Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Amsterdam Timelapse Film (2+ jarig project)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +73Henk 'm!

• adros
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 27-11 17:34
Hallo!

Het is alweer een heeeeele tijd geleden dat ik hier voor het laatst heb gepost, dus hopelijk overtreed ik de regels niet. Ik heb gister eindelijk mijn Timelapse film van Amsterdam gepubliceerd waar ik zeer lang aan heb gewerkt. Ik reis tegenwoordig als fotograaf de wereld rond, en heb telkens aan dit project gewerkt als ik weer thuis in de stad was. Afgelopen periode met Corona, had ik eindelijk tijd om dit project eens af te ronden :) Dus bij deze:

YouTube: Amsterdam - My Home 4K | Timelapse Film

Komt het best tot z'n recht op een grote tv, 4K met goede sound :) Check ook gerust ook even de website die ik er aan heb gewijd: www.timelapseamsterdam.com . Hier zijn namelijk heel veel 'fun facts' te vinden. Er zitten veel kleine leuke details in de film verwerkt. Ook zijn er heel veel foto's te vinden.

Ik hoor graag jullie commentaar!

- Albert

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:17

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Wauw. Een waar kunstwerk! Je kunt zien dat hier heel veel tijd en planning in zit.

Ook de site is erg leuk. De stills zijn van het zelfde geweldige nivo en de fun facts zijn leuk om te lezen. Je had het Hilton toch wel uit kunnen leggen dat de kamer waardeloos was vanwege de mist en ze naast excuses op zijn minst nog 2 nachten de kamer hadden moeten aanbieden :Y)

Oh en je hebt regelmatig bij ons kantoor voor de deur gestaan (hoekje Amstel/Herengracht) maar heb je nooit (bewust) zien staan.

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wow! Letterlijk en figuurlijk duizelt het me, na het zien van dit knappe staaltje aan beeldmateriaal! @adros Petje af Albert! _/-\o_

Dit kan letterlijk zo voor Holland/A'dam promotie gebruikt worden! Gewoonweg klasse. d:)b

Je kunt niet alleen zien dat het, qua beeldmateriaal, een lange tijd van geduld en aandacht heeft gevergd, maar de nabewerking/'bouwen' van het uiteindelijk vijf en een halve minuut aan excellente 'filmpje' ook de nodige aandacht heeft gehad! Top!

[Voor 36% gewijzigd door ehtweak op 02-06-2020 17:24]

Mooie Plaatjes   

• adros
Thanks voor de mooie woorden! Yes, ben blij dat ik het project eindelijk af heb kunnen maken. Was zonder COVID-19 waarschijnlijk nooit gelukt!

• adros
sys64738 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:00:
Wauw. Een waar kunstwerk! Je kunt zien dat hier heel veel tijd en planning in zit.

Ook de site is erg leuk. De stills zijn van het zelfde geweldige nivo en de fun facts zijn leuk om te lezen. Je had het Hilton toch wel uit kunnen leggen dat de kamer waardeloos was vanwege de mist en ze naast excuses op zijn minst nog 2 nachten de kamer hadden moeten aanbieden :Y)

Oh en je hebt regelmatig bij ons kantoor voor de deur gestaan (hoekje Amstel/Herengracht) maar heb je nooit (bewust) zien staan.
Ah nice! :D Ja heeel vaak gestaan. Op sommige andere plekken was ik soms wel een bekende in de buurt. Bijvoorbeeld de Bloemgracht :D Wel grappig om op een gegeven moment gewoon al die locals te kennen en een praatje te maken op straat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• insante
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 08:58
Toevallig op je video verwijzen door een familie lid nadat ik het hier al had gezien.
https://www.dailymail.co....ros-spark-wanderlust.html

Heel mooie film!
Waarom heb je gekozen voor zo'n snelle transitie tussen de shots in?

• Royz
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 09:57

Royz

Kleurenblind!!

Showcase materiaal! (bestaat dat nog? ;) )

Fotografie Vlogs & Drone videos

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 20:10
Zeer mooi gemaakt! Kan zo een promo gebruikt worden.

Lijkt me lastig om na zo’n lange periode te bepalen dat het “af” is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 30-11 20:13
Leuk bedacht, die centreer-op-de-maan :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:18

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Mooi, echt enorm mooi! Ik vond het na zo'n anderhalve minuut wel wat druk worden, maar het had wel mijn volle aandacht weer bij het stuk dat in de tram is gemaakt (rond 2:30). Persoonlijk mis ik wel wat muziek in de eerste helft. Ik vond die mix van muziek en geluidseffecten na 3:30 het echt wel afmaken.

Again: wauw.

Honda CBR1000F-SS • iPhone 11 • MacBook Air (2015) • Watch S6

Acties:
  • +1Henk 'm!

