Linux root-drive bijna dood. wat nu?!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 09:54
Hallo;

Ik heb hier voor mijn neus een mooie RedHat servertje. Daar zit in: 1 x 6.4Gb System drive en 1 x 69Gb Data drive.

Zoals de kop van deze draad al verklaart is mijn root drive bijna dood ( loopt na 30 minuten vast en de schijf tik heel erg ).

Ik heb behoorlijk veel tijd besteed aan het fine tunen van deze machine en wil dus niet dat deze install verloren gaat. Heb dus ondertussen een Maxtor 20 gig schijfje gehaalt om de 6.4 te vervangen.

Alleen als ik Ghost gebruik wil hij wel alle data kopieren ( en partities aanmaken ) maar niet booten ( error bij kernel decompilatie ).

Ik zag ook al in wat andere draadjes iets over de HDD-replacement-miniguide maar dat duurt te lang ( aangezien ik maar een operationeel window heb van 30 minuten ).

Wat is in hemelsnaam de meest snelle manier om dit systeem te redden??????? Ik kan echt de getune-de installatie en mijn mijn 60Gb aan data niet missen.......

Verwijderd

Opbooten van cdrom en alles dd_rescue'en naar een nieuwe disk.

• Seven_of_Nine
Ok; klinkt leuk maar kan het iets specifieker?? Ik had al problemen genoeg om kernel 2.4.6 te compilen op die bak...

Verwijderd

je boot op van cdrom. Vervolgens moet je een prompt bemachtigen. Als je een prompt hebt, mount je je gare disk op /mnt en je nieuwe disk op /mnt2. Vervolgens doe je een cp -Rvp /mnt/* /mnt2. Nu moet je lilo nog installen, rebooten van de nieuwe disk en klaar ben je...

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

Het klink gek maat partitiion magic 5 of hoger?

Die kan ook linux partities aan.

I believe what I want to Believe

• Seven_of_Nine
Ik heb triest nieuws:
De schijf is definitief kaput.........
Ben nu maar RedHat opnieuw aan het installeren. Erg bedankt voor jullie inzet. Helaas dacht mijn schijf er anders over..

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een bootflop/cd was genoeg geweest om de data op de 20GB te benaderen. Lilo even draaien en de boel had gewerkt.
Pagina: 1