Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Game pc - 1200eu - Welk b450 moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Superwillaah
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 01-11 17:52
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag op 1440p 60+fps kunnen gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij de 1200,- eu.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Al het randapparatuur heb ik al, ik moet alleen nog de desktop samenstellen en zelf bouwen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles voor een complete desktop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ga voor AMD ryzen 5 3600 en de Red Devil 5700 XT.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefste een beetje een stil systeem en wat niet te warm wordt. RGB maakt mij niet uit.

Ga je overklokken?
Wellicht dat het ooit gaat gebeuren maar in het begin niet.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb een computer samengesteld. Alleen voordat ik dit wil bestellen heb ik toch nog wel een paar vraagjes.
1. Is het interne geheugen goed voor de ryzen 5 3600, of zijn er wellicht betere?
2. Is de ssd goed voor prijs/kwaliteit?
3. De voeding zag ik bij andere forum posts ook wel vaak een be quiet, is die dan ook stiller/beter?
4. Mijn hoofdvraag was toch wel, wat voor moederbord moet ik nou kiezen. Ik zag veel verschillende moederborden bij andere posts en ik heb geen idee welke is nu het beste voor mijn build.

Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen met mijn vragen, zelf heb ik er namelijk nauwelijks verstand van :)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 159,-€ 159,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 122,02€ 122,02
1VideokaartenPowercolor Red Devil RX 5700 XT€ 477,90€ 477,90
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 89,90€ 89,90
1ProcessorkoelingArctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Rood)€ 38,54€ 38,54
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 78,29€ 78,29
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 108,90€ 108,90
1Solid state drivesWD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC) 1TB€ 115,80€ 115,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.190,35

Beste antwoord (via Superwillaah op 02-06-2020 12:22)

• Thombje
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 14:02
Ik heb een computer samengesteld. Alleen voordat ik dit wil bestellen heb ik toch nog wel een paar vraagjes.
1. Is het interne geheugen goed voor de ryzen 5 3600, of zijn er wellicht betere?
3. De voeding zag ik bij andere forum posts ook wel vaak een be quiet, is die dan ook stiller/beter?
4. Mijn hoofdvraag was toch wel, wat voor moederbord moet ik nou kiezen. Ik zag veel verschillende moederborden bij andere posts en ik heb geen idee welke is nu het beste voor mijn build.
1. Crucial werkt zeer goed icm met ryzen.
2. SSD ziet er goed uit, zelf heb ik de a2000 en bevalt erg goed.
3. Die gelinkte corsair is ook prima, alleen jammer dat voeding prijzen zo hoog liggen.
4. B450 Tomahawk max is zo ongeveer het beste en populairste B450 moederbord en een goede keuze. Hij zal zelfs nog zen3 (ryzen 4000) ondersteunen. Wil je na zen3 ook nog kunnen upgraden zou je nog een maandje kunnen wachten voor B550.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Thombje
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 14:02
1. Crucial werkt zeer goed icm met ryzen.
2. SSD ziet er goed uit, zelf heb ik de a2000 en bevalt erg goed.
3. Die gelinkte corsair is ook prima, alleen jammer dat voeding prijzen zo hoog liggen.
4. B450 Tomahawk max is zo ongeveer het beste en populairste B450 moederbord en een goede keuze. Hij zal zelfs nog zen3 (ryzen 4000) ondersteunen. Wil je na zen3 ook nog kunnen upgraden zou je nog een maandje kunnen wachten voor B550.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16:41
Je zou in plaats van de Tomahawk Max ook de B450M Mortar Max kunnen overwegen. Ten opzichte van de Tomahawk Max heeft die een tweede m.2-slot, meer usb-aansluitingen en een s/pdif-uitgang voor audio. En het bord is ook nog goedkoper. Wel is het een micro-atx, je zou dus een kleinere behuizing kunnen overwegen of in de Meshify C iets meer lege ruimte houden.

[Voor 8% gewijzigd door Trygve op 02-06-2020 09:43]

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True