Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Budget-midrange android met zo min mogelijk China

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:02

vectormatic

In the parking lot

Topicstarter
Ik zoek een?
Nieuwe android telefoon ter vervanging van mijn Nokia 6 2017. De 6 was destijds een aardige aankoop, maar met twee major android upgrades en slechts een snapdragon 430 is het ding nu af en toe irritant langzaam, een volledige factory reset mocht niet baten. De vorige telefoons die ik had hadden wat meer high end SOCs (Tegra 2 en SD 800), en eigenlijk wil ik wel weer een toestel wat niet na een jaar of anderhalf irritant traag wordt.

Wat is je budget?
De max ligt voor mij op 300 euro, ik verwacht niet dat hier ver boven gaan zitten kwa levensduur (zowel aantal jaren dat de hardware OK is, als de software updates) echt wat oplevert, en doe in principe geen zware dingen (games etc..). Als ik er hiet naast zit, let me know

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Internet, whatsapp, internetbankieren en af en toe google maps.

Wat heb je zelf al gevonden?
Vanuit principiele overwegingen wil ik het liefst een telefoon met zo min mogelijk China, dus Xiaomi, Huawei, Oppo etc.. vallen bij voorbaat af, ik heb ook een voorkeur voor android one, vanwege een gegarandeerde support duur van 2-3 jaar (major/security updates). Ik kom zelf uit op eigenlijk alleen Nokia, en dan zie ik de volgende opties:
pricewatch: Nokia 7.2 (6GB ram, 128GB opslag) Zwart
pricewatch: Nokia 6.2 Zwart
pricewatch: Nokia 5.3 Zwart

waarbij ik altijd de voorkeur geef aan het model met het meeste werkgeheugen (dus wel de 7.2 6gb en niet de 7.2 4gb)

Welke vragen heb je hier nog over?
- mis ik een toestel/fabrikant?
- kan ik van een SD 6xx wel verwachten dat hij 3 jaar haalt zonder irritant sloom te worden?
- En dan, wat kies ik? de 7.2 is volgens mij gewoon een 6.2 body met betere camera, SOC en meer geheugen, de 6.2 SOC is echter ook niet dramatisch langzamer, maar raar genoeg heeft de 5.3 een nieuwere SOC, die iig de 6.2 verslaat en kwa GPU ook de 7.2

My momma says its just a phase when i fill my days with mayonaise, but no!

Beste antwoord (via vectormatic op 02-06-2020 13:10)

• sjaakwortel
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:24
Ik heb alleen de a71 in mijn handen gehad, die voelde heel degelijk aan maar is ook gelijk een stuk duurder. Zit nu even te kijken, en de reviews van de a51 zijn ook niet geweldig, veel negatieve punten over performance en bouwkwaliteit. Lijkt me toch geen goede keuze uiteindelijk, is wachten op de nokia 7.3 (einde van de zomer) geen optie ?

[Voor 21% gewijzigd door sjaakwortel op 02-06-2020 11:40]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Het grootste nadeel van de 5.3 is dat de resolutie echt wel laag is (1600x720). Samen met een groot scherm krijg je een lage pixeldichtheid maar het grootste nadeel is dat sommige apps dan ook foto's of video's standaard in een lagere resolutie dan full HD gaan weergeven en soms is daar ook nog eens extra compressie op toegepast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

In the parking lot

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:19:
Het grootste nadeel van de 5.3 is dat de resolutie echt wel laag is (1600x720). Samen met een groot scherm krijg je een lage pixeldichtheid maar het grootste nadeel is dat sommige apps dan ook foto's of video's standaard in een lagere resolutie dan full HD gaan weergeven en soms is daar ook nog eens extra compressie op toegepast.
Thanks, mijn voor-vorige toestel (een LG optimus 4x HD) was volgens mij ook 720p, en ik kan me niet herinneren dat ik me daar toen aan stoorde, maar dat is wel 6 jaar geleden en op een 4.7" scherm ipv een 6.55, dus misschien dat ik daar te makkelijk overheen stap, zeker aangezien veel apps etc.. tegenwoordig toch van 1080p of hoger zullen uitgaan.

Normaal zou ik de 5.3 ook niet direct overwegen, maar het feit dat de SOC daarin gewoon veel nieuwer, en op GPU gebied zoveel sneller is dan de 6.2 en 7.2 doet me dan weer twijfelen. (mocht ik ooit toch een spelletje willen spelen..)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaakwortel
En de samsung A51? is koreaans en heeft prima specs.
pricewatch: Samsung Galaxy A51 Zwart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

In the parking lot

Topicstarter
Kwa specs doet ie niet verkeerd aan, maar ik ben wat onzeker over het updatebeleid van Samsung, zeker bij de budget-range verwacht ik niet dat ie net zo lang updates krijgt als een android-one toestel

(daarnaast ben ik historisch niet zo fan van samsung, zowel mijn ex als huidige partner hebben/hadden altijd samsungs, en ik vind ze altijd nogal plastic-y aandoen, terwijl mijn €150 kostende nokia gewoon een metalen unibody heeft)

EDIT: https://www.androidplanet...axy-a51-updates-kwartaal/

Schijnbaar krijgen galaxy A toestellen ook twee majors, alleen zou de A51 maar 4 security patches per jaar krijgen, tegen 12 die ik bij nokia gewend ben, geen deal breaker, dus misschien moet ik de A51 eens wat serieuzer bekijken

[Voor 17% gewijzigd door vectormatic op 02-06-2020 11:37]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• sjaakwortel
Ik heb alleen de a71 in mijn handen gehad, die voelde heel degelijk aan maar is ook gelijk een stuk duurder. Zit nu even te kijken, en de reviews van de a51 zijn ook niet geweldig, veel negatieve punten over performance en bouwkwaliteit. Lijkt me toch geen goede keuze uiteindelijk, is wachten op de nokia 7.3 (einde van de zomer) geen optie ?

[Voor 21% gewijzigd door sjaakwortel op 02-06-2020 11:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Nu online
vectormatic schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:17:
Ik zoek een?
Nieuwe android telefoon ter vervanging van mijn Nokia 6 2017. De 6 was destijds een aardige aankoop, maar met twee major android upgrades en slechts een snapdragon 430 is het ding nu af en toe irritant langzaam, een volledige factory reset mocht niet baten. De vorige telefoons die ik had hadden wat meer high end SOCs (Tegra 2 en SD 800), en eigenlijk wil ik wel weer een toestel wat niet na een jaar of anderhalf irritant traag wordt.

Wat is je budget?
De max ligt voor mij op 300 euro, ik verwacht niet dat hier ver boven gaan zitten kwa levensduur (zowel aantal jaren dat de hardware OK is, als de software updates) echt wat oplevert, en doe in principe geen zware dingen (games etc..). Als ik er hiet naast zit, let me know

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Internet, whatsapp, internetbankieren en af en toe google maps.

Wat heb je zelf al gevonden?
Vanuit principiele overwegingen wil ik het liefst een telefoon met zo min mogelijk China, dus Xiaomi, Huawei, Oppo etc.. vallen bij voorbaat af, ik heb ook een voorkeur voor android one, vanwege een gegarandeerde support duur van 2-3 jaar (major/security updates). Ik kom zelf uit op eigenlijk alleen Nokia, en dan zie ik de volgende opties:
pricewatch: Nokia 7.2 (6GB ram, 128GB opslag) Zwart
pricewatch: Nokia 6.2 Zwart
pricewatch: Nokia 5.3 Zwart

waarbij ik altijd de voorkeur geef aan het model met het meeste werkgeheugen (dus wel de 7.2 6gb en niet de 7.2 4gb)

Welke vragen heb je hier nog over?
- mis ik een toestel/fabrikant?
- kan ik van een SD 6xx wel verwachten dat hij 3 jaar haalt zonder irritant sloom te worden?
- En dan, wat kies ik? de 7.2 is volgens mij gewoon een 6.2 body met betere camera, SOC en meer geheugen, de 6.2 SOC is echter ook niet dramatisch langzamer, maar raar genoeg heeft de 5.3 een nieuwere SOC, die iig de 6.2 verslaat en kwa GPU ook de 7.2
Het is in ieder geval een misvatting dat je met een Nokia zo weinig mogelijk China binnen haalt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaakwortel
ChinaGeek schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:42:
[...]

