Gmail met Windows Mail verwerkt geen verzonden berichten.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Mijn vraag

Ben ik de enige? Waar komt het probleem vandaan? Wat is de oplossing?

Ik gebruik dus Gmail via Windows Mail, en het lijkt dat sinds een paar dagen verzonden/beantwoorde berichten niet verwerkt worden.

Ik heb vervolgens de Webversie van Gmail geprobeerd, en dat lijkt wel te werken.
Ik kwam daar verder nog een stukje (20 tekens van de titel) Concept tegen van iets wat ik van Mail had verstuurd, de rest van dat bericht is er niet. Dat restant-concept vindt ik (nu) ook in Mail.

Ik werk met Windows10 op een local account. Ik log dus niet in met MSaccount of Gmailaccount; ik werk dus zonder cloud.
Inloggen met Gmailaccount doe ik alleen bij de webversie in combinatie met Firefox (sinds kort versie 77).

[ Voor 24% gewijzigd door Bruin Poeper op 03-06-2020 09:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-07 16:38
En wat heb je zelf gezocht om het probleem op te lossen.

Als ik Gmail WIndows Mail zoek op Google, vind ik tal van oplossingen en topics over het probleem.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Wylana schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:02:
En wat heb je zelf gezocht om het probleem op te lossen.

Als ik Gmail WIndows Mail zoek op Google, vind ik tal van oplossingen en topics over het probleem.
Als ik Gmail Windows Mail zoek op Google vind ik ook tal van oplossingen voor problemen.
Maar voordat ik die allemaal doorgespit heb ben ik een week verder.
Ik gebruik die combinatie al sinds 3 a 4 jaar, en heb die problemen al opgelost.

Omdat het nu (sinds enkele dagen) ineens niet meer werkt wou ik je vragen welke oplossing jij hebt gevonden voor het probleem van vandaag. Wat jij schijnt te kennen.
In plaats van 'zoek het zelf even uit'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:34

De Nelis

en anders maar niet...

Bruin Poeper schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:39:
[...]

Als ik Gmail Windows Mail zoek op Google vind ik ook tal van oplossingen voor problemen.
Maar voordat ik die allemaal doorgespit heb ben ik een week verder.
Ik gebruik die combinatie al sinds 3 a 4 jaar, en heb die problemen al opgelost.

Omdat het nu (sinds enkele dagen) ineens niet meer werkt wou ik je vragen welke oplossing jij hebt gevonden voor het probleem van vandaag. Wat jij schijnt te kennen.
In plaats van 'zoek het zelf even uit'.
Er word wel wat meer eigen inzet verwacht hier, we zijn geen helpdesk namelijk.
Vraagt de mail app niet om het opnieuw invoeren van je gmail wachtwoord? Of heb je al geprobeerd het gmail account te verwijderen en opnieuw toe te voegen in de mail app?

Bij gmail veranderd er dagelijks wel iets in de beveiliging en dergelijke waardoor het zomaar kan dat het niet meer werkt in een applicatie.

Meer info: https://support.google.com/mail/?hl=nl#topic=7065107

[ Voor 10% gewijzigd door De Nelis op 03-06-2020 12:10 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Ondanks de zeikerige commentaren hierboven probeer ik het nogmaals. Ik vind geen oplossing.

Ik heb Gmail aan Windows Mail gekoppeld en gebruik een lokaal account (heb ook een MSaccount, maar gebruik dat alleen voor gratis outlook.com emailadres).

Mail van Gmail werkt perfect via de webbrowser Firefox.
Maar via Windows Mail krijg ik de berichten zonder bijlages binnen.
Als ik van de webbrowser de Gmail doorstuur naar naar mijn outlook.com emailadres... dan verschijnt die mail keurig met bijlagen in Windows Mail.

Ook beantwoordde berichten verdwijnen, een copie ervan (zonder mijn antwoord) komt vaak in "Concept".
Een 1e bericht wat ik zelf opstel (dus geen reply) verschijnt wel als verzonden bericht.

