Toon posts:

Maakt een goede muis het verschil in gaming? (Shooters)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• shoppa
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 28-11-2020
Hallo,

Ik heb best vaak tijdens shooters dat ik gewoon niet snap waarom ik bepaalde shots mis enzo, misschien ben ik gewoon slecht dat kan natuurlijk ook.
Mijn ping lijkt goed (22-25) en mijn fps is ook prima.
Nu zat ik te denken dat mijn muis misschien een hinder kan zijn, ik heb gewoon een goedkope muis van de Action voor rond de 10-15 euro. Zou een duurdere muis het verschil kunnen maken? of is zon muis enkel voor het gemak?

Als het een verschil maakt, welke muis raden jullie dan aan?

Dankjewel!

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Je hebt geen super dure gaming muis nodig om goed te zijn, dat sowieso. Misschien is de simpele muis die je nu hebt net niet helemaal voldoende, dat zou wel kunnen. Verder speelt ook de muismat nog mee.

Los van dat is een heel groot deel muscle memory en dat is iets dat vanzelf komt. Een 90 graden of 180 graden beweging maken en dan precies in het midden uitkomen van die hoek is iets wat vanzelf komt wanneer je het lang genoeg doet. Ik kan mij nog herinneren dat ik ooit eens in de rug werd geschoten, een 180 graden draai maakte en die persoon een headshot gaf. Zulke dingen hebben weinig met je hardware te maken en los van geluk is het iets wat steeds beter zal gaan wanneer je meer speelt.

Dus ja, hardware kan een factor zijn, maar jij bent altijd de grootste factor. Ik zou geen grote bedragen aan een muis gaan uitgeven of andere gaming hardware wanneer jij het voor 98% bent en de rest je hardware is.

Edit: Ik gebruik hier zelf trouwens al heel veel jaren een Logitech G1. Dat model is weet ik veel hoe oud en bestond voordat hardware als gaming hardware werd gezien. Heb meer dan 10 jaar terug eens zo'n ding gekocht en vond het een fijne muis waarbij ik er een aantal heb gekocht en nog steeds gebruik. Verder wel een prima ding, maar zeker geen super moderne high-end hardware. Ik geloof er niets van dat een andere muis voor mij een vooruitgang zou zijn. Het doet wat het moet doen waarbij ie precies genoeg is met de juiste muismat en de rest ben ik, niet de hardware.

Sommige mensen willen een zware muis, sommige een lichte muis. Sommige mensen bewegen hun arm en sommige houden de pols altijd op dezelfde plek. Het ene is niet beter dan het andere en het blijft enorm persoonlijk. Ik zou mij niet blindstaren op specs, maar puur op wat jij fijn vind.

Je kan de beste spullen op de planeet kopen en jouw huidige muis aan iemand anders geven. Als die andere persoon beter is dan jou zal ie jou verslaan. Tenzij de muis die je nu hebt echt bagger is, ligt het niet aan de muis.

Waar je trouwens ook naar kan kijken is de gevoeligheid van de muis. Wanneer ik een nieuw spel heb probeer ik dit altijd in te stellen zodat ik zo precies mogelijk een 90 graden of 180 graden draai kan maken vanuit wat ik ben gewend. Die 2 bewegingen goed op orde hebben helpt enorm. Hiermee pas je jouw muscle memory aan bij het spel wat je speelt. Hoe meer precies je deze simpele bewegingen kan maken hoe fijner het speelt.

[Voor 44% gewijzigd door PilatuS op 03-06-2020 02:41]

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22-09 22:03

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Input/display hardware is eigenlijk bijna nooit de limiterende factor, en je eigen frustratie(s) vaak des te meer.

Maar goed, om toch even 3 tips mee te geven:
- Zorg voor een goede muismat passend bij de gevoeligheid en sensor waar je op/mee speelt*
- Zorg voor een muis welke past bij hoe jij je muis vasthoud
- Zorg er voor dat je zonder muisacceleratie speelt, dat geld zowel voor Windows (Enhanced Pointer Precision uit met een muissnelheid strak in het midden [7 uit 13]) als in games

Een duurdere muis kan echter wel degelijk meer voordeel bieden, zo zijn goedkope muisjes vaak totaal niet ergonomisch en/of hebben een sensor welke totaal niet bedoeld is voor snelle bewegingen. Comfort speelt waarschijnlijk een grotere rol dan wat de muis technisch verder allemaal kan. ;)

* Als je graag op lage gevoeligheid speelt (<800 DPI) wil je waarschijnlijk een wat grotere muismat om niet constant de muis op te moeten tillen. Bij de duurdere muizen geld het volgende totaal niet, maar bij goedkope office muisjes wel:
- Stof voor een optische sensor.
- Glad (harder plastic) voor een laser sensor.

[Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 03-06-2020 03:14]

• shoppa
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 28-11-2020
Dankjewel voor de reacties!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee