Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederick.DW
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-12-2023
kan ik de ram in deze laptop verbeteren? zo ja wat voor soort stick ofzo moet ik dan hebben

ik heb er niet zoveel verstand van maar ik dacht ik vraag het voordat ik weer het verkeerde koop, en volgens mij is het zilveren links boven de ram maar ik zou het niet zeker weten

hier is een foto van de laptop

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ehXH6XChDcCagEpMEC8bMPDeoog=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HqZ9V4on55kn2hde6HjV8gsw.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:09
Da's niet je ram. Er staat niet eens een reepje ram op de foto..

Wat wil je bereiken?

[ Voor 36% gewijzigd door Nat-Water op 02-06-2020 16:16 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Er zit nu geen RAM in, de dimmslots zijn leeg @diederick.DW links boven ligt de SSD, en onderaan ssd dat zwarte tape, daarnaast zijn lege Dimm slots

[ Voor 42% gewijzigd door Hackus op 02-06-2020 16:18 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Hackus schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:16:
Er zit nu geen RAM in, de dimmslots zijn leeg @diederick.DW
Vermoedelijk, zit er een andere DIMM slot onder het toetsenbord, vaak bij HP het geval bijvoorbeeld. De tweede onder de kap is dan leeg. Zijn trouwens geen dimmslots maar een enkele dimmslot :+
diederick.DW schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:14:
kan ik de ram in deze laptop verbeteren? zo ja wat voor soort stick ofzo moet ik dan hebben

ik heb er niet zoveel verstand van maar ik dacht ik vraag het voordat ik weer het verkeerde koop, en volgens mij is het zilveren links boven de ram maar ik zou het niet zeker weten
Kun je ons vertellen, welk type / merk laptop je precies hebt? Een modelnummer zou wel fijn zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tweakez op 02-06-2020 16:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
Tweakez schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:18:
[...]

Vermoedelijk, zit er een andere DIMM slot onder het toetsenbord, vaak bij HP het geval bijvoorbeeld. De tweede onder de kap is dan leeg. Zijn trouwens geen dimmslots maar een enkele dimmslot :+

[...]

Kun je ons vertellen, welk type / merk laptop je precies hebt? Een modelnummer zou wel fijn zijn :)
pricewatch: Asus VivoBook S15 S512FL-BQ278T

Staat in 't onderwerp ;)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-07 22:21
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RHUrLcR.png

Hier moet je zijn :). En voor de rest wat hierboven staat, welk model en wat wil je precies bereiken inderdaad? Scherp @Nat-Water

[ Voor 7% gewijzigd door sigmundfreund op 02-06-2020 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
Oeps, niet verder gekeken dan mijn neus lang is 8)7 zeer scherp!

pricewatch: Crucial CT8G4SFS824A

Deze zal vast passen @diederick.DW Als ik opzoek qua type geheugen komt dat het meest overeen. Je zou wellicht kunnen verder kijken. Naar wat goedkopere mogelijkheden, dit is wat ik even snel kon vinden voor je.

Tip, maar standaard wordt de laptop geleverd met 8GB, koop dus geen 16GB DDR4 want dan gaat het niet werken. Sommige notebooks negeren het en geven je wel de 16GB (uit ervaring) maar veel ook niet. 8GB is het enige wat je er extra bij zou kunnen zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door Tweakez op 02-06-2020 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
@Tweakez Die zou waarschijnlijk wel werken, beste om even te kijken wat er nu in zit natuurlijk en daar een dubbele van te kopen. Ivm latency enzo.

Maar @diederick.DW, ik ben wel benieuwd wat je wilt bereiken. Je wees eerst op je opslag - heb je daar problemen mee? Heb je problemen met je PC, en denk je dat extra ram een uitweg is? Waarom wil je precies meer geheugen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
Nat-Water schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:27:
@Tweakez Die zou waarschijnlijk wel werken, beste om even te kijken wat er nu in zit natuurlijk en daar een dubbele van te kopen. Ivm latency enzo.
Eens, maar iemand die er niet veel vanaf weet, zijn toetsenbord eruit laten schroeven in een Vivobook is niet iets wat ik kan aanraden. (Daarom ook een globaal advies qua product.) Je verdere vragen ben ik ook wel benieuwd naar :+

[ Voor 4% gewijzigd door Tweakez op 02-06-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederick.DW
Zoals ik al zij snap ik er niet zoveel van maar dit heeft mij erg geholpen SUPER bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederick.DW
Kijk de reden waarom ik meer ram wil is wanneer ik meerdere programma’s open heb staan gaat het allemaal wat trager en als ik dan de tas manager open staat er dat mijn ram rond de 90% zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederick.DW
En soms ook bij games maar ik heb me laten vertellen dat ik mijn video kaart niet kan vervangen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@diederick.DW met tooltje als Speccy, kun je uitlezen welk ram er nu inzit. Kijk dan voor dezelfde module, of met dezelfde specs.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1