Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Alleen fans draaien, geen boot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JuliusS
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 22-03 20:20
Ik heb exact hetzelfde probleem, fans draaien leds gaan aan maar power knop op de behuizing doet het niet en de computer gaat al aan als ik de knop op de voeding aanzet. Ik heb al een nieuwe voeding geprobeerd maar hielp niks.
Heeft iemand al een oplossing?
Ryzen 2600
Asrock B350 pro4
Rx570 8gb

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:43

DarkUnreal

Postmaster General

Voeding op de GPU word nog wel eens vergeten aan te sluiten bij troubleshooting (ik lees dat je alles er uitgehaald hebt, en er weer in gedaan hebt).

Zit die er goed in?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:00

br00ky

Moderator Harde Waren
@JuliusS, ik heb je vraag even afgesplitst want om nou een ander topic te kapen is niet helemaal de bedoeling.

Ik mis nog een hele hoop aan je vraag. Hoe ziet je volledige setup eruit? En wat heb je nog meer geprobeerd? Kan me niet voorstellen dat je nadat je pc niet opstartte meteen een nieuwe voeding hebt gekocht.

Deed hij het eerst wel goed of heb je dit net nieuw gebouwd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JA93
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 14-04 19:41
Als je het nieuw hebt gebouwd: Heb je de stekkertjes als reset switch, power button, hdd led +- en power led +- wel op de juiste headers gedaan? Staat in de handleiding van het moederbord hoe en waar deze erin moeten.

Het kan ook zijn dat je moederbord defect is. Deze zorgt er ook voor dat als je op de power knop drukt, de groene draad op de atx stekker van de voeding (sommige hebben alle draden in zelfde kleur) contact maakt met de gnd/massa kabels in die stekker en daardoor krijgt je voeding de puls voor aan gaan (de paperclip manier om voedingen te testen).

Heb je wel alle afstandsbusjes achter je moederbord zitten? En zitten deze ook echt alleen achter de schroefgaatjes? Anders kan het zijn dat de boel kortsluiting maakt met je metalen behuizing.

Videokaart kun je eigenlijk uitsluiten. Als deze in de bovenste pci-e slot zit op je moederbord en de pci-e 6-8 polige stekker zit erin (RX570 is 1x6 of 1x8) dan zit deze zeker weten goed (past allebei maar op 1 manier erin). En dan had de pc ook normaal op de power button gereageerd. Enkel geen beeld gegeven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JuliusS
DarkUnreal schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:04:
Voeding op de GPU word nog wel eens vergeten aan te sluiten bij troubleshooting (ik lees dat je alles er uitgehaald hebt, en er weer in gedaan hebt).

Zit die er goed in?
Ja die zit er goed in

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JuliusS
JA93 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:04:
Als je het nieuw hebt gebouwd: Heb je de stekkertjes als reset switch, power button, hdd led +- en power led +- wel op de juiste headers gedaan? Staat in de handleiding van het moederbord hoe en waar deze erin moeten.

Het kan ook zijn dat je moederbord defect is. Deze zorgt er ook voor dat als je op de power knop drukt, de groene draad op de atx stekker van de voeding (sommige hebben alle draden in zelfde kleur) contact maakt met de gnd/massa kabels in die stekker en daardoor krijgt je voeding de puls voor aan gaan (de paperclip manier om voedingen te testen).

Heb je wel alle afstandsbusjes achter je moederbord zitten? En zitten deze ook echt alleen achter de schroefgaatjes? Anders kan het zijn dat de boel kortsluiting maakt met je metalen behuizing.

Videokaart kun je eigenlijk uitsluiten. Als deze in de bovenste pci-e slot zit op je moederbord en de pci-e 6-8 polige stekker zit erin (RX570 is 1x6 of 1x8) dan zit deze zeker weten goed (past allebei maar op 1 manier erin). En dan had de pc ook normaal op de power button gereageerd. Enkel geen beeld gegeven.
Ik heb zelf ook het idee dat het moederbord defect is. ik heb al mijn andere componenten getest maar geen boosdoener gevonden. ik heb pc al 1.5 jaar dus het zal niet de stekertjes voor de case IO zijn. en ik heb alle afstandbuisjes ook achter het moederbord staan dus dat sluit ik ook uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JuliusS
br00ky schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:42:
@JuliusS, ik heb je vraag even afgesplitst want om nou een ander topic te kapen is niet helemaal de bedoeling.

Ik mis nog een hele hoop aan je vraag. Hoe ziet je volledige setup eruit? En wat heb je nog meer geprobeerd? Kan me niet voorstellen dat je nadat je pc niet opstartte meteen een nieuwe voeding hebt gekocht.

Deed hij het eerst wel goed of heb je dit net nieuw gebouwd?
De pc gaat alleen aan via de knop op de voedingals ik hem aanzet gaan de ventilatoren draaien en de leds in mijn behuizing aan maar geen scherm. Als ik dan de pc probeer uit te zetten via de knop op de case werkt het niet. De pc gaat alleen uit als ik de stroom er van af haal. Hij werkt overgens al 1,5 jaar goed. De volledige setup van de pc is:
Ryzen 2600
Asrock b350 Pro4
2x8gb corsair vengance
msi rx 570 8gb
Corsair cx450m PSU
Ik ben de afgelopen dag bezig geweest met het elimineren van de componenten alleen iik wist niet zeker dat het moederbord het probleem was aangezien fans en leds wel aan gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JA93
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 14-04 19:41
Dat ziet er uit als een defect onderdeel. Als de pc 1.5 jaar goed heeft gewerkt dan is een fout in de built ook uitgesloten als je niks had veranderd vlak voordat deze ermee stopte.

Dan is het nu een kwestie van moederbord eruit. In de doos terugdoen en naar de winkel teruggaan of aangekondigd opsturen en RMA recht zijn werk laten doen. (garantie is minimaal 2 jaar. Volgens mij zelfs 3 op moederborden).

Als de processor of ram geheugen defect waren, dan had de power button gewoon goed moeten werken en de pc niet uit zichzelf moeten aanspringen. Voeding heb je ook uitgesloten door andere te testen met zelfde resultaat als gevolg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JuliusS
JA93 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:08:
Dat ziet er uit als een defect onderdeel. Als de pc 1.5 jaar goed heeft gewerkt dan is een fout in de built ook uitgesloten als je niks had veranderd vlak voordat deze ermee stopte.

Dan is het nu een kwestie van moederbord eruit. In de doos terugdoen en naar de winkel teruggaan of aangekondigd opsturen en RMA recht zijn werk laten doen. (garantie is minimaal 2 jaar. Volgens mij zelfs 3 op moederborden).

Als de processor of ram geheugen defect waren, dan had de power button gewoon goed moeten werken en de pc niet uit zichzelf moeten aanspringen. Voeding heb je ook uitgesloten door andere te testen met zelfde resultaat als gevolg.
Super bedankt! ik ga gelijk aan het werk.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True