Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Indie-games (Steam) op TV met zo weinig mogelijk 'hassle'

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bdherder
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 15-08 15:56
Ik heb nu een PS4 staan en merk daar dat ik naast de grotere games (Witcher 3, Metal Gear Solid 5) ook graag af en toe een kleinere, wat kortere game speel tussendoor (bijv. nu net Limbo en Inside gespeeld, geweldig!).

Ik zie op Steam dat er heel veel van die kleine (Indie) games te vinden zijn, veel meer en veel goedkoper dan op de PS4 vaak.

Nu zou het natuurlijk ideaal zijn als ik een kastje kan vinden waar ik Steam op kan installeren, dat ik op mijn TV aan kan sluiten met HDMI én dat ik kan koppelen aan mijn PS4 (Dual Shock V2) controller, zonder verder heel veel geld en moeite kwijt te zijn.

De meest voor de hand liggende optie lijkt een HTPC te zijn. Die hoeft voor simpele games dan ook niet eens heel krachtig te zijn, lijkt me. Maar hoe ik een HTPC zo instel dat hij na het opstarten meteen in Steam zit én mijn PS4 controller als bediening accepteert, daarvoor vind ik geen echt duidelijke handleidingen.

Mochten er Tweakers zijn die 1) willen aangeven of een HTPC inderdaad een logische optie is en 2) tips hebben over het instellen daarvan voor gebruik als 'Steam-console', dan hoor ik het graag!

Beste antwoord (via bdherder op 03-06-2020 19:24)

• Wimmel
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:55

Wimmel

Hello

In dat geval kun je inderdaad ook kiezen voor een HTPC. Ik heb zelf een NUC wat mij zeer goed bevalt. Je kunt steam vertellen dat hij altijd direct in big picture mode moet starten en wanneer je geen angst hebt voor de registry-editor kun je Steam zelfs opgeven als alternate shell waardoor alleen Steam wordt gestart in plaats van explorer (je hebt dan niet eens een startmenu).

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\shell

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

Wanneer je al een pc hebt waarop je steam games kan spelen is een steamlink wellicht een optie. Deze kan je zo aan de tv en je dualshock controller koppelen. 2e hands vind je ze al voor rond de 30 euro.

Discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bdherder
Ja, klopt - dat had ik in mijn vraag nog moeten vermelden: ik heb geen game-PC. Alleen een laptop, maar die zou ik dan speciaal moeten aanzetten elke keer.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

In dat geval kun je inderdaad ook kiezen voor een HTPC. Ik heb zelf een NUC wat mij zeer goed bevalt. Je kunt steam vertellen dat hij altijd direct in big picture mode moet starten en wanneer je geen angst hebt voor de registry-editor kun je Steam zelfs opgeven als alternate shell waardoor alleen Steam wordt gestart in plaats van explorer (je hebt dan niet eens een startmenu).

Discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 00:23
Wimmel schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:09:
Wanneer je al een pc hebt waarop je steam games kan spelen is een steamlink wellicht een optie. Deze kan je zo aan de tv en je dualshock controller koppelen. 2e hands vind je ze al voor rond de 30 euro.
Veel te duur... Als je even wacht zijn ze nieuw 10 euro in de sales.

Overigens was er volgens mij ook een applicatie die z'n steamlink overbodig maakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bdherder
Wimmel schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:21:

Heel nuttig! Ik vond deze uitwerking (voor mij als complete beginner heel overzichtelijk weergegeven) - https://steamcommunity.co...ions/1/864958451556578063
Ziet er best goed te doen uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:00
Of SteamOS erop zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:12

IceStorm

This place is GoT-like!!!

hoi1234 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:18:
[...]Overigens was er volgens mij ook een applicatie die z'n steamlink overbodig maakt.
Die applicatie heet gewoon Steam ;) Maar heeft TS weinig aan want hij heeft (nog) geen pc.

Voor de daadwerkelijke vraag, je kunt Steam gewoon in Big Picture mode starten met de parameter (jawel) -bigpicture.
Of idd lomp door de hele shell aan te passen.
Ik heb geen PS4 controller maar ik neem aan dat dat ook meteen werkt (Steam controller, Xbox controller, no-name action controller werkt allemaal meteen).

Nog een andere optie is SteamOS, heb ik zelf geen ervaring mee.
Wat ↑ zegt...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

IceStorm schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:29:
... of idd lomp door de hele shell aan te passen.
Lomp of verfijnd :P In combinatie met autologon is het een rudimentaire kioskoplossing die afhankelijk van de doelgroep heel fijn kan werken.

Discogs

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True