Het is in ieder geval een misvatting dat je met een Nokia zo weinig mogelijk China binnen haalt.
Leuke stelling, maar waar is je onderbouwing? Die nokia's worden ontworpen in finland(door een fins bedrijf) en draaien het android one programma aka stock android, dat lijkt me toch een redelijk basis van weinig china.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

In the parking lot

Topicstarter
sjaakwortel schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:39:
Ja, de A71 ziet er kwa specs wel goed uit, de SD730 lijkt me een toffe SOC (blijft toch een tweaker, hogere nummertjes is beter :P), maar kwa budget vind ik dat wat overdreven worden, ik ben toch ook niet iemand die op zn telefoon leeft zeg maar.

Wat wachten betreft, in principe wel, het huidige toestel voldoet wel, maar af en toe een seconde of 5 moeten wachten tot de boel reageert verveelt snel. Voor zover ik weet is er nog geen duidelijk launchdate voor een 7.3 of 6.3, en volgens mij lopen door het corona ge-etter ook een aantal toestellen vertraging op.

@ChinaGeek Fins bedrijf, voornamelijk in taiwanese handen, met een SOC van een amerikaanse bedrijf. productie zal ongetwijfeld in china plaatsvinden, maar welk toestel wordt daar niet gemaakt? Als je een suggestie hebt wat het beter doet op de "zo weinig mogelijk van mijn euros richting china" index hou ik me aanbevolgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Nu online
sjaakwortel schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:47:
[...]

Leuke stelling, maar waar is je onderbouwing? Die nokia's worden ontworpen in finland(door een fins bedrijf) en draaien het android one programma aka stock android, dat lijkt me toch een redelijk basis van weinig china.
Het is gewoon een onderdeel van Foxconn, dat dan wel fysiek in Taiwan zit, maar natuurlijk als Chinees gezien kan worden.
Dat bleek ook wel toen de Nokia 7 Plus data bleek te lekken richting China.
vectormatic schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:47:
[...]

Ja, de A71 ziet er kwa specs wel goed uit, de SD730 lijkt me een toffe SOC (blijft toch een tweaker, hogere nummertjes is beter :P), maar kwa budget vind ik dat wat overdreven worden, ik ben toch ook niet iemand die op zn telefoon leeft zeg maar.

Wat wachten betreft, in principe wel, het huidige toestel voldoet wel, maar af en toe een seconde of 5 moeten wachten tot de boel reageert verveelt snel. Voor zover ik weet is er nog geen duidelijk launchdate voor een 7.3 of 6.3, en volgens mij lopen door het corona ge-etter ook een aantal toestellen vertraging op.

@ChinaGeek Fins bedrijf, voornamelijk in taiwanese handen, met een SOC van een amerikaanse bedrijf. productie zal ongetwijfeld in china plaatsvinden, maar welk toestel wordt daar niet gemaakt? Als je een suggestie hebt wat het beter doet op de "zo weinig mogelijk van mijn euros richting china" index hou ik me aanbevolgen.
Dan kom je op iets als Fairphone uit.

[Voor 49% gewijzigd door ChinaGeek op 02-06-2020 11:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

In the parking lot

Topicstarter
https://www.androidplanet...nokia-6-3-snapdragon-730/
https://www.androidplanet...a-7-3-augustus-september/

De 6.3 en 7.3 komen waarschijnlijk in augustus/september, rekening houdend met beschikbaarheid is dat wel een maandje of vier wachten, de 6.3 krijgt wel een SD730 schijnbaar.

@ChinaGeek Dank voor de tip, maar dan betaal je €450 voor een telefoon die al outclassed wordt door concurrenten van ~€250, en als ik de supplier-map op de website bekijken zitten 67 van de 72 betrokken fabrikanten gewoon rond shanghai, fairphone richt zich volgens mij meer op eerlijke mijnbouw/grondstoffen.

Ik kan ook niks vinden over update beleid, alleen dat het huidige toestel android 9 ondersteunt en de bootloader unlocked is.

Goed initiatief, en repairability is tof, maar in mijn ogen net zo chinees als de rest.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Nu online
Elke telefoonbouwer zit in China, dus als dat je criterium is, wordt het een lastige zoektocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• r_bleumer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:18
Niet helemaal waar. Bijvoorbeeld een Gigaset, die produceren gewoon in Bocholt in het Ruhrgebied. Weliswaar kleinere aantallen, maar toch.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19:14
Heeft Motorola niet een lijn Android one telefoons tegenwoordig?

