Toon posts:

Displayport speelt wel beeld maar geen Audio af

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gino-1993
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-01 16:04
Hi tweakers guru's,

Mijn probleem: Als ik mijn monitor via displayport aansluit op mijn pc heb ik wel beeld maar geen geluid, wanneer ik hem op dezelfde manier op mijn laptop aansluit werkt het geluid wel. Normaal gesproken ben ik van het zelf uitzoeken maar hier kom ik echt niet uit, kunnen jullie mij hier bij helpen?

Ik heb vorige week met behulp van alle vragen van mede tweakers en best buy guides een systeem in elkaar gezet voor +- 1100 euro en alles werkt als een zonnetje op mijn audio via displayport na. Het (relevante deel van het) systeem:

Monitor: Asus TUF VG249Q
Moederboard: MSI B450 Tomahawk Max
GPU: Sapphire pulse RX 5700 XT

De kabel gaat direct van mijn Scherm naar de GPU.

Wat heb ik geprobeerd:
- Alle drivers geupdate (Windows / AMD)
- Probleemoplosser op het pictogram rechtsonder in het scherm
- Gekeken bij geluidsinstellingen op mijn pc, mijn scherm wordt daar niet herkend
- Scherm aangesloten middels displayport op mijn werklaptop.
- Scherm via aux aangesloten op mijn PC, geluid werkt dan ook.
- Gekeken bij apparaatbeheer, hier staat wel een high definition audioapparaat maar deze driver is up-to-date.
- Veel rondgezocht op google

Wat mogelijk relevant kan zijn:
- Ik heb mijn PC vorige week aangekocht en dit moederboard gekozen omdat deze direct compatible is met mijn ryzen 5 3600. Kan het zijn dat ik mijn BIOS moet updaten of heeft dit hier niets mee te maken? Mijn bios version stond op datum 07-11-2019.
- Ik heb mijn SSD schijf met windows installatie uit mijn oude systeem gehaald en in het nieuwe systeem gestoken, wellicht dat er drivers op staan die met elkaar in conflict zijn (ik weet niet of dit mogelijk is maar ik las dat dit nog wel eens mis gaat met de drivers voor de 5700xt waardoor je black screens kunt krijgen.

Ik hoop dat mijn vraag hier goed staat en dat iemand dit probleem herkent. Alvast bedankt!

Alle reacties

• thomas1750
  • Laatst online: 13:39
Probeer het eens via de hdmi poort. Display poort send geen geluid mee, hdmi wel als ik me niet vergis..

AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:12
thomas1750 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:02:
Probeer het eens via de hdmi poort. Display poort send geen geluid mee, hdmi wel als ik me niet vergis..
Onzin, DisplayPort heeft gewoon, net als HDMI, support voor audio.

Heb je dit al nagelopen?

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• Gino-1993
  • Laatst online: 09-01 16:04
Bedankt voor jullie reacties. Na lang zoeken is het gelukkig eindelijk gelukt. Ik heb in mijn moederboard een audiosetting uitgezet en toen pakte hij het geluid wel gewoon via displayport (via de videokaart).

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee