Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:46
Heel interessant. Ik wil vandaag werken met muziek uit Apple Music, maar daar krijg ik nu alleen een zwart beeld met #TheShowMustBePaused.

Ik ben vóór protest, maar tegelijkertijd wil ik ook wel muziek kunnen spelen. Zijn er meer mensen die hier 'last' van hebben?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21:49
DiedX schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:38:
Heel interessant. Ik wil vandaag werken met muziek uit Apple Music, maar daar krijg ik nu alleen een zwart beeld met #TheShowMustBePaused.

Ik ben vóór protest, maar tegelijkertijd wil ik ook wel muziek kunnen spelen. Zijn er meer mensen die hier 'last' van hebben?

[Afbeelding]
Voor zover ik weet zou Spotify vandaag maar X minuten zwart gaan, de tijd dat de actie tegen George Floyd ervoor zorgde dat hij geen adem kon halen en uiteindelijk stierf. Lijkt me dat Apple niet heel anders zou doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 21:11

AppleFan2007

Lars De Vos

ik heb hier ook last van, zoeken naar muziek kan maar de voor jou pagina blijft zwart.
Ik heb daar geen probleem mee voor een paar minuten maar mag ook stoppen naar een tijdje.

MacBook Pro 13' 2016 256GB |  iPhone 11 64GB |  iPad 2018 128GB |  Watch serie 4 |  Airpods |  iPhone 6S 128GB | PlayStation 4 | Sonos One

Acties:
  • 0Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:27
Ook op iPhone.

9to5mac maakt er ook melding over: https://9to5mac.com/2020/...mpaign-with-app-takeover/

papa van Emma en Saartje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 21:11

AppleFan2007

Lars De Vos

dat is eigenlijk nog echt ambetant, ik snap dat er aandacht aan besteed moet worden maar ik zou graag de radiostations willen beluisteren die ik wil.

MacBook Pro 13' 2016 256GB |  iPhone 11 64GB |  iPad 2018 128GB |  Watch serie 4 |  Airpods |  iPhone 6S 128GB | PlayStation 4 | Sonos One

Acties:
  • +5Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:19
AppleFan2007 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:56:
[...] ik zou graag de radiostations willen beluisteren die ik wil.
Ik denk dat zwarte mensen graag gelijkwaardig behandeld willen worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Goede actie. d:)b

Hackus Goes 4x15 @60%

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit is niet echt een technisch probleem, en dit onderwerp past beter in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij, dus een move die kant op.

MS > AWM

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18:57
Het is in principe best een beetje vreemd om op deze manier aandacht te euhm eisen blijkbaar.
Ik snap dat 'men' (ook bedrijven) tegenwoordig iets van zich willen laten horen maar stel dat het waterbedrijf zegt vandaag een uurtje geen water i.v.m <insert random sociaal maatschappelijk probleem> :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: juni 2010
  • Nu online
Mja. De vraag is natuurlijk of dit een corporate identity actie is - of toch eerder een oprecht gevoel van maatschappelijke verantwoordelijkheid.

In het laatste geval - eigenlijk een protest, een staking - kan ik alleen maar voor zijn. Sorry. In het land van herkomst zijn maatschappelijk zeer belangrijke dingen aan de gang, die mogelijk bepalend zijn voor de toekomst van de natie. Apple kiest kant - de goede, als je het mij vraagt. Dat sommige mensen daar last van hebben klopt. Maar, vergelijk dat eens met de last van de situatie waar het hier om gaat.

In het eerste geval... Wat zal ik zeggen. Apple kiest dan nog steeds een kant - ook nog steeds de goede kant in mijn beleving.

Maar ja. Corporate identity -O-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:23

Mavamaarten

Omdat het kan!

lateef schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:32:
[...]
Tja... ik leef mee met de betrokkenen en ben het eens met het feit dat er ginder veel moet veranderen.
Maar wij leven op een totaal ander continent en vind niet dat je politiek moet mengen met het aanbieden van een muziekdienst.

http://github.com/mavamaarten | http://maarten.vg | Android developer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
@Mavamaarten - Nu is Apple een Amerikaans bedrijf. Zij zijn - gewild of niet - wel onderdeel van die maatschappij.

Wat stel je voor, precies. Dat ze alleen in de VS de dienstverlening op zwart doen? Is dat niet een tikkeltje hypocriet?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20:10
lateef schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:32:
[...]

Ik denk ook dat zwarte mensen niet graag gebruikt worden door grote corporaties om het nieuws te halen en een paar "good boy" punten te scoren, maar ik kan het mis hebben.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Helixes schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:54:
@Mavamaarten - Nu is Apple een Amerikaans bedrijf. Zij zijn - gewild of niet - wel onderdeel van die maatschappij.

Wat stel je voor, precies. Dat ze alleen in de VS de dienstverlening op zwart doen? Is dat niet een tikkeltje hypocriet?
Waarom zou dat hypocriet zijn? Politiegeweld is een probleem in Amerika, wat in Nederland heel veel minder een issue is. Waarom moeten wij dan het 'slachtoffer' worden van Apple's goedkope marketingstunt? Als mensen niet naar muziek willen luisteren op een bepaald tijdstip dan staat het ze geheel vrij dat zelf te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:19
ErikT738 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:57:
[...]

Ik denk ook dat zwarte mensen niet graag gebruikt worden door grote corporaties om het nieuws te halen en een paar "good boy" punten te scoren, maar ik kan het mis hebben.
Het initiatief komt uit de zwarte gemeenschap in de VS

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
Sissors schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:03:
[...]

Waarom zou dat hypocriet zijn? Politiegeweld is een probleem in Amerika, wat in Nederland heel veel minder een issue is. Waarom moeten wij dan het 'slachtoffer' worden van Apple's goedkope marketingstunt? Als mensen niet naar muziek willen luisteren op een bepaald tijdstip dan staat het ze geheel vrij dat zelf te doen.
Ik vind het perspectief van een Nederlandse luisteraar eerlijk gezegd niet zo relevant.

Wat voor Apple relevant is, is dat ze met een zo krachtig mogelijk statement de protesten naar aanleiding van de dood van George Floyd bijstaan. Of, het idee geven dat ze dat doen - je zult opmerken dat de twee in uitvoering niet van elkaar verschillen. Dat bedrijven met de omvang van Apple zo'n steunbetuiging doen heeft trouwens wel waarde, in een land waar steun uit de richting van laten we zeggen de centrale overheid ver te zoeken is.

Juist om al die redenen is de aanklacht dat het zou gaan om een corporate identity actie veel te snel gemaakt wanneer Apple er alleen voor zou hebben gekozen de dienstverlening in de VS op zwart te doen. Vanuit het perspectief van de massa's in de VS die zich betrokken voelen met de zaak is het ook nogal een verschil. Het verwijt van hypocrisie - wel gewoon geld verdienen over de grens, maar hier heilig boontje spelen - ligt dan ook erg voor de hand. Dus ja.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Helixes schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:21:
[...]

Ik vind het perspectief van een Nederlandse luisteraar eerlijk gezegd niet zo relevant.
Tja daar verschillen we dan van mening in. Ik vind het perspectief van een Nederlandse luisteraar bij de vraag of in Nederland Apple Music daadwerkelijk muziek moet laten horen wel relevant. Ik vind het perspectief van een Amerikaanse demonstrant daar dan weer totaal irrelevant voor.

En ik vraag me ten zeerste af hoeveel in Amerika zich precies druk erover maken of Apple Music in Nederland op zwart gaat of niet. En gaan ze nu altijd op zwart wereldwijd voor internationale problemen? Alleen natuurlijk als ze denken daardoor meer winst te maken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:05

SuBBaSS

-has Ryzen

Helixes schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:52:
Mja. De vraag is natuurlijk of dit een corporate identity actie is - of toch eerder een oprecht gevoel van maatschappelijke verantwoordelijkheid.

In het laatste geval - eigenlijk een protest, een staking - kan ik alleen maar voor zijn. Sorry. In het land van herkomst zijn maatschappelijk zeer belangrijke dingen aan de gang, die mogelijk bepalend zijn voor de toekomst van de natie. Apple kiest kant - de goede, als je het mij vraagt. Dat sommige mensen daar last van hebben klopt. Maar, vergelijk dat eens met de last van de situatie waar het hier om gaat.

In het eerste geval... Wat zal ik zeggen. Apple kiest dan nog steeds een kant - ook nog steeds de goede kant in mijn beleving.

Maar ja. Corporate identity -O-
Deel je mening.
Heb zelf niet zoveel sympathie voor bedrijven die politiek gaan bedrijven.
(Maar ondertussen hypocriet alle mogelijkheden aangrijpen om te verkopen, Nike doet daar bijv. 'goed' aan mee).

En daarnaast: als een merk zich achter een standpunt schaart dat ik niet ondersteun dan gaat het ook rustig in de boycott. Ja, daar beperk ik mezelf mee (zo ga ik nooit paypall gebruiken) maar dat krijg je met principes.

Probleem is wel dat het op deze manier verrekte lastig boodschappen doen wordt, als ik niet alleen op prijs maar ook op politieke invalshoek moet gaan shoppen.

Vind het goed en begrijpelijk dat het er is en het mag er wmb. ook best zijn.
Maar het hoeft me niet in het gezicht te slaan, zeg maar.

(Nou staat dat voor dit specifieke voorval buiten twijfel, maar het gehalte dat 'op zwart' gaat is niet mals hier op mijn kanalen).

