Ik zei:
#1. Lichtblauwe achtergrond vs lichtgrijze achtergrond is qua contrast niet heel groot en zou beter kunnen
#2. Het blauwe icoontje vs grijze icoontje was me niet direct opgevallen in de mobiele versie, vanwege meerdere redenen
Die dingen spreken elkaar helemaal niet tegen

Als je een gelezen en ongelezen notificatie vergelijkt, zie je het contrast van de achtergrond praktisch niet, maar die van het icoontje des te meer.
Waar héb je het over? Ik heb het over de desktop-versie waarbij die lichtblauwe achtergrond mij veel meer opvalt dan het icoontje.
Ik moest bij de voorbeelden meerdere keren goed kijken wat er nou zo anders is aan de achtergrondkleur, terwijl ik door het icoontje al duidelijk kon zien dat de bovenste ongelezen was.
Misschien heb jij wel een slecht scherm dan, want ik zie het duidelijk. En prima dat jou het icoontje meer opvalt, daar let jij blijkbaar op.
Had het contrast veel groter geweest, dan had je misschien een punt, maar nu is het gewoon te subtiel en is het icoontje toch echt de betere indicator van de status.
Ik vind de blauwe achtergrond veel duidelijker, jij vindt het icoontje veel duidelijker. Prima, meningen, maar maak van jouw mening geen feit.
[
Voor 3% gewijzigd door
Hahn op 02-06-2020 20:25
]
The devil is in the details.