Sinds een maand of 2 heb ik problemen met mijn MBP 14,3 15" uit 2017. Deze is middels USB-c naar USB-c direct aangesloten op een LG 27UK850-W. Mijn monitor levert eveneens power aan mijn MBP, middels PD. Deze toch wel redelijk recht-toe-rechtaan setup heeft eigenlijk vanaf het begin af aan gewoon gewerkt, tot ik op een zeker moment merkte dat het beeld ogenschijnlijk ineens erg haperde. Na 5 minuten onderzoek bleek het beeld op 30Hz te zijn gesprongen.
Het vreemde is dat hij weer terugspringt naar 60Hz als ik mijn laptopscherm openklap. Zodra ik hem dichtklap gaat de output weer onmiddelijk naar 30Hz. In beide gevallen wordt Intel iGPU niet gebruikt, volgens het system report.
Met scherm open:
Het maakt niet uit op welke USB-c poort ik hem aansluit. Noch maakt het uit of hij opgeladen is of niet. Ik heb uiteraard de SMC al een keer gereset, maar dat helpt helemaal niks.
Met hdmi kan ik helaas niet testen omdat zowel de multi-adapter van Apple als mijn hub alleen hdmi 1.4 doen en dus daar al begrensd zijn op 30Hz.
Het ligt ook niet puur aan Catalina, want ik weet bijna 100% zeker dat het sinds de upgrade nog wel heeft gewerkt op 60Hz.
Het vreemde is dat hij weer terugspringt naar 60Hz als ik mijn laptopscherm openklap. Zodra ik hem dichtklap gaat de output weer onmiddelijk naar 30Hz. In beide gevallen wordt Intel iGPU niet gebruikt, volgens het system report.
Met scherm open:
Scherm dicht:Displays:
Colour LCD:
Display Type: Built-In Retina LCD
Resolution: 2880x1800 Retina
Framebuffer Depth: 24-Bit Colour (ARGB8888)
Mirror: Off
Online: Yes
Automatically Adjust Brightness: No
Connection Type: Internal
LG HDR 4K:
Resolution: 6016 x 3384
UI Looks like: 3008 x 1692 @ 60 Hz
Framebuffer Depth: 30-Bit Colour (ARGB2101010)
Main Display: Yes
Rotation: Supported
Connection Type: Thunderbolt/DisplayPort
Nu werk ik, zeker thuis, toch vaak alleen maar op mijn LG. En als ik dan mijn laptopscherm open laat staan ben ik af en toe toch mijn cursor, bepaalde applicaties of de app-switcher (Cmd+tab) "kwijt". Heeft iemand dit al ooit eerder meegemaakt en/of weet iemand wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?Displays:
LG HDR 4K:
Resolution: 6016 x 3384
UI Looks like: 3008 x 1692 @ 30 Hz
Framebuffer Depth: 30-Bit Colour (ARGB2101010)
Main Display: Yes
Rotation: Supported
Connection Type: Thunderbolt/DisplayPort
Het maakt niet uit op welke USB-c poort ik hem aansluit. Noch maakt het uit of hij opgeladen is of niet. Ik heb uiteraard de SMC al een keer gereset, maar dat helpt helemaal niks.
Met hdmi kan ik helaas niet testen omdat zowel de multi-adapter van Apple als mijn hub alleen hdmi 1.4 doen en dus daar al begrensd zijn op 30Hz.
Het ligt ook niet puur aan Catalina, want ik weet bijna 100% zeker dat het sinds de upgrade nog wel heeft gewerkt op 60Hz.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW