Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Achtergrond zichtbaar langs rand beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NexussJR
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 13:55
Ik irriteer me al geruime tijd aan een bepaald probleem met mijn beeldscherm. Als ik netflix kijk (daar valt het mij het meest op, bij andere websites bestaat het probleem ook) dan doe ik dit vaak met netflix op de rechter helft van mijn scherm en iets anders op de linker helft van mijn scherm. Nou valt mij dan op dat er een heel klein randje is waar je mijn achtergrond ziet, aangezien deze redelijk kleurrijk is steekt hij nogal af tegen de 2 grote zwarte balken van netflix en vaak ook de serie/film zelf.

Bijgevoegd 2 foto's.

Foto 1 is met netflix op volledig scherm, hier is het probleem niet aanwezig

Foto 2 is met netflix op een half scherm, hier zie je duidelijk de achtergrond aan de rechterkant (de gele waas is er normaal niet, komt denk ik door mijn fotografeer kunsten :P )

Mijn scherm is een acer predator XB271HU (resolutie 2560 x 1440), de videokaart Geforce RTX 2070 en windows 10 als besturingssysteem. Browser is firefox, ook getest met chrome hierbij hetzelfde probleem.

Mocht er meer info nodig zijn over componenten/software die ik gebruik laat het even weten, denk dat bovenstaande mogelijk de belangrijkste factoren kunnen zijn.

Ik heb me redelijk rot gezocht maar helaas nog geen oplossing kunnen vinden. Dus vandaar hier de vraag. Heeft iemand enig idee wat dit veroorzaakt en of het te verhelpen is? Mochten er vragen zijn of meer info nodig let me know!

Foto 1:

Foto 2:

[Voor 24% gewijzigd door NexussJR op 02-06-2020 13:12]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 18:42
Misschien een gekke vraag, maar waarom zou je Netflix op een half scherm willen?

De oorzaak weet ik niet zo, maar kan je anders niet bij je achtergrond een dunne zwarte rand toevoegen? dan is het tenminste niet meer zichtbaar.

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS GTX 1080 Ti / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NexussJR
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 13:55
Totaal geen gekke vraag ;) Meestal ben ik met andere dingen bezig en staat netflix dus op een half scherm, beetje achtergrond geluid en niet al te ingewikkelde series zijn op zo'n manier prima te volgen.

Je oplossing klinkt logisch en moet simpel te doen zijn, graag zou toch ook de oorzaak willen weten!

In ieder geval bedankt voor de tip!

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True