Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haderach
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-07 18:58
Ik heb sinds kort een Dell S3220DGF, en ik vind het over het algemeen echt een topmonitor.
Er is me echter de nodige backlight bleeding opgevallen, en het is nogal " vlekkerig".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbwZwoQt1ZKnXJqWY9QkpD8ngQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5aLVOb5svdFyau7YtnZWwGwP.jpg?f=fotoalbum_large

De foto verergert de backlight bleeding wel, maar het geeft duidelijk weer waar de "vlekken" zitten. Als het scherm zwart is zijn die vlekken in de hoeken wel duidelijk zichtbaar.

Ik zit in dubio. Ik weet niet of ik het nou eenmaal moet accepteren van een monitor als deze, of dat het toch iets is waar ik mee naar Dell kan gaan. Heeft iemand meer ervaring hiermee? Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blcor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-06 13:01
Zelfde scherm met zelfde issues en zelfde vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:26

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Als je er last van hebt en of eraan zit te ergeren, dan terugsturen en of omruilen. Heb dit scherm zelf ook. Onderhand al 3x omgeruild. Huidige heeft wel backlight bleed, maar heb daar geen hinder van, tenminste als ik zie met films en games met donkere achtergronden valt het mij niet eens op, zelfs niet wanneer alles verduisterd is. En met de vorige exemplaren waren ze wel te zien. Heb de helderheid flink omlaag gezet op +- 30% brightness, aangezien standaard 75% brightness veel te fel is. En probeer het eens met een lagere brightness.

[ Voor 3% gewijzigd door MisterJD op 06-07-2020 12:49 ]

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haderach
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-07 18:58
Ja ik heb het scherm ook omgeruild, het nieuwe scherm heeft ook een klein beetje bleeding maar het valt niet/nauwelijks op. Ik heb het scherm direct bij Dell gekocht, en die doen niet moeilijk.

Het probleem is dat mijn pc in een lichte ruimte staat, dus ik moet de helderheid wel flink hoog zetten. Dus ik hoop dat backlight bleeding niet iets is wat over tijd erger wordt. We gaan het beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-06 20:11

cptbuttlick

Nvidia

Had er geen last van met dit scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 05:55
Service van Dell is echt top. Mijn eerste Dell S3220DGF was prima op 1 death pixel na. Heb er een maand op gespeeld, maar het begon me toch te storen. Binnen een week werd er een nieuwe bezorgd, en de oude werd de dag erna opgehaald.

De settings die ik op beide schermen gebruik:

Picture mode: Custom color
Brighness: 90
Contrast: 73
Color temp: Gain red 94, green 92, blue 99 ; Offset red 50, green 50, blue 51
Sharpness: 60
Smart HDR: Desktop mode
Response time: Super Fast
Dark stabilizer: 0
Freesync: on

Nooit gestoord of echt backlight bleeding gezien, nou speel ik ook weinig spelen met echt donkere scene's.

Helaas werkt mijn karakter niet mee, en voelt retourneren om 1 death pixel een beetje lullig. Heb me daarom voorgenomen om voortaan mijn laptop ook bij Dell uit te zoeken. Top bedrijf!
Pagina: 1