Woont in Helsinki

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaakwortel
Intelligo schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:08:
Heeft Motorola niet een lijn Android one telefoons tegenwoordig?
Motorola is weer van Lenovo, dus ook niet betrouwbaar. Het is een heel lastige situatie, ze worden inderdaad bijna allemaal in China gemaakt daar kan je praktisch niet omheen.
De vraag is eigenlijk hoe betrouwbaar Android One is, zoals ik het begrijp is het de bedoeling dat de fabrikant daar zelf geen extra software op mag zetten dus zou je verwachten dat dat relatief betrouwbaar is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Langs de andere kant stel ik toch wat meer vertrouwen in Android One toestellen omdat deze doorgaans met relatief weinig extra's geleverd worden. De Motorola One Vision bijvoorbeeld heeft enkel wat extra voor gestures en dingen zoals schudden om de camera te activeren.

Vergeleken met MIUI van Xiaomi is dat toch wel een groot verschil. Die schil zit bomvol met Xiaomi apps en als je Blokada gebruikt dan zie je héél veel contact met Xiaomi servers, zelfs als je geen Xiaomi account hebt aangemaakt en de apps eigenlijk niet gebruikt. Er zit ook reclame ("recommendations") in die je wel kan uitschakelen maar dat moet je dan weer op verschillende plaatsen doen. Tenslotte zitten er vreemde dingen in zoals het feit dat je de bluetoothzichtbaarheid niet kan uitschakelen en dat Smart Unlock enkel met Xiaomi apparaten werkt. Voor mij in ieder geval geen MIUI meer voor een volgende telefoon.

En dan snap ik de TS wel. Momenteel bieden Xiaomi en consoorten het meeste specs voor het geld. Zelfs als je het budget oprekt kom je vaak op de nieuwe Chinese merken uit met een zware eigen schil rond Android. Alternatieven zijn er wel maar hebben vaak grote nadelen op vlak van specificaties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Nu online
ChinaGeek schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:49:
[...]

Het is gewoon een onderdeel van Foxconn, dat dan wel fysiek in Taiwan zit, maar natuurlijk als Chinees gezien kan worden.
Dat bleek ook wel toen de Nokia 7 Plus data bleek te lekken richting China.

[...]

Dan kom je op iets als Fairphone uit.
Foxconn produceert de toestellen in opdracht van Nokia... maar het is er zeker geen onderdeel van. Als je dat zo wil bekijken dan is vrijwel iedere fabrikant "onderdeel" van Foxconn.

En met lek viel het ook wel mee... voor de chinese markt moeten telefoons verplicht activeringsgegevens doorgeven per device, deze software had niet in de telefoons moeten zitten voor overige markten maar is daar door wat onkunde in blijven zitten. Maar meer dan activeringsgegevens zijn het ook niet geweest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
bij de mediamarkt van onze rechterburen (duitsland) is de Pixel 3a momenteel 299 euro.
mocht je in de buurt wonen of in de buurt komen dan is dat een prima toestel voor de prijs.
(de pixel 4a komt eraan, maar die gaat zeker boven je budget zijn)
Er zit nog 1 gegarandeerde major update op, en nog 2 jaar security updates (standaard 3 jaar na release, maar het model is nu al een jaartje oud).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

In the parking lot

Topicstarter
@ChinaGeek Weet ik, en ik leg me er ook wel bij neer dat het ding ergens in china in elkaar is geprutst, ik heb alleen liever dat er zoveel mogelijk europees in de supply chain zit, gewoon omdat ik mijn euros liever in europa zie belanden dan in china. (en liever zo min mogelijk risico op chinese spyware)

@Intelligo Klopt, maar is idd onderdeel van lenovo

@dyrc De pixel 3a heb ik ook bekeken, maar met het oog op software support heb ik liever geen toestel wat al weer vervangen wordt.

