Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• ReRichard
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 04-06-2020
Beste tweakers,

Gisteren is mijn nieuwe laptop binnen gekomen. Een Lenovo Legion 5i; om precies te zijn dit model: pricewatch: Lenovo Legion 5 15IMH05H (81Y6003QMH)

Nu wil ik deze komende maand eens open schroeven om de 1TB 5400rpm schijf te vervangen met een Samsung Evo 1TB SSD. Als ik de laptop toch opendraai kan ik net zo goed meteen mijn geheugen upgraden van 16GB naar 32GB. Niet dat ik verwacht 32GB echt nodig te hebben maar ik begreep wel dual channel geheugen een stuk vlotter werk dan een enkele bank.

Ik vermoed dat dit pricewatch: Kingston HyperX Impact HX429S17IB/16 ram latje werkt maar ik weet het niet zeker. Kan iemand van jullie mij hierin uitsluitsel geven?

Alvast hartelijk bedankt.

Beste antwoord (via ReRichard op 03-06-2020 11:43)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@ReRichard https://www.crucial.com/c.../lenovo-legion-5-15imh05h

Je dimm bankjes zitten al vol met 2x8GB 2933 als het goed is

[Voor 26% gewijzigd door Hackus op 03-06-2020 11:31]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@ReRichard https://www.crucial.com/c.../lenovo-legion-5-15imh05h

Je dimm bankjes zitten al vol met 2x8GB 2933 als het goed is

[Voor 26% gewijzigd door Hackus op 03-06-2020 11:31]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• ReRichard
Hey Hackus,

Bedankt voor je reactie. Ik zou zweren dat er 1x 16GB in zit. 2x 8GB zou top zijn want dan heb ik geen noodzaak om te herstellen. Mag ik vragen waar je die informatie vandaan hebt?

Is er een manier om hier een definitief antwoord op te krijgen zonder de laptop open te trekken?

Edit: Nevermind, reeds gevonden https://psref.lenovo.com/...n_5_15IMH05H?M=81Y6003QMH

Inderdaad dual channel memory. Dus geen upgrade noodzakelijk. Bedankt @Hackus

[Voor 14% gewijzigd door ReRichard op 03-06-2020 11:44]

• ReRichard
En toen was mijn topic helemaal overbodig. Zojuist een Y740 erbij besteld. Ik vermoed dat de Legion 5i retour gaat. Het beeldscherm valt me toch echt iets te zwaar tegen.

• aotholland
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 13-06 23:47
Ben ook op zoek naar een nieuwe laptop. 81Y6003QMH heeft mooie specs.

Als ik goed begreep dat deze laptop support tot max 32GB Ram geheugen ondersteunt. Dus kan een slot 16GB ram of niet?
ReRichard schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:36:
[...]

Hey Hackus,

Bedankt voor je reactie. Ik zou zweren dat er 1x 16GB in zit. 2x 8GB zou top zijn want dan heb ik geen noodzaak om te herstellen. Mag ik vragen waar je die informatie vandaan hebt?

Is er een manier om hier een definitief antwoord op te krijgen zonder de laptop open te trekken?

Edit: Nevermind, reeds gevonden https://psref.lenovo.com/...n_5_15IMH05H?M=81Y6003QMH

Inderdaad dual channel memory. Dus geen upgrade noodzakelijk. Bedankt @Hackus

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True