rlkz, dcm360, -The_Mask-, mrmrmr, WEBGAMING voor het tacklen van mijn newbie vragen over CPU's en Mobo's voor deze build.
Feedback Request on this build

# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3400G Boxed | € 145,- | € 145,- |
1 | Interne harde schijven | Toshiba MQ03ABB300, 3TB | € 79,50 | € 79,50 |
1 | Barebones | ASRock DeskMini A300 | € 146,- | € 146,- |
1 | Computer accessoires | Asus ASRock DeskMini 110 VESA Mount Kit | € 8,49 | € 8,49 |
1 | Geheugen intern | Crucial CT2K16G4SFD832A | € 133,- | € 133,- |
1 | Solid state drives | XPG SX8200 Pro 512GB | € 85,66 | € 85,66 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 597,65 |