Gaslighting is a form of psychological manipulation in which a person or a group covertly sows seeds of doubt in a targeted individual or group, making them question their own memory, perception, or judgement..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
Sissors schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:48:
[...]

Tja daar verschillen we dan van mening in. Ik vind het perspectief van een Nederlandse luisteraar bij de vraag of in Nederland Apple Music daadwerkelijk muziek moet laten horen wel relevant. Ik vind het perspectief van een Amerikaanse demonstrant daar dan weer totaal irrelevant voor.

En ik vraag me ten zeerste af hoeveel in Amerika zich precies druk erover maken of Apple Music in Nederland op zwart gaat of niet. En gaan ze nu altijd op zwart wereldwijd voor internationale problemen? Alleen natuurlijk als ze denken daardoor meer winst te maken.
Goed, de volgende keer zal Apple bij een vergelijkbaar voorval alle Apple Music diensten op zwart doen. Behalve in Nederland, want daar woont Scissors.

Ik chargeer. Wat je noemt is natuurlijk wel een glijdende schaal. Nederland is maar een klein landje in de Europese unie. In niets zondert het zich uit van Apple Music België. Of Denemarken. Of Duitsland. Of Rusland. Of Kazachstan. Of Irak. Of Canada. Het is dus, wederom, een keuze tussen alleen in de VS - of volledig internationaal mijns inziens.

Je mag je grieven trouwens aan Apple richten, als je dit aan het hart gaat. Ik probeer alleen te achterhalen wat hun beweegredenen kunnen zijn - zie mijn eerste post hier. En, die lijken mij volstrekt rationeel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 21:57
Even los van wat je van de actie op zich vind, maar dit toont maar weer eens aan hou afhankelijk we kennelijk willen zijn van een functionerend internet. Ik heb nog gewoon een stapel LP’s, CD’s en ook nog FLAC-bestanden op mijn harde schijf staan. Kan dus altijd mijn muziek spelen.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Zolang Apple zelf nog z'n meuk in China laat produceren waar het qua mensenrechten eigenlijk ook wel een beetje dubieus is zie ik dit vooral als goedkope PR.

Verder vind ik het erg vervelend voor je dat je een beetje beperkt bent in de entertainment die je momenteel kunt consumeren.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21:09
ErikT738 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:57:
[...]

Beetje damned if you do, damned if you don't scenario. Doe je niks dan toon je geen medeleven, doe je mee, ben je een 'good boy'.
evilution schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:36:
Zolang Apple zelf nog z'n meuk in China laat produceren waar het qua mensenrechten eigenlijk ook wel een beetje dubieus is zie ik dit vooral als goedkope PR.
Geldt dat niet voor iedereen? Op een Amerikaanse platform een zwart plaatje plaatsen tegen Amerika. Daarna met een goed gevoel op de bank naar Netflix kijken in je Disney onesie die in elkaar is genaaid door een 10 jarige uit Bangladesh. Ondertussen nog wat op Ali Express bestellen, want dat goedkope telefoonhoesje van 50 cent dat jij bestelt is wél gemaakt in een fabriek met goede arbeidsvoorwaarden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04-06 11:22

3x3

Goedkope PR ten koste van functionaliteit.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
Je kan vast je abonnement per maand opzeggen, ik zou er gebruik van maken...

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:46
Fly-guy schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 23:37:
Je kan vast je abonnement per maand opzeggen, ik zou er gebruik van maken...
Voor één dag zal ik het aankijken, daarna wordt het wat lastiger. Tegelijkertijd klinkt dat ook weer hypocriet 🤨

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

* Jester-NL heeft gewoon een lokale muziekcollectie, en heb dus geen last van allerlei acties van de aanbieders van datastreams.

Ik heb een soort van begrip voor het willen genereren van aandacht, maar ik weet niet of het tijdelijk downbrengen van (een deel) van je dienstverlening echt positieve reacties zal opbrengen. Puntje bij paaltje is het niet veel meer dan "men dronk een glas, deed een plas en alles bleef zoals het was".
Ik verwacht niet dat een zwart scherm en stilte daadwerkelijk klanten zal opleveren, en ik kan me zomaar voorstellen dat er groepen mensen zijn die als gevolg van deze actie (gelijk) zullen willen overstappen naar een andere aanbieder van muziek.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• hyptonize
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16:29

hyptonize

Mr. Awesome

Mavamaarten schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:52:
[...]

Tja... ik leef mee met de betrokkenen en ben het eens met het feit dat er ginder veel moet veranderen.
Maar wij leven op een totaal ander continent en vind niet dat je politiek moet mengen met het aanbieden van een muziekdienst.
Omdat wij op een totaal ander continent leven, betekent niet dat er hier geen racisme is. Want daar gaat het uiteindelijk om, de strijd tegen racisme en de strijd voor gelijkwaardigheid. Ook in Nederland.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True