Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zichtbaarheid ongelezen notificaties

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:38
Al enige tijd loop ik tegen het feit aan dat op de mobiele weergave (Samsung Galaxy S10/Google Chrome) het niet duidelijk is welke notificatie nog ongelezen is. Vooral wanneer er in een aantal topics tegelijk gereageerd wordt, ondertussen door mensen je bericht gequote wordt etc, is het overzicht snel weg. Op de pc echter is dit duidelijk te zien doordat de ongelezen notificaties een achtergrond-kleurtje krijgen. Is het mogelijk dit op de mobiele weergave ook toe te passen?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Beste antwoord (via The Executer op 09-06-2020 18:42)

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:45

crisp

Devver

Pixelated

;)

Intentionally left blank

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-06 18:03

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Kijk eens naar het icoontje onder de gebruikersicoon. Is die gekleurd, dan is de notificatie ongelezen. Is het grijs, dan is die gelezen. Erop klikken wijzigt de gelezen/ongelezen staat van de notificatie. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:45
Hero of Time schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:49:
Kijk eens naar het icoontje onder de gebruikersicoon. Is die gekleurd, dan is de notificatie ongelezen. Is het grijs, dan is die gelezen. Erop klikken wijzigt de gelezen/ongelezen staat van de notificatie. ;)
Als op mobiel de achtergrondkleur van heel het blokje ook een andere kleur zou krijgen, net zoals op desktop, dan zou het nóg veel duidelijker zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Hahn schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:51:
[...]

Als op mobiel de achtergrondkleur van heel het blokje ook een andere kleur zou krijgen, net zoals op desktop, dan zou het nóg veel duidelijker zijn.
Dat heul licht blauw bij de desktop weergave is anders echt niet zo duidelijk als je zou willen. Beetje verkeerde kleurafstelling of ouder scherm en je ziet het eigenlijk niet eens. Het icoontje is daarmee toch echt veel duidelijker.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hahn
Hero of Time schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:59:
[...]

Dat heul licht blauw bij de desktop weergave is anders echt niet zo duidelijk als je zou willen. Beetje verkeerde kleurafstelling of ouder scherm en je ziet het eigenlijk niet eens.
Dat het qua contrast beter zou kunnen, sure. Alhoewel ik denk dat 90% van de mensen er geen problemen mee zal hebben.
Het icoontje is daarmee toch echt veel duidelijker.
Totaal, maar dan ook totaal niet met je eens. Ik wist ervan, ik las jouw post, en nóg moest ik 2x kijken om het te zien.

Anyway, ik zeg niet het één of het ander, ik zeg: doe het allebei. Iedereen blij.

[Voor 6% gewijzigd door Hahn op 02-06-2020 20:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Executer
Hero of Time schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:49:
Dank je wel voor deze tip! Nooit opgevallen moet ik zeggen B) . Nooit te oud om te leren zeg maar :).

Moet wel zeggen dat dit heel subtiel is, zou wmb iets duidelijker mogen maar goed, ben niet alleen natuurlijk O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Hahn schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:00:
[...]
Dat het qua contrast beter zou kunnen, sure. Alhoewel ik denk dat 90% van de mensen er geen problemen mee zal hebben.

[...]

Totaal, maar dan ook totaal niet met je eens. Ik wist ervan, ik las jouw post, en nóg moest ik 2x kijken om het te zien.
Hier spreek je jezelf tegen. Eerst zeg je dat het contrast beter kan en daarna zeg je feitelijk dat het contrast goed genoeg is en het icoontje totaal onzichtbaar is.

Als je een gelezen en ongelezen notificatie vergelijkt, zie je het contrast van de achtergrond praktisch niet, maar die van het icoontje des te meer.

Ik moest bij de voorbeelden meerdere keren goed kijken wat er nou zo anders is aan de achtergrondkleur, terwijl ik door het icoontje al duidelijk kon zien dat de bovenste ongelezen was.

Had het contrast veel groter geweest, dan had je misschien een punt, maar nu is het gewoon te subtiel en is het icoontje toch echt de betere indicator van de status.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
Hero of Time schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:07:
[...]

Hier spreek je jezelf tegen. Eerst zeg je dat het contrast beter kan en daarna zeg je feitelijk dat het contrast goed genoeg is en het icoontje totaal onzichtbaar is.
Ik zei:
#1. Lichtblauwe achtergrond vs lichtgrijze achtergrond is qua contrast niet heel groot en zou beter kunnen
#2. Het blauwe icoontje vs grijze icoontje was me niet direct opgevallen in de mobiele versie, vanwege meerdere redenen

Die dingen spreken elkaar helemaal niet tegen :?
Als je een gelezen en ongelezen notificatie vergelijkt, zie je het contrast van de achtergrond praktisch niet, maar die van het icoontje des te meer.
Waar héb je het over? Ik heb het over de desktop-versie waarbij die lichtblauwe achtergrond mij veel meer opvalt dan het icoontje.
Ik moest bij de voorbeelden meerdere keren goed kijken wat er nou zo anders is aan de achtergrondkleur, terwijl ik door het icoontje al duidelijk kon zien dat de bovenste ongelezen was.
Misschien heb jij wel een slecht scherm dan, want ik zie het duidelijk. En prima dat jou het icoontje meer opvalt, daar let jij blijkbaar op.
Had het contrast veel groter geweest, dan had je misschien een punt, maar nu is het gewoon te subtiel en is het icoontje toch echt de betere indicator van de status.
Ik vind de blauwe achtergrond veel duidelijker, jij vindt het icoontje veel duidelijker. Prima, meningen, maar maak van jouw mening geen feit.

