Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Offerte aangevraagd via electra-gigant

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: februari 2007
  • Nu online
Er moet wat werk gedaan worden bij mij in de meterkast dus ik was wat rond aan het kijken en mogelijk offertes opvragen.

1 van de offertes aangevraagd via https://www.electra-gigant.nl/ van het weekend. Daarna alleen een bevestigingsmail gehad. Nu krijg ik 2 e-mails van 2 lose electriciëns en een los belletje (na een check dezelfde als 1 van de mails. Dit komt binnen via een werkspot achtig systeem genaamd https://www.casius.nl/.

M.a.w. electra-gigant heeft mijn contactgegevens aan Casius gegeven. Casius heeft het vervolgens verspreid onder meerdere (ZZP) electriciëns.

Ik ben er op z'n zachtst gezegd niet heel gecharmeerd van. Mijn contactgegevens liggen nu dus al zeker weten bij 4 bedrijven maar dat zijn er vast nog veel meer. Dat was niet de indruk die ik kreeg bji de website van electra-gigant. Voordat ik er tijd aan ga besteden om ze hier op aan te spreken was ik benieuwd of dit een normale gang van zaken is die andere tweakers ook hebben mee gemaakt?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Dat staat toch bijzonder duidelijk uitgelegd in de privacy voorwaarden waar je zelf mee akkoord bent gegaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Craven
  • Nu online
Die was ik ook al aan het doornemen inderdaad. Ze zullen het vast wel juridisch dicht getimmerd hebben. Ik vind het nogal een aparte constructie zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online
Die voorwaarden zijn wel opmerkelijk. Eerst:
Mocht de aangevraagde offerte niet bij ons in de planning passen of het aangevraagde werk is niet bij ons in de regio dan zullen wij de offerte met persoonlijke gegevens ( niet het Ip adres ) doorsturen naar een weder partij van ons. Deze partij is een erkend vak bedrijf die u misschien verder kan helpen uw opdracht uit te voeren. Deze bedrijven zijn allemaal op de hoogte van de algemene voorwaarden van uw persoonlijke gegevens en uw gegevens mogen dan ook alleen maar gebruikt worden om u een vrijblijvende offerte te verstrekken.
Vervolgens:
De privacy verklaring die wij hebben opgesteld geld echter alleen voor deze website, en niet van websites waar wij mee gelinkt zijn. Mocht u op andere websites terecht komen dan zijn wij hiervoor niet verantwoordelijk en geld deze privacy voorwaarden niet!
Klinkt als doorverkoop van veelbelovende leads.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Craven
  • Nu online
Dat, en ze hebben mijn gegevens nu verstrekt aan een bedrijf (casius) dat het ook weer verstrekt aan meerdere andere electriciëns. Of het mag is 1 ding, netjes vind ik het in ieder geval niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

Wat een malafide website...

Showen een groot logo "Website van het jaar 2015", daar is op websitevhjaar.nl anders niet over terug te vinden. De hierboven genoemde privacy policy begint ook met de volgende tekst:
De Elektra-Gigant is een erkende elektricien met als doel u informatie te verstreken over het onderwerp wat u aan het zoeken bent op het internet. Tevens kunnen we u van dienst zijn door een offerte bij ons aan te vragen.
Lijkt wel alsof dit is geschreven door iemand die in de 2e klas van de MAVO zit. :')

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 11:54
Er zitten heel wat giganten op hetzelfde kvk :X
https://www.google.nl/search?q=34116426

PV Output

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Riderider
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 11:02
Lijkt een beetje op de malafide slotenmakers. Een tijdje terug onder aandacht geweest van het programma Opgelicht. Ik zou er inderdaad mee opletten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Er zitten nogal wat taalfouten in de website... Als hun werk ook zo is, laat dan maar zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Craven
  • Nu online
Ik heb ze een mail gestuurd om mijn gegevens te verwijderen al verwacht ik daar geen reactie op.

Net bij Casius lopen kijken en ik zag mijn offerte staan in recente aanvragen. Toen vroeg ik mij af of ik daar niet nu een account heb want de mails komen gewoon bij mij binnen. Via wachtwoord vergeten een wachtwoord reset uitgevoerd en de offerte aanvraag ingetrokken.

Lekker zooitje dit... |:(

Casius ook maar gemaild met bovenstaande verhaal. Zo op het eerste gezicht ziet hun website er een stuk betrouwbaarder uit. Ik vermoed dat dit zonder hun medeweten gebeurd maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Ik heb ze in ieder geval geïnformeerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08-07 21:57
Haha, sorry ik moet een beetje lachen. Een beetje naïef ben je wel.

Op welke klus je ook zoekt op Google, je komt altijd wel een website tegen die vrijwel identiek is als die waar jij naar linkt. Allemaal met als doel je gegevens doorsturen naar andere bedrijven die je dan een offerte zullen toesturen.

Op de website die jij linkt worden er al een hoop genoemd:
Loodgieter-Concurrent.nl
Stuc-Concurrent.nl
Verhuis-Gigant.nl
Stucadoor-Expert.nl
Tuinaanleg-Concurrent.nl
Loodgieter-Expert.nl
Stuc-Kampioen.nl
Dakdekker-Concurrent.nl
Schilder-concurrent.nl

Ze maken er ook geen geheim van. Als je even leest op de website zie je vrij snel dat het zo werkt. Het wordt alleen wat flauw ongeschreven om je een beetje de indruk te geven dat het een offerte van de website zelf is.

Dus tja, ik zie niet wat je wil bereiken met je klacht. Je hebt zelf toestemming gegeven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Craven
  • Nu online
Is meer een kwestie van smartphone, klein scherm, haast en onachtzaamheid. Maar goed, het is nu in ieder geval weer rechtgezet. Ik ben wel benieuwd of ik nog antwoord krijg van 1 van de 2.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True