Mac User neemt Clipboard mee naar RDS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 21:21
Klant met Mac logt in op mijn RDS (Server2012), inloggen gaat goed, maar eenmaal binnen verschijnt het woordje PLAK elke keer als hij ergens op klikt.

Dit houdt in dat hij 3x moet klikken ipv 1x, zeer irritant als je een bestelling moet doen.

Mijn 1e ingeving was clipboard heeft waarde en die wil ie kwijt.

Via Teamviewer meegekeken en even Notepad en MSPaint als toepassing gegeven. Als ik daar wil plakken is er niets om te plakken. In Notepad woordje test gekopieerd en geplakt, en dan is het probleem verholpen, totdat er in en uitgelogd wordt, dan is het probleem terug. Na wat spelen komt het probleem ook spontaan terug, maar daar ben ik nog niet 100% zeker van. Geprobeerd om lokaal Clipboard te legen via de Terminal, helaas.

Helaas heb ik geen Mac om mee te testen, alleen nu even zijn Mac via Teamviewer. Weet ook niet of ik meer klanten heb met een Mac die wel/geen last hebben.

Iemand ideeën hoe ik dit het beste aanpak? Hoe kom ik er definitief achter waar de clipboard inhoud vandaan komt(MAC/RDS)?

Hattrick: Thorgal Eagles

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In hoeverre is het belangrijk / noodzakelijk dat lokale resources van de client beschikbaar zijn in de terminal sessie? Als dat niet noodzakelijk is dan kun je dat ook op je RDS server 'uit' zetten (sowieso wel een goede tip om dat uit te zetten als het 'vreemden' betreft die op jouw RDS farm aan het rond klikken zijn).

Anders even aan die persoon vragen wat hij allemaal ingesteld heeft in z'n TS Client.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Lokaal resurces moeten lokaal blijven, die zijn via policy uitgezet. Helaas gebruiken we geen TS Client maar een webbrowser die de TS-sessie opzet.

We zitten in de horeca en voor Corona werkte alles goed, nu start de horeca weer en willen we bestellen en opeens is het probleem er. Kan geen doorgevoerde wijzigingen aan onze kant bedenken die dit kunnen veroorzaken.

[ Voor 7% gewijzigd door bregweb op 03-06-2020 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

bregweb schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:54:
...
Mijn 1e ingeving was clipboard heeft waarde en die wil ie kwijt...
Lijkt me sterk; clipboard is passief, geeft alleen data als je er om vraagt
Ik zou het zoeken in het verkeerd uitlezen van van de klik, die wordt als shift-klik of ctrl-klik geïnterpreteerd

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:39
Heeft die klant ook een iPhone? Ik heb de laatste tijd met Microsoft applicaties op mijn iPad (ik gebruik mijn Mac niet voor werk) dat die spontaan het clipboard van m’n iPhone probeert te lezen. Of gebeurt het de hele tijd? Dan mag je m’n post negeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Archie_T schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:06:
Heeft die klant ook een iPhone? Ik heb de laatste tijd met Microsoft applicaties op mijn iPad (ik gebruik mijn Mac niet voor werk) dat die spontaan het clipboard van m’n iPhone probeert te lezen. Of gebeurt het de hele tijd? Dan mag je m’n post negeren. ;)
Dat is gewoon een onderdeel van de functie Handoff :-)

Universal Clipboard

https://support.apple.com/nl-nl/HT209460

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:39
Vorkie schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:09:
[...]

Dat is gewoon een onderdeel van de functie Handoff :-)

Universal Clipboard

https://support.apple.com/nl-nl/HT209460
Ik weet wat het is, gebruik het dagelijks. Alleen als ik een app opstart komt er soms spontaan pasting from iPhone te staan zonder dat ik wat doe, wellicht is het gerelateerd, vandaar dat ik het meld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Heb geprobeerd om PLAK kwijt te raken via Paste in Notepad en MSPaint, maar helaas dat lukt niet. Een nieuwe Copy Paste in Notepad zorgt er wel voor dat PLAK verdwijnt.

Later ondektdat de klant 1x op het buroblad kan klikken en dan PLAK selecteren, daarmee verdwijnt het voor een tijdje (hopelijk lang genoeg).

@Brahiewahiewa Waar komt dan het woord PLAK (in een Ovaal) vandaan? Mijn Mac-kennis schiet te kort om dit ergens van te herkennen.

Probleem is ook dat ik via Teamviewer zijn keyboard niet heb/zie.

Gisteren bij klant geweest, Firefox vertoont het probleem niet, probleem voorlopig opgelost.

[ Voor 15% gewijzigd door bregweb op 10-06-2020 08:53 ]

Pagina: 1