[Voor 3% gewijzigd door Hahn op 02-06-2020 20:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:10

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

@Hahn Jij vindt het contrast tussen de linker- en rechterkolom dus niet voldoende?

https://tweakers.net/g/hidpi/icons/notifications-sprite.png?v2

Niet om jouw perceptie te bagatelliseren, maar ik kan hier echt met mijn pet niet bij ;). Heb je misschien last van kleurenblindheid?

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
.oisyn schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:25:
@Hahn Jij vindt het contrast tussen de linker- en rechterkolom dus niet voldoende?

[Afbeelding]

Niet om jouw perceptie te bagatelliseren, maar ik kan hier echt met mijn pet niet bij ;). Heb je misschien last van kleurenblindheid?
Ik heb geen woord gerept over het contrast van dat blauwe icoon vs het grijze icoon. Ik zei dat het blauwe icoon me niet opgevallen was. Dat komt o.a. door:
#1. Het formaat. Dat icoontje is vrij klein.
#2. De 'ruis' er omheen, zoals de user icons
#3. De plaatsing, linksonder.
#4. Blauw op donkergrijs op mobiel.

En nee, ik ben verre van kleurenblind, maar dat ik het überhaupt niet had over het contrast van dat icoon is hopelijk nu wel duidelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:10

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Hahn schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:29:
[...]

Ik heb geen woord gerept over het contrast van dat blauwe icoon vs het grijze icoon.
Ah excuus, dat had ik idd verkeerd begrepen :). Maar temeer ook omdat het in mijn perceptie er echt uit popt omdat het blauw is. Nogmaals, ik probeer jouw perceptie niet te bagatelliseren, ik probeer te begrijpen waar het probleem ligt.

Ik vind het wel frappant dat het dus al minstens 2 mensen (de TS en jij) dus al niet echt was opgevallen (of dan niet echt duidelijk in jouw geval) dat het kleurtje van het icoontje anders is. Ik ben benieuwd hoeveel mensen diezelfde ervaring hebben.

[Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 02-06-2020 21:34]

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
.oisyn schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:32:
[...]

Ah excuus, dat had ik idd verkeerd begrepen :). Maar temeer ook omdat het in mijn perceptie er echt uit popt dat het blauw is. Nogmaals, ik probeer jouw perceptie niet te bagatelliseren, ik probeer te begrijpen waar het probleem ligt.
Net zoals ik het dus lastig te begrijpen vind dat er gezegd wordt dat in deze mobiele screenshot het 'superduidelijk' is. Er gebeurt zóveel, dat dat blauwe ballonnetje voor mij er niet uitspringt.

Nu we het erover hebben zie ik 'm natuurlijk wel, maar ik heb ook wel eens gehad dat ik op mobiel een notificatie zag (dat gele blokje valt wel goed op :P), ik de sidebar opende en dacht "huh? Waar is de melding gebleven?", omdat ik net zoals op desktop een andere achtergrondkleur verwachtte.

Maar genoeg geluld over dat ballonnetje, die mag van mij blijven, maar doe de achtergrond op mobiel ook iets anders (bijvoorbeeld wat lichtergrijs), en je hebt het volgens mij voor alle partijen beter gemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kuusje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 00:46
@Hahn

https://tweakers.net/instellingen/customcss/

voeg bij customCSS dit toe:

.notificationType{
background-color: chartreuse;
}

[Voor 4% gewijzigd door Kuusje op 02-06-2020 22:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
Kuusje schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:20:
@Hahn

https://tweakers.net/instellingen/customcss/

voeg bij customCSS dit toe:

.notificationType{
background-color: chartreuse;
}
Weet ik, maar daar help je niet iedereen mee. En daarom is dit dus een featurerequest aan Tweakers. Alhoewel ik eerder de background-color van de hele melding zou veranderen, maar ik val in herhaling en ben er wel klaar mee ;)

[Voor 15% gewijzigd door Hahn op 02-06-2020 22:23]

• The Executer
Heren, het is niet mijn bedoeling geweest een discussie van dien aard los te laten breken...

Ik heb het even een aantal dagen aangekeken, en denk dat een contrastverschil zoals op de desktop (die wmb goed is (op mijn 20inch Acer schermpje bijna niet te zien maar daarvoor staat er een nieuwe Dell naast als primair scherm) welkom zou zijn. Er gebeurt/er is zoveel om dat ballonnetje heen te zien... Je moet nu echt specifiek naar de icoontjes gaan kijken die in verhouding veel kleiner zijn dan wat een contractverschil op het hele blok van de notificatie zou zijn. Eigenlijk omschrijft @Hahn zijn post het erg mooi:
Hahn schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:51:
[...]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Executer
Mooie aanpassing is er gemaakt! Heel subtiel, maar duidelijk genoeg om op te vallen :o :*) .

Bedankt voor deze aanpassing!

@Hahn , speciaal voor jou deze mention, zodat je hem ook kan aanschouwen :> .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
The Executer schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:30:
Mooie aanpassing is er gemaakt! Heel subtiel, maar duidelijk genoeg om op te vallen :o :*) .

Bedankt voor deze aanpassing!

@Hahn , speciaal voor jou deze mention, zodat je hem ook kan aanschouwen :> .
Shit, nu heb ik de melding al op desktop aangeklikt, waardoor ik 'm niet zag op mobiel! :+ Kan je me nog een keer mentionen? :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Executer
Zo bedoel je, @Hahn ? :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
Perfect, thanks :D

En inderdaad, subtiel, maar heel fijn!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:45

crisp

Devver

Pixelated

;)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True