Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Upgraden van een laser module op een bestaande laser graveer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iDennis95
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 28-10 15:04
Goede middag, ik ben op zoek naar een laser graveerder en toen heb ik bij Ome Ali een gevonden met een mooi oppervlakte maar die heeft maximaal een 5.5W laser en die is niet leverbaar.

Wel is een 2.5W laser leverbaar maar die gaat net aan door papier aan bij wijze van spreken.

Nu zijn er 15W en 20W modules te koop.
Een beugeltje maken om deze over te zetten is geen probleem maar zijn dit soort upgrades mogelijk? Een andere voeding kopen vind ik niet erg.

Met vriendelijke groet,
Dennis

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17:31

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

iDennis95 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:47:
Goede middag, ik ben op zoek naar een laser graveerder en toen heb ik bij Ome Ali een gevonden met een mooi oppervlakte maar die heeft maximaal een 5.5W laser en die is niet leverbaar.

Wel is een 2.5W laser leverbaar maar die gaat net aan door papier aan bij wijze van spreken.

Nu zijn er 15W en 20W modules te koop.
Een beugeltje maken om deze over te zetten is geen probleem maar zijn dit soort upgrades mogelijk? Een andere voeding kopen vind ik niet erg.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Deze upgrade zal zeker mogelijk zijn mits je ook een goede voeding ervoor pakt. Waar je wel heel erg mee moet rekening houden is dat die meeste ali envravers totaal geen bescherming hebben voor jezelf of de kabels. Nu zou ik dat laatste niet zo'n probleem kunnen vinden echter van je ogen heb je er maar 2 dus dat is dan een ander verhaal. Ik heb overigens een 4w diode laser (met bescherming) welke door 3mm hout gaan met een aantal passes.

Intel 6700K, Rampage 8 Ranger, 32 GB DDR4, Nvidia GTX1080Ti 12GB, Dell 25" LCD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iDennis95
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 28-10 15:04
Yagermeister schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:54:
[...]

Deze upgrade zal zeker mogelijk zijn mits je ook een goede voeding ervoor pakt. Waar je wel heel erg mee moet rekening houden is dat die meeste ali envravers totaal geen bescherming hebben voor jezelf of de kabels. Nu zou ik dat laatste niet zo'n probleem kunnen vinden echter van je ogen heb je er maar 2 dus dat is dan een ander verhaal. Ik heb overigens een 4w diode laser (met bescherming) welke door 3mm hout gaan met een aantal passes.
Hartelijk dank voor het snelle antwoord!
Ook super dat je om de veiligheid denkt, dat komt goed.

Ik ga de bestelling plaatsen en als ik eenmaal uitgevonden heb hoe alle software en aansturing werkt kijken welke modulen ik erop ga fabriceren

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17:31

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

iDennis95 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:07:
[...]

Hartelijk dank voor het snelle antwoord!
Ook super dat je om de veiligheid denkt, dat komt goed.

Ik ga de bestelling plaatsen en als ik eenmaal uitgevonden heb hoe alle software en aansturing werkt kijken welke modulen ik erop ga fabriceren
Wat altijd een goed idee is een behuizing of iets eromheen. Zelf heb ik om mijn laser een borstel zitten (vanaf fabriek is dat dan wel) zodat je de laser niet kunt zien. Toch heb ik wat extra veiligheid ingebouwd door de zichtlijn te onderbreken met wat simpele plaatjes als ik aan het laseren ben.

Noodknoppen zijn ook altijd een goede aanrader.

Intel 6700K, Rampage 8 Ranger, 32 GB DDR4, Nvidia GTX1080Ti 12GB, Dell 25" LCD

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

Kijk wel uit met dat soort modules, zeker vanaf ali achtige .

Over het algemeen zijn dit niet echt 15W laser diodes, maar zeer "overclokte" 5 watt modules.
Wat inhoud dat je ze niet echt continu kan laten lopen, je ze zeer actief moet koelen en dan nog hebben ze maar een korte levensduur.

Of de interessante constructies van 15W laser, die in de specs 4W aan "optisch vermogen" af kunnen geven.

Eigenlijk zit je met 20W meer in de co2 laser hoek, maar dat kun je niet drop in vervangen.

/noot geen eigen ervaring, maar ik heb een jaar geleden zelf flink wat op diy fora rondgesnuffeld of ik zon ding wou.

[Voor 11% gewijzigd door heuveltje op 04-06-2020 13:06]

You cant build a better world for people.
Only people can build a better world for people.
Otherwise its just a fancy cage. T. Pratchett

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True