Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[bug] frontpage - reactie kwijt na klik op "wijzig"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 17-06 09:49
Reproductie:
1) Ga naar een nieuws artikel en plaats een reactie
2) Klik op "reageer" onder een reactie van iemand anders
3) Typ iets in, maar post het niet
4) Klik op "wijzig" onder je eigen bericht
5) De reactie waar je eerder mee bezig was, is nu weg en niet meer terug te krijgen.
Tekstbox is gesloten, en als je 'm weer opent is hij leeg.

Als je onder een andere reactie op "reageer" klikt, terwijl je al iets geschreven hebt, dan wordt dit meegenomen naar je nieuwe reactie. Ook als je op "annuleren" klikt en dan weer opent, staat je reactie daar nog.
Maar als je je eigen reactie aan past, dan ben je alles kwijt.
Ergste is nog, dat dit zonder waarschuwing gebeurd. Ik ben nu dus een heel verhaal kwijt wat ik zojuist aan het schrijven was. :-(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-06 18:03

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Laat ik beginnen te zeggen dat ik geen ontwikkelaar hier ben (of überhaupt programmeer).

Ik weet niet of je dit gedrag echt een bug moet noemen. Er is namelijk eigenlijk maar 1 veld waar je in typt, alleen is de plek afhankelijk waar je op 'reageer' klikt. Zodra je je vorige reactie wilt wijzigen, kan het natuurlijk niet zo zijn dat de tekst die je bij een andere reactie wilde typen daar opeens in staat en je eigen reactie niet getoond wordt. Dus de invoer van het veld wordt vervangen voor de reactie die je gaat wijzigen.

Als je dat annuleert of opslaat, wordt de inhoud van het veld geleegd. En dus ook de tekst die je eerder nog aan het schrijven was op een andere plek, die is namelijk net door je actie van 'wijzig' al weggegooid.

Het is eerder onverwacht gedag dat tot mogelijk ongewenste resultaten kan leiden. Maar mijns inziens geen bug. Een waarschuwing tonen als er wat is getypt in het reactie veld voordat er wordt overgegaan naar het wijzigen van een reactie zou wel mogelijk moeten zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het is inderdaad zoals @Hero of Time hierboven uitlegd. Er is fysiek maar 1 tekstveld dat voor de diverse acties wordt hergebruikt. Als je een eigen reactie wilt wijzigen dan wordt de inhoud dus overschreven door je eigen reactie.

Dit is iets dat technisch niet heel triviaal is om aan te passen; dan zouden we verschillende tekstvelden moeten aanmaken en daar telkens tussen wisselen. Aangezien je ook de eerste bent die dit punt ter sprake brengt denk ik dat dit niet een probleem is wat heel vaak speelt. Ik ben dan dus ook geneigd dit als wontfix te bestempelen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 17-06 09:49
I.p.v. verschillende tekstvelden, zou je ook de inhoud in memory kunnen opslaan. (client-side, ofc)
En dan een key voor reacties en een key voor edits.

Had ook niet persé verwacht dat dit opgelost zou worden. Maar dan is het in ieder geval gemeld!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True