Ik denk dat de conclusie voor nu is om te wachten op de 6.3, de gelekte specs zijn best OK (SD730, 4GB, 64GB), en zou in augustus uit moeten komen, dat moet nog wel te behappen zijn om te wachten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
vectormatic schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:10:
@dyrc De pixel 3a heb ik ook bekeken, maar met het oog op software support heb ik liever geen toestel wat al weer vervangen wordt.
je doet de telefoon (en google) te kort door te stellen dat het "al" vervangen een issue is.

de Pixel 3a is een 'google phone'. je zal altijd de eerste zijn met een update. meer "stock android" dan deze phones ga je niet vinden. de security updates zijn ook gegarandeerd

voor mij is de grootste selling point op de 3a de camera; deze is gelijk aan z'n grote broer de pixel 3, en dat was een toestel dat richting de 1000 euro ging. Mocht je elke dag een leuke foto schieten van je kinderen of whatever, dan zit je over een paar jaar (waarschijnlijk) niet te balen dat ze met een aardappel gemaakt zijn.
het lijkt erop dat deze camera ook 1 op 1 over komt naar de pixel 4a (zo goed is ie).

*hopelijk heb ik je hiermee een alternatief voor het wachten op de nokia geboden. succes met kiezen :)

[Voor 9% gewijzigd door dyrc op 02-06-2020 13:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Nu online
MicGlou schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:06:
[...]

Foxconn produceert de toestellen in opdracht van Nokia... maar het is er zeker geen onderdeel van. Als je dat zo wil bekijken dan is vrijwel iedere fabrikant "onderdeel" van Foxconn.

En met lek viel het ook wel mee... voor de chinese markt moeten telefoons verplicht activeringsgegevens doorgeven per device, deze software had niet in de telefoons moeten zitten voor overige markten maar is daar door wat onkunde in blijven zitten. Maar meer dan activeringsgegevens zijn het ook niet geweest.
De eigenaar van HMD Global is ook eigenaar van Foxconn.
Dus ze produceren niet alleen maar in opdracht van Foxconn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Nu online
ChinaGeek schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:59:
[...]

De eigenaar van HMD Global is ook eigenaar van Foxconn.
Dus ze produceren niet alleen maar in opdracht van Foxconn.
De oprichter van HMD Global is adviseur van de voorzitter van het bestuur van Foxxcon... maar daarvoor gaat eigenlijk precies hetzelfde op; alle grote fabrikanten hebben vingers in de pap van Foxconn, dat maakt ze nog geen onderdeel van het bedrijf. Sowieso in dat wereldje zie je dat heel veel, op dat niveau is er aardig wat 'ons kent ons'. Kortom... het is niet waar en het voegt niet veel toe aan de vraag van de TS.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Nu online
MicGlou schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:21:
[...]

De oprichter van HMD Global is adviseur van de voorzitter van het bestuur van Foxxcon... maar daarvoor gaat eigenlijk precies hetzelfde op; alle grote fabrikanten hebben vingers in de pap van Foxconn, dat maakt ze nog geen onderdeel van het bedrijf. Sowieso in dat wereldje zie je dat heel veel, op dat niveau is er aardig wat 'ons kent ons'. Kortom... het is niet waar en het voegt niet veel toe aan de vraag van de TS.
Ik heb het over Terry Gou, de belangrijkste eigenaar van HMD Global en tevens eigenaar van Foxconn.
Geen idee waarom dat niet waar zou en geen idee wat het hier niet toevoegt, aangezien hij duidelijk over niet-Chineze merken praat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Nu online
ChinaGeek schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:24:
[...]

Ik heb het over Terry Gou, de belangrijkste eigenaar van HMD Global en tevens eigenaar van Foxconn.
Geen idee waarom dat niet waar zou en geen idee wat het hier niet toevoegt, aangezien hij duidelijk over niet-Chineze merken praat.
Okay... ik dacht dat je het over Jean-Francois Baril had.

Dan nog ontgaat mij wat hij als huidige voorzitter van Foxconn en deels eigenaar van HDM (zonder verder een positie te bekleden binnen HMD) te maken heeft met hetgeen je beweerde dat je met het aankopen van een Nokia 'China in huis haalt'.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04-06 11:22

3x3

MicGlou schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:41:
[...]

Dan nog ontgaat mij wat hij als huidige voorzitter van Foxconn en deels eigenaar van HDM (zonder verder een positie te bekleden binnen HMD) te maken heeft met hetgeen je beweerde dat je met het aankopen van een Nokia 'China in huis haalt'.
Je weet het nooit met Chinese fabrikanten.

