3.5mm jack naar Bluetooth

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-07 11:05
Mijn (werk)laptop heeft geen bluetooth. Security beslissing, geen discussie punt.
Ik zou wel graag gebruik maken van een bluetooth headset voor videovergaderen, etc.
Er zijn genoeg Bluetooth adapters met een 3.5mm jack ingang. Die lijken voornamelijk gericht op output van audio.
Mijn vraag is: zijn die adapters geschikt voor een headset? Dus zowel mic als headphone. Of zijn er bluetooth adapters voor die toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:12
Ik ken er wel voor USB ingang (gebruikte ik ooit op mijn oude pc, maar ik gebruik amper koptelefoon).

Oh en deze gebruik ik voor muziek af te spelen van tablet op (domme) stereo.
pricewatch: Logitech Bluetooth Audio Adapter

[ Voor 51% gewijzigd door 99ruud99 op 02-06-2020 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Dit kan inderdaad prima met USB maar ik gok dat je de installatierechten op je laptop niet hebt.

Er zijn er ook die de 3.5mm jack als ingang gebruiken, en USB enkel voor stroomvoorziening. Ik heb er nog een liggen die ik eens voor een paar eurie uit china hebt besteld. Werkt best prima maar koppelen met de hoofdtelefoon kan lastig zijn omdat je geen scherm/interface op zo'n ding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 08:28:
Er zijn er ook die de 3.5mm jack als ingang gebruiken, en USB enkel voor stroomvoorziening. Ik heb er nog een liggen die ik eens voor een paar eurie uit china hebt besteld.
Heb je nog een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

En zo zijn er nog wel 1000000 verschillende.. Ik heb me er verder niet in verdiept dus ik zou wel wat reviews etc lezen bij de producten om te zien welke goed/praktisch werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik weer niet wat voor een laptop je hebt maar waarschijnlijk is 't goedkoper om de interne WiFi adapter te vervangen door een Intel WiFi kaartje waar wél een BT module in geïntegreerd is?

Je zal dan wel een soort van gedelegeerde admin rechten moeten hebben anders gaat 't automatisch installeren van drivers wel eens een dingetje kunnen worden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
Will_M schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:06:
Ik weer niet wat voor een laptop je hebt maar waarschijnlijk is 't goedkoper om de interne WiFi adapter te vervangen door een Intel WiFi kaartje waar wél een BT module in geïntegreerd is?

Je zal dan wel een soort van gedelegeerde admin rechten moeten hebben anders gaat 't automatisch installeren van drivers wel eens een dingetje kunnen worden.
Het is mijn werklaptop, hè? Zie OP.
BT staat uit om security reden.
Dus vervangen van h/w en admin rechten zijn helemaal uit den bozen.... ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:48

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou dan eerder bij mijn werk aansturen op een fatsoenlijke andere oplossing voor het videoconferencen. Als BT niet mag, zorg dan voor een headset waar ik wel mee kan werken.

Nu zoek je een workaround voor een oplossing die zij om welke reden dan ook niet willen. Wat nou als het daarmee misgaat? Redelijk vergezocht, maar ik zou eerder geneigd zijn om het gewoon via je werk te spelen. Nog los van het feit dat je inderdaad waarschijnlijk toch geen drivers kan installeren.

/edit: hoe doen je collega's dit?

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 02-06-2020 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 20:09
Moet het echt Bluetooth zijn? Een RF headset met eigen USB dongle registreert zich waarschijnlijk gewoon als standaard USB geluidskaart zonder dat je daar aparte rechten voor nodig bent, of is echt alles dichtgetimmerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

br00ky schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:32:
Ik zou dan eerder bij mijn werk aansturen op een fatsoenlijke andere oplossing voor het videoconferencen. Als BT niet mag, zorg dan voor een headset waar ik wel mee kan werken.

Nu zoek je een workaround voor een oplossing die zij om welke reden dan ook niet willen. Wat nou als het daarmee misgaat? Redelijk vergezocht, maar ik zou eerder geneigd zijn om het gewoon via je werk te spelen. Nog los van het feit dat je inderdaad waarschijnlijk toch geen drivers kan installeren.

/edit: hoe doen je collega's dit?
Maar je hoeft geen drivers te installeren, want de Bluetooth module die ik linkte gebruikt de 3.5mm Jack om audio in/uit te sturen. USB enkel voor stroomvoorziening, zijn bijvoorbeeld om de AUX in je (oude)autoradio te voorzien van een BT mogelijkheid.

Dan heb je ook het beveiligingsprobleem niet, tenzij je van een hack afweet die data uit de 3,5mm jack weet te trekken..

Nuja, behalve de gesprekken wellicht die afgeluisterd kunnen worden via bluetooth? Maar dat lijkt me wat vergezocht tenzij je een raketgeleerde of spion bent :+

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 02-06-2020 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:48

br00ky

Moderator Harde Waren
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:46:
[...]

Maar je hoeft geen drivers te installeren, want de Bluetooth module die ik linkte gebruikt de 3.5mm Jack om audio in/uit te sturen.
Ik had je linkje niet geopend. Dan is het natuurlijk een prima oplossing. Al kan TS dan 5 weken wachten (of wat korter met express shipping okayokay) en dan is de lockdown er af :+ . Als werk moeilijk doet (wat ik best kan begrijpen met een laptop die niet jouw eigendom is) dan verwacht ik ook dat ze met een pasklare oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

br00ky schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:50:
[...]

Ik had je linkje niet geopend. Dan is het natuurlijk een prima oplossing. Al kan TS dan 5 weken wachten (of wat korter met express shipping okayokay) en dan is de lockdown er af :+ . Als werk moeilijk doet (wat ik best kan begrijpen met een laptop die niet jouw eigendom is) dan verwacht ik ook dat ze met een pasklare oplossing komen.
eens, maar goed, in principe is een bedrade koptelefoon een "prima" oplossing. Persoonlijk gebruik ik veel liever een conference speaker, helemaal niks op mn hoofd.

Hij kan hem natuurlijk ook binnen NL bestellen, zo speciaal zijn die dingetjes niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 02-06-2020 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin2005
br00ky schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:50:
[...]

Ja, die levertijd versus einde van de maatregelen zie ik ook zo in. Maar voor die paar euro vind ik het een leuk experiment.

En wireless headset is geen eis van het werk. Met draadje gaat ook. Maar ik wil natuurlijk gewoon kijken of het lukt....
Pagina: 1