Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Upgraden i5 7500/16gb/RX580/SSD? Of doorsparen nieuw system?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tinusa4
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19:20
Dag allemaal,

Momenteel werk ik met het volgende systeem uit 2017:
CPU: i5 7500
GPU: MSI RX 580 4GB
RAM: 1x 16GB 3000mhz
MB: Gigabyte GA-B250N Phoenix (draait in Fractal Design Node 202)
PS: Corsair SF450
SSD: Samsung 960 EVO 500GB

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is nu 3 jaar oud en PUBG en Project Cars 2 draaien toch niet echt lekker op 3440x1440/75hz. De 75hz wordt vaak niet gehaald, kom eerder richting de 50/60fps. Daarbij wil ik mijn systeem ook toekomstig bestendig maken voor Flight Simulator 2020?

Wat mag het systeem gaan kosten?
upgrade totaal zo 400 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn idee is om mijn RAM te upgraden en GPUl

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur behoud ik mijn huidige behuizing

Ga je overklokken?
Nee?

Wat verwacht je van ons?
- waardevol voor dit systeem om 1x 16gb naar 2x 16gb te upgraden?
- videokaart voor mid range begrijp ik dat je moet kiezen tussen AMD 5700 of NV 2060? Is dit nog haalbaar met mijn 450W voeding?
- advies om compleet systeem te vervangen, dus doorsparen? Ik zie een hoop adviezen om qua CPU over te stappen naar AMD, maar ik zie niet veel verbetering in de (game) prestaties:
Update: YouTube: YouTube
YouTube: i5 10600K vs i5 9600K vs Ryzen 5 3600 Test in 9 Games)

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21:11

br00ky

Moderator Harde Waren
tinusa4 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:41:
De 75hz wordt vaak niet gehaald,
Dat ligt dan aan je beeldscherm :+
- waardevol voor dit systeem om 1x 16gb naar 2x 16gb te upgraden?
Dat heeft alleen zin als je nu daadwerkelijk 16GB voltrekt.
- videokaart voor mid range begrijp ik dat je moet kiezen tussen AMD 5700 of NV 2060? Is dit nog haalbaar met mijn 450W voeding?
Dat kan.
- advies om compleet systeem te vervangen, dus doorsparen? Ik zie een hoop adviezen om qua CPU over te stappen naar AMD, maar ik zie niet veel verbetering in de (game) prestaties: YouTube: i5 10600K vs i5 9600K vs Ryzen 5 3600 Test in 9 Games)
[/i]
Ik heb het filmpje niet afgedraaid, maar de titel suggereert dat jouw cpu er helemaal niet bij zit? Hoe heb je die conclusie kunnen trekken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 23:27
Het lijkt mij niet nuttig om nu je RAM uit te breiden. Heb je gemeten om te kijken of je RAM volloopt? Wat doet je processor en GPU tijdens die spellen? Meten is weten.

• tinusa4
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19:20
lamaa1 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:48:
Het lijkt mij niet nuttig om nu je RAM uit te breiden. Heb je gemeten om te kijken of je RAM volloopt? Wat doet je processor en GPU tijdens die spellen? Meten is weten.
Nog tips hoe je dit goed kan meten?

Ik zag toevallig dit filmpje van LTT voorbij komen: YouTube: Will More RAM Make your PC Faster?? (2020)

• lamaa1
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 23:27
tinusa4 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:11:
[...]

Nog tips hoe je dit goed kan meten?

Ik zag toevallig dit filmpje van LTT voorbij komen: YouTube: Will More RAM Make your PC Faster?? (2020)
De makkelijkste manier is door middel van task manager. Het meest accuraat is via MSI Afterburner.

Kan nu even de video niet bekijken. Weet alleen dat ik gestopt ben met LTT jaren geleden omdat ik de videos een beetje clickbait vond en de kwaliteit omlaag ging imo.

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:26
Geheugen: Verkoop je 1x 16GB stick en koop er 2x 8GB ervoor terug. Dan heb je Dual Channel en heb je al weer wat snelheid wist te pakken.
Zie: YouTube: 8GB RAM Single Channel vs. Dual Channel (Test in 6 Games)

GPU: Als je echt meer dan 60FPS wilt halen in PUBG dan zal je je GPU moeten vervangen naar minstens een RTX 2070 of 5700XT.

Je kan eventueel dit nu al nemen en later je moederbord+cpu vervangen. Maar mooiste zou zijn dit in ene te doen. Eventueel verkoop je dan je oude hardware om wat geld te besparen.

[Voor 4% gewijzigd door Wylana op 03-06-2020 09:55]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True