Mijn telefoon zou ook alleen zijn met hoogwaardig beveiligde Canadese software, tot de Chinese fabrikant ineens een spyware tool pushte.

nieuws: Dubieuze app van TCL verschijnt ook in Nederland in software BlackBerry

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

In the parking lot

Topicstarter
@3x3 Ik leg me er ook maar bij neer dat zekerheid in die zin niet bestaat, als een geheime dienst oid me wil bespioneren lukt dat ze, zonder meer. Maar er is niks mis met het proberen van je raam in ieder geval dicht te doen, ook als het niet op slot kan.

Wat betreft "minder china" gaat het me eigenlijk vooral om de keuze waar mijn centen de economie steunen, en als ik met de aankoop van een nokia een uurtje lang (nouja, paar minuten) een finse engineer aan het werk hou ben ik daar blij mee, de manweek aan chinese fabrieksarbeider is niet aan te ontkomen, maar het is in ieder geval dan niet anderhalve week.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 19:26
De Sony Xperia 10 Black. Komt uit Japan. Nog net geen 300 euro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Nu online
3x3 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:45:
[...]

Je weet het nooit met Chinese fabrikanten.

Mijn telefoon zou ook alleen zijn met hoogwaardig beveiligde Canadese software, tot de Chinese fabrikant ineens een spyware tool pushte.

nieuws: Dubieuze app van TCL verschijnt ook in Nederland in software BlackBerry
Foxconn maakt telefoons voor vrijwel iedere grote smartphone fabrikant op de aardbol; Apple, Samsung, Motorola, Sony etc etc. Ze hebben daarbij ook hun handen op de software etc, buiten dat ze ook bij al die bedrijven chinezen in dienst hebben die aan software ontwikkeling doen... dat maakt dan eigenlijk iedere groot telefoonmerk verdacht?

Ik vind het serieus niet meer dan een beetje 'conspiracy' praat... zoals ik al heb genoemd is er bij Nokia 1x een stukje activatiesoftware aangetroffen wat niet in de toestellen buiten de Chinese markt had mogen zitten, een stukje software wat na onderzoek ook verder weinig kwaad kon dan een signaaltje afgeven dat er een toestel werd geactiveerd.

Maar goed... topic loopt een beetje uit de hand zo. TS heeft al een antwoord als beste gemarkeerd dus we voegen ook echt niets meer toen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

In the parking lot

Topicstarter
MicGlou schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:51:
[...]

Maar goed... topic loopt een beetje uit de hand zo. TS heeft al een antwoord als beste gemarkeerd dus we voegen ook echt niets meer toen.
ik heb er zelf weinig problemen mee als we hier een beetje off topic verder gaan op het chinese aspect van de moderne electronica markt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Nu online
vectormatic schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:59:
[...]

ik heb er zelf weinig problemen mee als we hier een beetje off topic verder gaan op het chinese aspect van de moderne electronica markt.
Misschien een eigen topic waard... alhoewel dit vast al zal bestaan. Maar goed, het overgrote gedeelte van alle wereldwijd gebruikte elektronica komt uit China, zeker als het computer en telefoon dingen betreft... wordt een heel lange discussie ben ik bang.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Nu online
MicGlou schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:41:
[...]

Nokia is in Chinese handen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19:14
ChinaGeek schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:32:
[...]

Nokia is in Chinese handen.
Het hoofdkantoor zit iig nog in Finland van HMD Global. Als TS zich daar beter bij voelt, vooral doen toch. Met Finse engineer/werknemers hou je iig nog iets van het geld in de EU :)

Woont in Helsinki

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:34
dyrc schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:17:
[...]

je doet de telefoon (en google) te kort door te stellen dat het "al" vervangen een issue is.

de Pixel 3a is een 'google phone'. je zal altijd de eerste zijn met een update. meer "stock android" dan deze phones ga je niet vinden. de security updates zijn ook gegarandeerd

voor mij is de grootste selling point op de 3a de camera; deze is gelijk aan z'n grote broer de pixel 3, en dat was een toestel dat richting de 1000 euro ging. Mocht je elke dag een leuke foto schieten van je kinderen of whatever, dan zit je over een paar jaar (waarschijnlijk) niet te balen dat ze met een aardappel gemaakt zijn.
het lijkt erop dat deze camera ook 1 op 1 over komt naar de pixel 4a (zo goed is ie).

*hopelijk heb ik je hiermee een alternatief voor het wachten op de nokia geboden. succes met kiezen :)
Mooie link. Je krijgt zelfs 3 jaar android updates!

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True