• dekeizer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:07
Hallo,

Ik heb een Ipaq, de 3665, en een S40 van Siemens. Mooi toestel alleen dat gefokte Internet wil maar niet werken. Mijn IPaq gaat braaf via IR signaaltjes zenden naar de S40, maar die regaeert niet.

Is de S40 een miskoop? Hoe kan het wel? Thanks!

Verwijderd

Bij mijn Nokia 6210 is het zo dat als ik wil inbellen bij m'n provider met m'n ipaq, ik eerst op mijn Nokia 6210 de IR ontvangst moet activeren.

Ik weet niet of dit ook het geval is bij jou Siemens maar je zou even kunnen checken.

Groeten,

Wouter (Admin @ http://www.pocketpcminds.com)

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je moet idd eerst de IR activeren bij je S40.

• dekeizer
Dank voor de reacties. Ik heb de IR uiteraard geactiveerd voordat ik de telefoon en de IPaq tegenover elkaar legde. Maakt niets uit, die @#$S40 geeft geen krimp....

Verwijderd

Siemens heeft voor de S40 alleen modemdrivers beschikbaar voor 95/98/nt/2000 en dus niet voor je ipaq (CE) Wel kan het volgens de siemens site met een palm of psion. Ik wil mijn palm 3XE wel ruilen met je IPAQ, kun jij internetten, en kan ik citrixen met mijn pda. Eerlijke ruil?....oke oke desnoods wil er nog wel een paar honderd gulden bovenop doen.

• dekeizer
Smiley, je bent aardig maar niet wijs. Ipaq is niet te ruil voor inferieure produkten.... ;-)

Verwijderd

iPAQ r0x

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:27
Ow.. bevalt die ipaq voor de rest wel een beetje ? ik wil er ook een kopen, maar hoef dat internet niet perse te gebruiken..

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem. Kan niet inbellen bij Hetnet via de infrarood via mijn telefoon. Nadat de tekst 'authenticating user' verschijnt wordt de verbinding verbroken. Weet iemand waar je een stap-voor-stap uitleg kunt krijgen hoe je dit kunt instellen voor nederlandse internetproviders?
Aan de telefoon ligt het niet want met verschillende telefoons krijg ik dezelfde mededeling.

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 12:21 schreef hopi het volgende:
Ik zit met hetzelfde probleem. Kan niet inbellen bij Hetnet via de infrarood via mijn telefoon. Nadat de tekst 'authenticating user' verschijnt wordt de verbinding verbroken. Weet iemand waar je een stap-voor-stap uitleg kunt krijgen hoe je dit kunt instellen voor nederlandse internetproviders? Aan de telefoon ligt het niet want met verschillende telefoons krijg ik dezelfde mededeling.
Data ondersteuning zit alleen bij normale abbo's, niet bij pre-paid.

1. Je gsm heeft een normaal abbonnement.
2. Je gsm heeft een ingebouwd modem.
3. Als punt 2 niet geld, zijn er programma's die een modem kunnen emuleren (bijv nokia datasuite met ingebouwde modemdriver)
4. Je hebt een modemdriver voor het juiste OS

Voldoe je hieraan, dan kun je inbellen, anders niet. (correct me if i'm wrong)

Verwijderd

Smiley, ik heb een Nokia 8210 en een Siemens SL45. Bij beide telefoons krijg ik dezelfde mededeling. Aan de telefoons of abonnement (heb D* business welke standaard fax en data ondersteunt) ligt het niet, want op mijn vorige PDA's deden ze het ook. Heb dus alleen de juiste instellingen nodig.

Bestaat er niet zoiets als een Nederlandse ipaq gebruikersvereniging? Ik bedoel, Palm gebruikers hebben palmclub.nl en Psion gebruikers psionvereniging.nl.

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 21:47 schreef superjoost het volgende:
Ow.. bevalt die ipaq voor de rest wel een beetje ? ik wil er ook een kopen, maar hoef dat internet niet perse te gebruiken..
Bevalt uitstekend :)

Verwijderd

Hola,

Ik heb vanmorgen een Compaw iPac H3630 gekocht en zit min of meer met hetzelfde probleem. Ik heb net met Support van Compaq gebelt en die dudes (beetje geïrriteerd, ben waarschijnlijk de 239ste beller vandaag over dat onderwerp) heeft m'n e-mail adres genoteerd en ik ontving binnen 2 uur (jaja... :)) een mailtje met een uitgebreide beschrijving hoe die iPaq zo in te stellen dat je dus met je mobiele telefoon (in mijn geval een Nokia 6210 of Siemens SL45) aan de slag kunt...

Zodra ik hem ontvang, zal ik 'm hier posten. Maar, als iemand anders een oplossing weet: pleaze, post! I'm desperate! :)

Verwijderd

Ik snap het niet, ik heb ook een ipaq + 6210 maar geen problemen.

Eerst stel je een modem in bij settings->connections.

Daarna maak je een nieuwe internetconnectie aan en stel je de dns servers goed in van je provider.

That's it :)
Pagina: 1