• adros
Royz schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:56:
Showcase materiaal! (bestaat dat nog? ;) )
haha ik dacht ook showcase maken, maar geen idee of dat normaal was voor video of dat dat nog bestond ja :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• adros
Bastiaan schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:13:
Mooi, echt enorm mooi! Ik vond het na zo'n anderhalve minuut wel wat druk worden, maar het had wel mijn volle aandacht weer bij het stuk dat in de tram is gemaakt (rond 2:30). Persoonlijk mis ik wel wat muziek in de eerste helft. Ik vond die mix van muziek en geluidseffecten na 3:30 het echt wel afmaken.

Again: wauw.
Thanks. Begrijpelijk. Ik leer er zelf ook veel van. Hoor van meer mensen dat het druk is, vooral ouderen hebben er wat meer moeite mee :) Gelukkig ben ik ook met iets 'rustigs' bezig, dat zal wel weer een paar jaar duren :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• adros
insante schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:32:
Toevallig op je video verwijzen door een familie lid nadat ik het hier al had gezien.
https://www.dailymail.co....ros-spark-wanderlust.html

Heel mooie film!
Waarom heb je gekozen voor zo'n snelle transitie tussen de shots in?
Ik wilde veel snelheid in de film. Timelapse/hyperlapse is sowieso vrij 'snel'. Vandaar dus. Maar ik wilde ook iets 'speciaals' neer zetten, en dus niet gewoon wat beelden met een muziekje, wat je vrij vaak ziet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:18

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

adros schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:50:
[...]
vooral ouderen hebben er wat meer moeite mee :)
[...]
Auw! :o

Honda CBR1000F-SS • iPhone 11 • MacBook Air (2015) • Watch S6

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 09:02
Mega gaaf gedaan.
Wat ik het aller mooiste vind is de shift in langzame voorgrond met de versnelde achtergrond.
Super dit!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• adros
Dat is niet negatief bedoeld hoor >:)

• gekkie
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 00:17
adros schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:04:
Het is alweer een heeeeele tijd geleden dat ik hier voor het laatst heb gepost, dus hopelijk overtreed ik de regels niet.
Al zou je de regels wel overtreden, erg mooi gemaakt !
Het weer en de invloed daarvan op licht en donker van het stadsaangezicht, beetje hollandse meesters licht en donker.
Tram ritje on steriods is ook wel leuk :)
Al moet je geen epilepsie hebben, dan val je wellicht letterlijk van je stoel door de snelheid ipv figuurlijk door de mooie beelden.

[Voor 34% gewijzigd door gekkie op 16-06-2020 15:48]

• Yariva
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 30-11 16:27

Yariva

Power to the people!

Yes dankzij @ehtweak ben ik hier terecht gekomen.

Albert wat een waanzinnig mooi project. Hoe je nu nog niet verliefd kan zijn op Amsterdam zou ik ook niet weten :)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 08:46
Amsterdam Marketing letten jullie op?

Volgens mij hebben we hier een fantastische aanvulling voor: I Amsterdam

[Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 16-06-2020 15:57]

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08:15
Wauw! Echt prachtig gedaan! Heb je bij veel van deze shots gewoon uren lang op dezelfde plek gestaan? :)

• Red devil
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 08:59
Fantastisch, prachtig gemaakt! Dit moet viral gaan!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• adros
Danielson schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:57:
Wauw! Echt prachtig gedaan! Heb je bij veel van deze shots gewoon uren lang op dezelfde plek gestaan? :)
Jep :) Veel shots zijn vrij kort (kwartiertje - 20 minuten), maar sommige is inderdaad een paar uur op dezelfde plek staan (dag-nacht transities)

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08:15
adros schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:11:
[...]

Jep :) Veel shots zijn vrij kort (kwartiertje - 20 minuten), maar sommige is inderdaad een paar uur op dezelfde plek staan (dag-nacht transities)
Gaaf! En de shots waarbij je b.v. om een fietsstuur heen pand, is dat een crop uit het beeld of?

• Nivida_intel
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Ik ben geen fan van de stad, maar dit vind ik toch wel een knap staaltje werk :)
Ongelooflijk goed gedaan en bedankt voor het delen

• superblaag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 26-11 21:16

superblaag

Mooi spul hoor!

Ik heb er van genoten!! _/-\o_

Hulde dekt niet helemaal de lading! :)F

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

• adros
Danielson schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:12:
[...]

Gaaf! En de shots waarbij je b.v. om een fietsstuur heen pand, is dat een crop uit het beeld of?
nee hoor, gewoon een slider met een groothoeklens.

• adros
En thanks iedereen voor de positieve reacties. Ik ben er nogal versteld van :) Want ik had eigenlijk niet verwacht dat veel mensen het zouden zien. Ik dacht eigenlijk dat dit deel van het forum vrij 'dood' was, sorry voor de term :D Maar dat blijkt zeker niet waar te zijn!

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 08:02
Heel tof gedaan, maar dat had je vast al begrepen ;).

Wat ik me afvraag is hoe je de camera in de tram stil houdt tov de tram. Bij de meeste fixaties beweegt de camera toch tov de tram en krijg je bewogen beelden.

Heb je het 26 juni druk? _O- ;)
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True