Ik heb al een paar keer Gmail opnieuw gekoppeld en in "Leesvenster" de opties aangezet bij Externe inhoud (Automatisch afbeeldingen en stijlopmaken downloaden...).
Op het internet lees ik veelvuldig soortgelijke problemen (ook recent) tussen Mail en Gmail.

Ik ben zo een beetje ten einde raad, moet ik Gmail maar opgeven als Windows Mail er niet mee wil/kan samenwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:56

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Je kunt ook windows mail opgeven en Thunderbird installeren.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Ik heb Thunderbird al gehad (in het begin van Windows10).
Vond ik hopeloos ingewikkeld.
Op zeker moment functioneerde Mail+Gmail perfect. Ik vind dat zoveel simpeler.
Ik wil graag dat het weer goed komt tussen Gmail en Mail. Ik denk dat er met de aanloop naar Windows 2004 (eind mei 2020) iets is verandert.
Ik verneem graag van mensen bij wie het wel goed werkt in versie 2004: hoe ze ingesteld staan, welk soort accounts ze gebruiken.

P.S.: Ik ben lang niet de enige. Willekeurige search "windows Mail and Gmail"
https://answers.microsoft...72-4fe5-a1e6-9c65391a6722

[ Voor 26% gewijzigd door Bruin Poeper op 18-06-2020 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Ik kan melden dat het probleem verholpen lijkt.
Vermoedelijk is Gmail erg kritisch mbt tot verbonden apparaten. Ik denk dat Google niet meer helemaal zeker wist of mijn telefoon en mijn laptop bij dezelfde persoon horen, echter zonder dat concreet te melden.
Ik gebruik Gmail liefst op mijn laptop en minder vaak op mijn telefoon, een Galaxy S4 mini met Android 4.4.4, dus tamelijk oud. Samsung-account heb ik laten 'verlopen', maar dat is denk ik niet van belang.

Door zowel op laptop met Windows Mail als ook op telefoon Gmail (een paar keer) opnieuw in te stellen krijg ik in ieder geval weer bijlages van Gmail in Windows Mail, en verzonden berichten staan weer waar ze horen.
Heb ook een paar berichten doorgestuurd van Gmail naar outlook (mijn MSaccount+email), misschien hielp dat ook voor de wederzijdse (h)erkenning.

P.S.:
Als ik Gmail via Mail gebruik worden verzonden berichten niet geregistreerd. Pas als het verzonden bericht beantwoord wordt staat het er wel bij.
Dit probleem heb ik ook als ik in Firefox een weblink wil sturen naar iemand.
Dat komt (kennelijk) doordat Firefox mailto... bij mij aan Mail is gekoppeld.
Je kan in Firefox ook mailto... aan Gmail koppelen, dan krijg je de webversie van Gmail en worden verzonden berichten wel geregistreerd (onder "Verzonden"), ook als ze niet beantwoord worden.

P.S.(2) 26 juni 2020:
TIP!!!
Stel Gmail bij Windows-Mail niet in met de optie Google, maar via
Ander account
POP IMAP
en gebruik de gegevens: https://support.google.com/mail/answer/7126229?hl=en
Klick bij Mail "Accounts beheren" "Syncronisatie-instellingen voor postvak wijzigen".
Daar vind je helemaal onderaan:
Geavanceerde postvakinstellingen
Informatie over inkomende en uitgaande mailserver.

Daar kan je de gegevens voor de servers invullen.
Als je de voorgekookte Google optie gebruikt krijg je die geavanceerde postvakinstellingen met servers niet!
Het resultaat is dat je in Mail een andere (betere) mappenstructuur voor Gmail gepresenteerd krijgt.
Of de rubriek "Verzonden" daarmee beter werkt is nog even afwachten...
Dit pakte uiteindelijk slecht uit.

Ik heb nu een account Gmail 2 wat niet meer te verwijderen is..., ook niet nadat de hele Mail app verwijdert is. Als ik Mail opnieuw installeer vanuit Webstore staat die Gmail 2 er (onaangemeld) al in.
De Gmail2 doet verder niets, heeft geen berichten, kan er geen afzender in zetten - het is een dooie vermelding die niets uitwisselt met Gmail,

[ Voor 55% gewijzigd door Bruin Poeper op 28-06-2020 11:58 ]

Pagina: 1