Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

D-Link COVR C1202 en ziggo box

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18-06 22:18
Hi!

Ik heb sinds kort de D-link covr c1202 mesh wifi-set in huis in combinatie met een Ziggo Connect Box. Wat me opvalt is dat de snelheid van het netwerk dikke prima is, alleen af en toe valt het internet via de D-link gewoon weg, een seconde of 30. Dit is natuurlijk behoorlijk vervelend.

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen. De set-up is als volgt:

Ziggo connect box is aangesloten op de muur, en de COVR main unit is in port #1 aangesloten op de ziggo connect box. Één verdieping erboven staat mijn tweede mesh unit.

Ziggo connect box staat niet in bridge mode, is dit een vereiste? Zo ja dan moet ik even contact met ziggo opnemen. D-Link router lijkt geen optie te hebben om het wifi-kanaal te hebben.

Ik weet niet zo goed hoe ik de droppende internetverbinding kan oplossen..

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19:58
Hetisookwat schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:51:
Hi!

Ik heb sinds kort de D-link covr c1202 mesh wifi-set in huis in combinatie met een Ziggo Connect Box. Wat me opvalt is dat de snelheid van het netwerk dikke prima is, alleen af en toe valt het internet via de D-link gewoon weg, een seconde of 30. Dit is natuurlijk behoorlijk vervelend.

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen. De set-up is als volgt:

Ziggo connect box is aangesloten op de muur, en de COVR main unit is in port #1 aangesloten op de ziggo connect box. Één verdieping erboven staat mijn tweede mesh unit.

Ziggo connect box staat niet in bridge mode, is dit een vereiste? Zo ja dan moet ik even contact met ziggo opnemen. D-Link router lijkt geen optie te hebben om het wifi-kanaal te hebben.

Ik weet niet zo goed hoe ik de droppende internetverbinding kan oplossen..
Heb je de WiFi van de Connect box uit staan?
Heb je nog een PC o.i.d. met een kabel aangesloten?
Valt de internetverbinding via de WiFi / bekabeling van de Connect box ook uit?

Dit om even uit te sluiten of het probleem daadwerkelijk in je mesh netwerk zit of misschien toch in je connect box.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18-06 22:18
Rensjuh schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:53:
[...]

Heb je de WiFi van de Connect box uit staan?
Heb je nog een PC o.i.d. met een kabel aangesloten?
Valt de internetverbinding via de WiFi / bekabeling van de Connect box ook uit?

Dit om even uit te sluiten of het probleem daadwerkelijk in je mesh netwerk zit of misschien toch in je connect box.
Heb de Ziggo-wifi uitgezet, lijkt het probleem verholpen te hebben op mijn laptop. Ik houd het even in de gaten :). Thanks.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True