Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het meeste wat ik op de PC doe is gamen, HOTS, DOTA, Call of Duty, Battlefield etc. Daarnaast draait er meestal muziek op de achtergrond.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Afhankelijk wat ik kan hergebruiken hoop ik voor zo'n 700 a 800 euro klaar te zijn. Dit is exclusief videokaart indien noodzakelijk kan ik hier wel budget voor vrijmaken maar liever iets later.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige PC is uit 2011 waarbij ik later een nieuwe videokaart heb gekocht en een nieuwe SSD.
Zie onderstaande specificatie, ik verwacht dat ik mijn behuizing, voeding, SSD en HD wel kan hergebruiken. De videokaart lijkt mij voor de komende 1 á 2 jaar ook nog voldoende maar hier heb ik graag advies over.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een vlotte PC waar ik games zonder lag kan spelen, momenteel dropt de framerate soms best hard zeker als ik op de achtergrond nog diverse websites open heb staan en muziek stream.
Volgens mij heb ik hier een nieuw moederboard, processor, koeler, geheugen en monitor nodig. hierbij denk ik aan:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt merkvoorkeur, heb goede verhalen gelezen over de AMD processor in plaats van Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid maakt de huidige pc best wel, hij staat onder een bureau dus uiterlijk maakt mij weinig uit.
Ga je overklokken?
Dit heb ik nooit gedaan dus zal ik denk ik ook niet doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Voor mij is prijs kwaliteit het belangrijkste ik wil niet het allernieuwste en beste maar gewoon een goede pc voor een nette prijs waar ik weer nieuwe games op kan spelen. Met (later) een eventuele upgrade van mijn videokaart indien nodig. Ik las ook iets over de AMD 3600 dat die niet altijd op elk moederboard werkt. Past dit dan wel bij elkaar zonder dat ik een bios update hoef te doen?
Het meeste wat ik op de PC doe is gamen, HOTS, DOTA, Call of Duty, Battlefield etc. Daarnaast draait er meestal muziek op de achtergrond.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Afhankelijk wat ik kan hergebruiken hoop ik voor zo'n 700 a 800 euro klaar te zijn. Dit is exclusief videokaart indien noodzakelijk kan ik hier wel budget voor vrijmaken maar liever iets later.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige PC is uit 2011 waarbij ik later een nieuwe videokaart heb gekocht en een nieuwe SSD.
Zie onderstaande specificatie, ik verwacht dat ik mijn behuizing, voeding, SSD en HD wel kan hergebruiken. De videokaart lijkt mij voor de komende 1 á 2 jaar ook nog voldoende maar hier heb ik graag advies over.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5 2500 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | MSI P67A-C43 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Asus STRIX-R9380X-4G-GAMING | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (32MB cache, 7200rpm), 1TB | € 85,03 | € 85,03 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | Samsung Syncmaster P2770HD Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX KHX1600C9S3K2/8GX | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | OCZ ModXStream Pro 700W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 840 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 85,03 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een vlotte PC waar ik games zonder lag kan spelen, momenteel dropt de framerate soms best hard zeker als ik op de achtergrond nog diverse websites open heb staan en muziek stream.
Volgens mij heb ik hier een nieuw moederboard, processor, koeler, geheugen en monitor nodig. hierbij denk ik aan:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 159,- | € 159,- |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix B450-F Gaming | € 117,90 | € 117,90 |
| 1 | Monitoren | Asus TUF Gaming VG27WQ Zwart | € 386,50 | € 386,50 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B | € 24,95 | € 24,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C19D-16GVRB | € 75,90 | € 75,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 764,25 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt merkvoorkeur, heb goede verhalen gelezen over de AMD processor in plaats van Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid maakt de huidige pc best wel, hij staat onder een bureau dus uiterlijk maakt mij weinig uit.
Ga je overklokken?
Dit heb ik nooit gedaan dus zal ik denk ik ook niet doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Voor mij is prijs kwaliteit het belangrijkste ik wil niet het allernieuwste en beste maar gewoon een goede pc voor een nette prijs waar ik weer nieuwe games op kan spelen. Met (later) een eventuele upgrade van mijn videokaart indien nodig. Ik las ook iets over de AMD 3600 dat die niet altijd op elk moederboard werkt. Past dit dan wel bij elkaar zonder dat ik een bios update hoef te doen?